Någon som vet..
Vart man kan hitta äggula på dunk?
Skulle vara perfekt till ratsen :)

finns ibland på willys
You can't spell Bitchy without Itchy
Brukar också hitta det på Willys. Så kika där :)

Det har jag sett på Maxi..
Jag har aldrig sett äggula på dunk! Allvarligt, finns det? Jag har sett Cobrablod på flaska. Tjursperma på tub. Ap-hjärna i konserv… never ever äggula på dunk!
Finns ju tom avlånga "rullar" eller "korvar" med skivbara ägg typ.
kommer inte ihåg vart jag sett det dock. Det var längesen. 🤪
@Big-Ben Skrolla ner till "Äggprodukter".

Himla bra idé, har aldrig tänkt så långt, fast jag sett äggulor i tetrapak där äggen finns i kyldisken….. Borde väl finnas i Sverige med.
Nu menar jag inte att låta pessimistisk (förlåt om jag förstör stämningen lite)
Men jag tror att de här ägguledunkarna innehåller lite fler grejer än just äggulor. Kanske ingenting skadligt, men… Ska du dricka det väldigt ofta och varje dag så tror jag att du skulle må bättre av att kläcka äggen själv :)
Ingredienser
Pastöriserad äggula från hönsägg, citronsyra
Ingredienser
Pastöriserad äggula utan skal
Ingredienser
Pastöriserad äggula utan skal (94%), Konserveringsmedel: kaliumsorbat, Surhetsreglerande medel: citronsyra
:)
Inte så farligt i de flesta..
Tycker det verkar apäckligt, jag. Varför vill ni ha sånt där?
#6 skrivet av hemul …. wow, utvecklingen går framåt! Senast jag var hemma i Sverige fanns inte detta! Nu fick jag lite hemlängtan… äggula på dunk! Jesus Magdalena! Om folket där jag bor fick reda på hur vi äter i Sverige och skulle dom se på mig som en mycket sjuk och annorlunda individ! Här är det som i övriga världen! Jag saknar Sverige och våran trottsighet… Sverige är fantastiskt! Jo, jag saknar Sverige… svenskar kan vara dryga, återhållsamma, osäkra, skygga, domderande… men jag gillar er och vi/ni har en bra uppsyn och kan beblanda oss med vilka som helst! Jag är stolt över att vara svensk!
Kanske jag gick lite överstyr… känslor bara!
Jag hänger inte heller med här…
Varför är äggula äckligt? Ägg fungerar som bas till väldigt många recept. Det är väl egentligen inte mycket värre än att man knäcker ägget själv?
Aha, det var alltså inte så mycket annat än äggula :O
Men… Äggula UTAN skal? Dom kan väl inte mena att de kör ner skalet också, i de sorterna där det inte står något om att det är utan skal? xD
Pja, smaken är väl olika. Är bara nyfiken på varför ni hellre vill ha det där än vanliga ägg.
Big-Ben, det har funnits jättelänge. Det är bara att det är mest storkök som använder det. När du äter jättemumsig äggröra på hotell kommer den antagligen i de flesta fall från en tetra. De hade tidigare en lista på kunder där som var rätt intressant. Den enda jag minns är Scandic Hotell, för jag har en släkting som är kökschef där och vi pratade om det.
Nån egentlig skillnad finns väl inte mellan äggulor på dunk eller vanliga ägg.. Men jag tror knappast det blir billigare. Tvärtom skulle jag tro.

Men allvarligt …. äggula på dunk????
Har ni smakat på RIKTIGA ägg från höns som "vanligt" folk har hemma. INTE från frigående ekologiska höns … utan från höns som har det bra "på riktigt" tex hos sånna som har sk hobby-höns?
De ägg jag få från mina hönor är så gula och matiga så det finns inte. Jag skulle aldrig aldrig köpa ägg på dunk. Lägger inte mina hönor ägg så låter jag bli att äta ägg.
Nä kolla i erat närområde och köp ägg från "hobby-odlare" så får ni riktig äggula!!
Låter helt onaturligt och äckligt. Tänk bara hur många turer i industriträsket det ägget måste ta innan det hamnat på tallriken. Nääää, då är helt vanliga ägg att föredra.