Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-recept-på-ägg-ost-grönt-sidorätter-veg
Läst 4534 ggr
tamari
0

Kantarelltimbal - Recept

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu finns det gott om kantareller. Min gubbe går dagligen ut i skogen och kommer hem med några liter. Jag hittade ett lockande recept i en gammal mat-tidning. Receptet är bra för LCHF.

Kantarelltimbal. 250 g färska kantareller, ½ lök, 2 msk smör, 1 tsk salt, 2 dl grädde, 1 äggula, 1 ägg. Kryddor enl smak (ex. vitpeppar, muskotnöt) Finfördela svampen och bryn tills med löken. Låt kallna. Mixa (stavmixer eller assistent) svamp-lökblandningen med övriga ingredienser. Fördela i fyra portionsformar och grädda i vattenbad i 175 gr ugn ca 40 min. Servera som tilltugg till en god köttbit eller fisk. Har inte testat ännu, men jag skall göra det idag. Fisken jag serverar timbalen till idag heter abborrfilé!

Visste inte riktigt vart jag skulle publicera inlägget, kanske nån vänlig själ flyttar det till rätt ställe???

zeretki
0

Fixat! Ska nog prova receptet själv, tokig i kantareller som jag är. :)

Mervi
0

Låter jättegott!Skrattande

Amiechan
0

Oj vad kantareller! :D

korseett
0

smarrigt!

tamari
0

Nu har jag testat receptet och det var verkligen gott. Också min gubbe tyckte om timbalen! Jag gjorde faktiskt bara två formar, men det blev nog för mycket att äta. Fyra formar blir nog bra.