redigt mörk choklad?
Vid speciella tillfällen unnar jag mig gärna mörk choklad men kan lätt äta 100 gram 86% choklad. Undrar därför om någon vet om det finns mörkare choklad att få tag på?
Lindt har ju 90 och det lär finnas 100 med. Minns inte nu vad det var för tillverkare.
Lindts 90% finns nog inte i min lilla stad för har aldrig sett, får kolla när jag kommer till storstan!:)
Tack för ditt svar :)
Finns carbzone mörkchoklad i vissa ICA affärer…
100% går ju att hitta i välsorterade chokladbutiker iaf.
(Men inget jag rekommenderar. Gommen skrumpnar av bitterheten tycker jag.)
Jag har köpt 99% i en chokladbutik vid ett tillfälle om jag tog ett hörn stor som en nagel hade jag chokladsmak i munnen i minst en timme ett annat alternativ är cacao nibs, krossade bitar av rena kakaobönor.
Pressa citron och i med mineralsalt och lite vitpeppar. Drick eller dippa med Sallad. Det fixar det mesta!
Ni har köpt fel 100% choklad
Det är denna ni skall köpa.
http://www.lchfshop.se/index.php?main_page=product_info&cPath=5&products_id=7
Den smakar allt annat än bittert,
Och bra med sötma trots att den är osötad.

Har inte Marabu 99% choklad längre?
Jag köpte 100% choklad på Brunbergs fabrikbutik i Borgå, men vet inte om den säljs någon annan stans, och i sådanafall var i Sverige den skulle kunna säljas
# 8 Den är matlagningschokladen, i länken jag la i #2 fanns ätchokladen 100% som nummer fyra och den där som nummer fem.
Där finns även steviasötad 99%.
Jag kollade upp kolhydratsinehållet på den mörka chokladen när jag var och handlade för ett par veckor sedan. Det skilde sig bara ca 2 g kh mellan den som var 90 % och den som var 86 %. Och 90 % är enligt mig snustorr… Då känns 86 % nästan bättre.
Jag tror att det var Lindts 70 % choklad jag kikade på igår, den innehöll ca 35 g kh :)
#10 Ok, min åsikt är att matchokladen är mycket god. Krämig med naturlig sötma mycket lite bitterhet.
Har smakat några ca2 st andra 100% med de har varit mycket bittra och inta alls aptitliga, är iofs mycket bra om man vill stoppa sug :P
Det har är inget man äter som godis, men det är toppengott att strö på något t.ex. hallon med grädde. Krossade kakaobönor. Knaprigt som nötter. Mer 100-procentigt än så blir det nog inte.
http://www.chokladshopen.com/product_info.php?products_id=415
# 12 Vad bra! Då skulle man ju kunna hoppas att ätchokladen är ännu godare!Jag menar det är samma märke och det är ju så annars att den som ska vara till att äta rakt av är godare och finare! Ska ta och beställa tror jag! Har inte testat någon av dem. Nu gillar jag nästan aldrig mörk choklad, men någon gång kanske jag ska hitta en jag gillar och det kanske är denna!
edit, nej det var inte samma märke ser jag när jag nu letar efter en näringsinfo. hittar ingen sådan heller…
Oh ja. Nu påminns jag om Michel Cluizel som hade chokladdoppade kakaobönor/smulor. Gott. Gott.
men carbzone kan man välinte lite på har jag hört? Att deras näringsinnehåll inte stämmer?
#11 men blir ju mer kolhydrater om man äter mer och jag kan käka upp en 86% kaka på en kvart så behöver starkare såjag inte äter lika mycket.
Det här med CarbZone… Tycker att deras choklad är väldigt god. Det smakar ju praktiskt taget som vanlig mjölkchoklad.
Men det beror ju lite kolhydrater man "tillåter" sig själv att äta. Om jag inte är helt ute och cyklar så innehåller ju den chokladen över 30 g kh.
Så om du känner att du klarar att äta den mängden kolhydrater så kan du ju tänka effektivt och köpa 2 mörka chokladkakor med 16 g kh, så får du 2 chokladkakor ist för en ;)
#18 men oavsett vad är väl inte carbzone något att ha?
Haha nej, egentligen inte. Då skulle man nästan lika gärna kunna köpa en chokladkaka från Marabou. Misstänker att CarbZones choklad innehåller ett antal gömda kolhydrater…
#20 jaa är vad jag har hört om dem. Likaså derasbröd, som är gjort på vetemjöl men ändå bara ska ha 3 g per skiva…
Haha eller hur. Hann tyvärr köpa brödet ett par gånger innan jag upptäckte det. Men det känns mycket roligare att baka eget. Man känner sig också lite stoltare ;)