Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettlchf-för-nybörjare
Läst 3438 ggr
[Big-Ben]
0

Ankdams-hanen... Baiyoke

Hallå alla LCHF-kompisar från förr!

Det är jag igen, Baiyoke. Varit tvungen att ge mig själv ett nytt användarnamn för att jag blev lite less förut och sade upp mitt medlemskap. Har försökt att få liv i mig själv igen genom att få mig tillskickad den sk. Återskapandelänken till mitt e-mail! Vill upplysa om att det fungerar inte! Verkar som att när man inte längre vill vara medlem i iFokus men vill senare igen vill bli medlem så måste man skapa om allt på nytt! Därav, mitt nya jag… Big-Ben! (sak samma)

Så ligger det till och, tja, så är det med den saken!

För den som är nyfiken så såg min raffliga/taffliga introduktion ut så här för typ ett tag sedan:

http://kolhydrater.ifokus.se/discussions/519767d8ce12c44628007c40-en-tjockis-bland-alla-andra&fp=6aa45ec8769fa0c6&biw=1366&bih=587

Återkommer… Tre tjocka korvar ligger i ugnen och det börjar lukta osigt!

[Big-Ben]
1

Smakade gött!

Jag vet att jag kan bara skriva utifrån dom betingelser som jag lever med för att hålla mig till en kost som ni som bor i självaste upphovslandet i gör till vardagsmat. Jag känner mig iallafall förunad till att ha tillgång till att göra min egen mat och det är en ny hobby för mig! Ett lite primitivt kök kanske men det gör det mera utmanande. En kokplatta, en ugn, en micro.

För att fullt ut kunna njuta av LCHF, i mitt fall Thailand, så måste man befinna sig i Bangkok. Här finns allt man vill ha! Det enda som jag saknar är Danbo-ost… värdens godaste illaluktande vara och surströmming dito.

Jag är född i Jämntland men uppvuxen i afrika sedemera 08- området!

Jag är något som jag inte visste att jag var förut… en TCK!

Så, jag är en TCK som diggar LCHF!…

Ville bara skriva det om det är någon där ute som inte känner sig super-svensk men ändå kan kompromissa på all den goda maten som finns i hela världen! E-621

(Monosodium glutamate. MSG)

…. Chinese restaurant syndrome!

UNDVIK…

Lchfman
0

Hej igen, och lycka till med strapatserna!

[Big-Ben]
2

#2 skrivet av Lchfman

Hur visste du att jag höll på med strapattser… 😮
Grejen är den, tycker jag, att även om detta forum är ett publikt sådant så hoppas jag att själen i varje identitet via psevdos ska ge en bild av vem den andre är. Finns väll inget att felora med det… snarare tvärtom, bara man håller sig till forums-reglerna. Jag tycker man måste bjuda och avslöja sig själv, lite, annars blir det lite för PK.

Det är det enda jag kan bjuda på är mig själv… inte något inlärt och ett upprepande som någon annan redan har skrivit. Bara min ord!

Kalla mig för ett orginal… Allt jag tycker och skriver utgår ifrån mig! Vad LCHF anbelangar och vi som befinner oss här för att rättfärdiga och ge hopp till andra om denna kost och ge kunskap. Du och alla andra ska ha rätt i att ändra min uppfattning! Det är så varje medium borde fungera!

Jag vet att du slänger dig med fina ord Lchfman, varför-då?

Är du såpas påläst att du kan förnedra en som vill bli mera påläst? Gillar du pennalism?

Lchfman
21

Oj, nu vet jag inte varför du verkar blivit arg? Jag menar att lchf är kan vara en strapats? En tuff start och resa utan dess like. Fel ordval? Men så hemskt kan du väl inte tolkat dessa ord?! Menar inget annat, och skrev bara dom orden för att vara trevlig och snäll och önska dig lycka till, hur kan du tolka det annat?! http://www.synonymer.se/?query=strapats Förlåt?

joly
12

TS, jag har läst #3 flera gånger nu, å jag förstår faktiskt inte alls vad du vill ha sagt? Blev du arg för att #2 önskade dig lycka till?

I'm your destination, I'm the reason why

joly

Ary
9

Jag antar att TS är här för att mucka som i förra profilen…..

[Petronella Pip]
13

Jag baxnar! (kanske ett för svårt ord…. ) strapats är väl inte ett så himla svårt ord! Ska man utarma språket så till den grad att vi måste prata småbarnsspråkl!? Ingen vidare nystart tycker jag…

Sen fattar jag faktiskt inte ett skvatt vad du vill ha sagt i övrigt heller, det är väl inget tvång att lämna ut uppgifter om sig själv, vill man (som jag och som du med) vara anonym så får man det, vill man vara mer öppen får man det. Detta är ett forum om kost, man kan ge råd och stöd utan att vara det minsta självutlämnande.

[hurley]
5

Tror bara Baiyoke har lite sjuk humor. Ingen mer än jag som tyckte #3 var ganska kul :-)

Eller så ÄR det kanske så att LCHF sätter sig på humöret ;-)

[Petronella Pip]
5

man kanske tycker det är kul om man inte själv blir drabbad…  och om man inte kan sätta sig in i andra männsikors känslor? Har lite svårt att se att det skulle vara ett utslag av sjuk humor: "Jag vet att du slänger dig med fina ord Lchfman, varför-då?

Är du såpas påläst att du kan förnedra en som vill bli mera påläst? Gillar du pennalism?"

Som svar på  ett enkelt snällt inlägg?

Siggebus
4

Jag hade definitivt också kunnat använda ordet "strapats" precis så som #2 gjorde - dvs som en vänlig hälsning med syfte att visa att lchf KAN vara en "strapats".
En strapats både hemma i egna köket om man är van att laga kolhydratsmat OCH ute i samhället när man ska beställa mat på restaurang etc.
OM ts tog illa vid sig så kan jag inte heller förstå det mer än att det skrivna ordet ofta blir missbedömt pga avsaknaden av det TALADE ordets nyanser.

[Big-Ben]
1

#9 skrivet av Petronella Pip

Gillar du pennalism?

Som svar på  ett enkelt snällt inlägg?

Du vet tydligen inte någontig om den gräns som råder mellan att ge ut sig och bli förväntad positiv feedback!

Du är och alla andra som läser detta ett resultat av förväntad positiv feedback!

Någon som ger sig ut för att vara from men ändå vill ha ett godkännande är förväntad positiv feedback!

Jag blir äcklad av denna form av gemenskap… den är inte ekologiskt korrekt!… och lite fördjuget. Något dina och våra barn kan garva åt!
~

[Petronella Pip]
8

Du har nog ett allvarligt problem om du blir provocerad av en välkomsthälsning och tolkar den som fan läser bibeln. Synd om dig! Allvarligt menat!

[Big-Ben]
3

Nåja… i all min skimmrande gestalt så vill jag bara meddela att jag super som ett svin. Inget ont menat till någon!

Jag brottas med spritproblem och övervikt. Så är det! Ta inte mina ord på allvar, det är bara ångor i min hjärna som uttrycker sig!

Jag är en harmlös stackars skithög som brottas med övervikt och etanolproblem! Jag är dock en fin kille nykter!

Kanske jag gillar att mucka gräl… skit i det! Bara mitt fylloego som vill ha reaktioner på nått totalt värdelöst!

Nåja, ingen öl idag bara vin och sprit LCHF!

[hurley]
2

#9 Det jag tyckte var sjukt roligt var att påhoppet kom helt ur det blå, alldeles oväntat. Alla blev helt förvirrade.  :-)

joly
3

#14 Det jag tycker är mest förvirrande är TS sätt att uttrycka sig. Det är ju bara en massa osammanhängande svammel? 😮 Å kanske är det så att TS lider av alkoholism (#13. Om inte det oxå bara är ett uttryck för "sjuk humor" som jag inte förstår, förstås??). Jättetråkigt isf, å då kanske det borde vara prio ett att ta tag i, inte övervikten?

I'm your destination, I'm the reason why

joly

Rasken90
6

Man lider inte av alkoholism utan det är bara en fråga om egen vilja.. Men att sitta och skriva på ett forum när man är onykter är väl inte det smartaste heller, man kan lättare tolka/läsa saker fel.

Tough Jerky, sluta dricka direkt. Du lär få abstinensbesvär, men för en bättre sak. När du väl sluta överkonsumera alkohol lär du lättare gå ner i vikt..

nyborjare08
11

#16 Mjaa, det är ju en beroendesjukdom så man kan ha hur mycket vilja som helst och ändå förlora. Jämför sockerberoende, eller vilket annat beroende som helst. Men det är ju däremot ens eget ansvar att ta tag i det och söka hjälp. Och det faktum att det är en sjukdom fråntar en inte ansvaret att bete sig som folk. Det är inte ok att "skylla på spriten" hela tiden och sen häva ur sig precis vad som helst.

[Big-Ben]
3

Jag håller med… det är så djävla jobbigt att dels kämpa emot och samtidigt försöka gå ner i vikt. Ett totalt noll- win-win!

#16 skrivet av Rasken90 … Jo, så är det! Det fina med forum som detta är att man behöver ju inte blotta sig helt naken! Jag är bara en fiktiv männinska som blottar mig inför mig själv här för Er! Hoppas alla som vill vinna sig ett bättre och sundare liv kan avslöja sig. Jag är bara ett exempel!

Att ha alcohol runt hörnet dygnet runt är skittufft för någon som gillar den dova känslan… och flummet kostar inte ett skvatt!

vad är alternativet? att stirra in i väggen och se hur myrorna pökar? Se på stjärnhimlens skiftande stjärnspel? Klippa naglarna tills blodet börjar rinna?

Sprit ger en befrielse från allt det enformiga!

Ska sluta upp med detta nu rätt så snart och se om det finns någon mening med det! Att gå ner i vikt kan vara en sådan mening och en utmaning!

[Big-Ben]
3

Är jag det enda fyllot här som vill leva med LCHF?

Du som har liknande besvär och inser att det är ett fel beteende… välkommen att skriva! Hur äter du när du har supit en dag? 

Kom ihåg, vi är bara påhittade människor och helt skyddade i vår personlighet!

Kröka med LCHF… funkar det?

Tjöta på!…..

[Big-Ben]
3

För min egen del fugerar det dåligt. Jag äter fullfeta matvaror och feta såser. Oftast blir det en billig variant av Bea-sås eller Gogonsåla-sås tillsammans med fläskfile, kyckling, tonfisk i konserv.

Innan jag har ätit så har jag nog druckit minst en halva Whiskey och ett par öl. Efter maten blir det inte så mycket mera pga mättnaden!

Det kan gå ett par timmar och sedan börjar jag om igen med spriten! När man har ätit så biter inte etanolen lika bra som innan så man måste häva i sig! Anstängningen ger resultat och man svävar i dimmorna igen!

Sedan ska jag skriva något meningsfullt och klokt i något web-samanhang… och då blir det bara geggamoja av allt! Käka en biff med bea-sås, mätt! Supa igen… skriva inlägg!

Det är en mardröm!… ha empati!

nyborjare08
5

Det finns "beroenden i fokus". Kanske vore intressant för dig att söka kontakter där också?

kaisakavat
6

Big-Ben - Nu 'krökar' ju inte jag, men skriver ändå. Inte utan erfarenhet av fenomenet, även om det varit som släkting, kompis, e t c.

'Kröka' funkar inte. Överhuvudtaget. Om man tror det funkar, så är det en illusion man håller fast vid medan skeppet sjunker. 

Varför vill du käka LCHF? Viktnedgång 'endast'?

Jag har (för ett antal år sen) läst lite om alkoholavvänjning och mat - och hur de kliniker lyckas bättre än andra som har kostprogram där man håller nere sockerkonsumtionen och strycker allt 'skräp' från menyn. Suget efter sprit/alkohol går ihop med sockersug, som man alltså bör få bort. Genom att ta bort sånt som ger sånt sug.  På köpet får deras klienter viktreducering. 

Så på sätt och vis är du nog på helt rätt spår när du vill äta bättre - inte bara för viktreducering. Kan bli ett sätt att angripa båda problemet - drickandet i första hand kanske, och övervikt i andra. Eller tvärtom - så länge det motiverar till den stora förändring som krävs.

Jag tycker nybörjare08 härovan ger ett bra förslag.

[Big-Ben]
1

Tack för det… jag söker inte likasinnade som jag!

För mig vore det ett nedelag i sig att gojsa ner mig med andra suputer! Det är ingen avdelning jag vill tillhöra!

Jag dricker för mycket och för ofta. Jag vill förstå varför och inte tillhöra ett gemensamt pack!

Folk som gillar att dricka och sammansluter sig och sätter ett namn på sig själva är inga individer jag vill bli beblandad med! Jag känner ingen självömkan till det och tänker aldrig falla så lågt! (hänsyn tagen)

Till dig som inte dricker… varför dricker du inte?

Är det för dyrt? Gillar inte smaken? Att supa är en räddare i nöden som du kanske inte har upptäckt?

Vem vill inte supa dagarna igenom?… vad är så viktigt så att man inte kan vända uppochner på en pava? (om man inte har barn dvs!)

Är sex svaret?

[Big-Ben]
1

same same…

kaisakavat
11

Big-Ben - Jag har ett par bekanta som är missbrukare. De ljuger och sviker folk i sin omgivning dagligen, timligen. Och är riktigt 'oattraktiva' i sitt uppträdande och alltmer vad tiden lider även utseendemässigt förstås.

Och om man pallar metaforen 'skepp som sjunker'.. så är det vad de gör  - långsamt men riktigt säkert.

Det är alltså varken pris eller smak som stoppar mig från att 'supa'. Sådär vill jag bara inte vara. Har råd med min konumtion och skulle säkert kunna klämma in fler pavor om jag tyckte det var grejen (särskilt som det tycks kunna ta bort behovet av mat och en hel del annat - och dessutom kan det intagas i en form som smakar riktigt angenämt. Att bli onykter i lagoma proportioner enstaka gånger kan faktiskt - enlig mig och typ rätt många några till - ge positiva upplevelser. Men det är ju som bekant skillnad mellan bruk och missbruk. Inte alla klarar att hålla in före gränsen..

Jag tycker du verkar arrogant. Eller? 'Kalla sig vid namn och..' vad det var du skrev. Menade du då all form av möjliga stödinsatser med syfte att få bort ditt supande? Vill DU supa som du gör och håller eventuella vägar stängda med hjälp av förakt?? Själv kan jag få spader på olika samhälleliga insatser för att få oss dit andra vill ha oss, men det är mest när insatserna inte behövs, när den som utsätts för insatserna är friskare i huvud och livsföring än de som tillhandahåller hjälpen..

Hur är det i ditt fall? Har du anledning att se ner på alla dem som försöker..? Vad är din anledning?

Du är dubbeltydig också. Ibland tycks du uppfatta ditt drickande som ett problem - enligt dig dricker du för mycket och för ofta - och sen kommer ett rätt utflippat omoget försvar för det. Hur ska du ha det?

[Big-Ben]
3

#25 skrivet av kaisakavat

Helt ärligt… allt du skrev är 100% korrekt!

Jag vill leva sunt och jag har kunskapen till det men ändå klarar jag inte av det. Jag har varje liten uppfattning och dom stora kunskaperna till ett sundare liv. Just nu bara i teorin!

Jag äter enligt LCHF men snuddar nog på den övre gränsen…..

Tack för att du tog dig tid för att skriva det du skrev! Kanske jag är arrogant men inget jag tänkt på förut. Jag missbrukar detta medium just nu för min egen vinnings skull och jag hoppas på mitt bättre snarast. Jag vet att det inte är så väluppfostrat… men jag tar changsen!

Jag uppskattar verkligen ditt inlägg… den värmde!

Jag hoppas alla ni andra som har läst hit tills nu… är och kommer att bli starkare. Den enda vägen är att gilla sig själv mera!

kaisakavat
2

Arrogans behöver inte vara förklaringen till att du tar avstånd från gruppaktiviteter med 'likadana olyckssjälar'. Ligger nära tillhands dock - man skyddar sig instinktivt mot att behöva se sanningen i vitöga och komma till skott och arrogans är ett sätt att hålla/skapa avstånd. 

Kanske kan det finnas andra skäl till oviljan? En instinkt som säger en att det leder fel? Förvisso finns grupprocesser som verkligen inte leder rätt. Där 'speglandet' i varandra bär åt fanders, man stöttar varandra ner i diket istället för upp på banan. Sammanhang där 'nivån' hotar att förvandla åtminstone min hjärna till kokande lava.. eller alternativt till pannkakssmet..  hur man vill uttrycka det.

Å andra sidan blir många hjälpta.. så jag vet inte. Allt KAN BARA INTE förkastas. Gäller att det är seriöst, är proffessionellt - inget svammel.

Du skriver att du har teorin, men klarar inte av att genomföra. Frågan är väl då: VAD skulle DU behöva för att fixa ett genomförande i praktiken?? 

Du behöver inte svara här. Men seriöst.. VAD??

[Big-Ben]
0

#27 skrivet av kaisakavat

Woow! jag måste få tänka en stund! Hadde du bara 5:or i plugget? Jag skämtar!… huuum, svar kommer!… Jesus, hallelulia!!

kaisakavat
2

Haha! Nejdå, du kan vara lugn. Jag var ytterst medioker i skolan. Helt sonika uttråkad.. 😉

Du får naturligtvis tid att tänka. Tänka BRA - det TAR tid, det är själva grejjen liksom.. En bekant sa häromveckan: "Nuförtiden är folk inte van vid att tänka långa tankar.."

[Big-Ben]
3

Nu förtiden sitter folk med en app i knät… sjukt!

[Big-Ben]
1

#29 skrivet av kaisakavat

Tack för det.. jag hade nästan börjat skriva en litterär uppsattsbok som skulle dementera ditt litterära förkunnanade! Vem skulle ha en annan åsikt?.. Gammelsveska kan vara kul ibland!

Nyhterna kan avslöja att det föreligger inte längre några hot mot rikets säkerheter!… hahahah!

Sverige är ett neutralt land och därför ett säkert land… annu: 1987!

Sverige ska inte ha reklam-TV för då blir Sverige bara ett annat vanligt land i europa
…  Göran Eriksson!

Poletik! Att Sverige överhuvudtaget är välkommen i värden är för mig en gåta!

[Petronella Pip]
1

Nu hänger i vart fall inte jag alls med!  🤔

kaisakavat
1

Inte jag heller..

[Big-Ben]
0

Nåja, Idag har jag ätit hambugare! Jag beställer dom från en fabrikant vid namn Bunters. Dom levererar gratis vid beställningar över 1500 bath! Jag har fått för mig att dessa burgare är något liknande Skaldemans bantarbiffar!

Smakar kanon varje gång. Ibland med ägg, ost, skivade inlaggda gurkor och lite tomat-purre!

Smakar smarrigt och kanske högst 20 gram kolisar! En virre på det!

[Big-Ben]
1

iiik leeo!🥳

[Big-Ben]
2

32 + 33

Inget att bry sig om! Bara kul och tjöta utan mening!

Jag är en stackars sate bara…

Tjöta på…

[Big-Ben]
0

Dom här hamburgarna är gudabenådade! När blev mat godis?

Hoppas du/ni har eran rätt som ni inte tröttnar på!

[Big-Ben]
12

Inte tagit en droppe på 5 dagar nu!

Max 20 garm kålisar/dag…. ibörjan var det jobbigt med mycket mardrömmar och allt det andra som följer med en D-tox!

Pluffsigheten i ansiktet har bytts ut mot ett friskare utseende och kinderna ser mera friska ut t.o.m lite rödråsa och blicken är klar!

Jag kämpar på mitt håll… du kämpar på ditt!

Heja, heja!

[Big-Ben]
1

#9 skrivet av Petronella Pip

Vill inte kalla mig cynisk… men jag vet och känner av undermeningar! Att reagera på sådandt inför den oinvigde kan jag mycket väl tänka mig att det ser uppstuttsigt ut! Strapatser?! Vem gillar att man blir betraktad som någon som endast ger den bilden av sig? Finns det ingen humanitet i andra människors strävan?… och att kalla dessa för Strapatser ÄR löjeväckande! DET ger mig rätten till den reaktion som blev!

Petronella Pip, lycka till med dina egna strapatser 😂

Siggebus
15

Strapatser = "besvär, ansträngning, svårighet, vedermöda, umbärande, äventyr etc"

Ordet strapatser kan ha många olika tolkningar och din tolkning verkar vara negativt för dig.

Jag är säker på att lchfman inte la in något negativt i ordet när det skrevs.
Lchf kan ju vara både mycket - både vedermödor och äventyr - precis som vilken ändring i kosten som helst i början.

MimLan
8

#39 "..men jag vet och känner av undermeningar!"

Om du ser hur du skriver och hur ensam du är i dina tolkningar, hur kommer du fram till att du faktiskt vet? Du gör inget annat än gissar och drar slutsatser. På sätt som är till men för dig själv.

Tråkigt nog var min första tanke att du måste ha druckit mellan dina två senaste inlägg.

Du verkar vilja ha hjälp och stöttning. Så jag frågar dig, VILL du ha det? Är ditt sätt att skriva här ett sätt som du tror ger dig hjälp?

[Big-Ben]
0

#41 skrivet av MimLan

Jo, jag vill ha hjälp och stöttning! Ja, jag tror att mitt sätt att skriva här kan ge mig stöd. Ja, jag vill ha det!

Nej, jag tror inte det!

Grejen är den, MimLan, Allt snurrar inte runt Jorden på samma sätt som du ser den! Där jag befiinner mig ser en halvmåne annurlunda ut än där du befinner dig!

Hela vittsen, om du inte har uppfattat den, är att kunna få ventilera vad skit som helst i ett sammanhang som detta utan att vara så otroligt pryd som du!

Tror att du kör ett femenistiskt forum på din ev. blogg! Och upprigtigt sagt så spyr jag min galla på dig! Ta det som det kommer… och svälj!

kaisakavat
7

BigBen - En hint: Du är troligen inte en fullt så framstående filosof som du själv tror dig vara.

[Big-Ben]
0

#40 skrivet av Siggebus

Tack, ska försöka tänka på det du skrev… klokt!

[Big-Ben]
0

#43 skrivet av kaisakavat

Jag är ledsen om jag har gett dig ett intryck av jag skulle vara något sådant… jag är bara en simpel slubbadusk!… ett skynke som blåser med pinkfläckar i motvind!

[Petronella Pip]
12

och snart har du gjort så att inte en käft ids ens försöka vara till hjälp… för det är helt godtyckligt vilka inlägg du väljer att spy galla över och vilka du tar till dig.

[Big-Ben]
0

#46 skrivet av Petronella Pip

Du kommer alltid att finnas där, tryggt!

Om man nu ska se just på gallan. Jag tycker synd om dom som börjar med LCHF efter att ha svultit sig på fettsnål kost under längre tid och sedan skiftar om till LCHF… där finns mina sympatier!

Deras kroppar är helt inriktade på kolhydrater som enrgikälla och när dom swichar om…. Jag läste just om hur sjukvårdspersonalen på våra sjukhus beskrev våran Julafonen alla akuta besvär…. Gallafton! hehehe!

Nåja, så länge jag får svar på mitt dumma skriverier så fortsätter jag. Ni kan ju alltid gabba er samman och gjöra mig till något o-nyttigt! Vem faan bryr sig!

O-oo-tjejer!

kaisakavat
1

Big-Ben - Tror ditt mål är att underträffa dig själv. 

Efter din hint drar jag mig ur. Adjöss.

[Big-Ben]
0

#48 skrivet av kaisakavat … tack för din medverkan! Och jag får vara som du var förut så undrar jag och fattar ingenting.

men det är väll som livet i övrigt… fattar nada! En regel till detta är att alltid LE… Vart du än reser i världen, LEEEEEE!

Jag vet inte vart du kommer ifrån som inte har förmågan att ge ett stort leende till dig själv varje morgon och till alla runt omkring dig. Gå ut ur dörren och LEE!…. Ska det vara så svårt!

[Big-Ben]
1

Leeeeeeeeeeeeeee! för helvete!

Djävla pucko!… Att Leeeee! ger possetiva signaler i din djärna!

Djävla dum-svennar!… Leeeeee!

Leeeeeee!

[Big-Ben]
0

#46 skrivet av Petronella Pip

Uppriktigt, vem bryr sig? Tror du att jag bryr mig?

Couldn't care less! 

Tycker synd om alla som har brytt sig ett skit om mig. Ödsla eran tid på något viktigare! Jag är ingen trädkramare som finner gemenskap pga ett taskigt förhållande till min mor eller blivit våldtagen i brunögat!

Ehuru, vem vill bli förknippad med sådant folk?

När jag bajsar så så kan det göra ont ibland men jag kackar hellre i brallan än att få råd från eran krystade gemenskap!

I varje gruppgemenskap bildas den ursprungliga fomen av liv i dess mest primitiva gestaltning! Jag avundas inte er, tvärtom!

[Big-Ben]
0

Bump!

SpurtAnne
10

Att stötta och försöka hjälpa någon som alkoholist är helt döfött och självdestruktivt. Man bryter bara ner sig själv för det finns ingen annan än alkoholisten själv som kan hjälpa sig att fatta beslutet att nu är det nog och inse att den behöver hjälp. Man kan nämnligen inte hjälpa någon att sluta dricka på nåt annat sätt än att ta avstånd och sätta gränser.

Jag tänker inte läsa den här tråden mer, däremot ser jag gärna en ny tråd där du som nykter alkoholist skriver.

[Big-Ben]
0

SpurtAnne

Du har sååå rätt! Ska ta tag i skiten!!