Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettlchf-för-nybörjare
Läst 2418 ggr
[[Mellebelle]]
0

Hur länge?

hur länge tar det innan man börjar se resultat på vågen då man äter lchf?

savonit
1

Hur långt är ett snöre?
Det är en omöjlig frågeställning.
Många ser skillnad redan dag två, andra har ätit LCHF i flera år utan att minska ett enda gram. Så.

Eine
0

Jag minskade 6 kilo på ca 2 veckor.

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

nyborjare08
4

Hej!

Det finns inget generellt svar på det. Det beror på:

1. Hur stor övervikt du har

2. Hur gammal du är

3. Om du har någon sjukdom

4. Vad du äter

5. Hur mycket du äter

6. Om du har jojobantat innan

7. Med mera

8. Med mera

…….

😃

Generellt så brukar de (män) med stor övervikt få snabbast resultat. Man brukar kunna tappa 2-3 kg i vätskevikt de första 1 - 2 veckorna och sen kan det antingen fortsätta nedåt eller stå still ett tag innan det går ned i fettvikt. Men det är alltså väldigt individuellt hur det fungerar från person till person beroende på utgångsläge.

[[Mellebelle]]
0

Jaha okej då förstår jag.. :) Men om man tränar på det borde det väl öka viktnedgången?

Gronstedt
1

#4: Inte alls säkert, du kanske (förmodligen) bygger muskler i stället och står stilla eller går upp i vikt.

Zureel
1

Det kan vara smart att kombinera vågen med mått, då det ibland märks att man blivit mindre även om inte vågen visar det och hur kroppen ser ut och känns är viktigare än en siffra på vågen.

ninor
0

Jag har idag kärt lchf en vecka, och under denna vecka gick jag ned 2.5 kg. Det mesta är väl vatten nu i början dock. Jag tillägga att jag är kvinna, 21 år gammal, och har ca 15-20 kg att gå ned. Har tränat lite under denna vecka också, men tror inte det har påverkat.

nyborjare08
0

Träning är alltid bra och viktigt för hälsa och välmående. Men det är inte alltid det medför viktnedgång. Träning kan visserligen öka ämnesomsättningen men det innebär också att aptiten ökar. Så det kan bli ett nollsummespel för vikten. Liksom det faktum att muskler som sagt väger mer än fett (även om det av vad jag har förstått sällan handlar om enorma muskelvolymer av vardagsträning).

Men träning kan för många vara en morot, ett sätt att känna att man är på rätt väg med sitt mående och då kan det för många också innebära att man tänker mer på att äta rätt.

Så allt hänger ihop och ska göra det. Men om man rent krasst tänker på kost och motion var för sig så är ändrad kost absolut det bästa verktyget för att gå ner i vikt.