omgea 3 och sånt?
Hej hej har kollat lite på olika omega 3 som jag skulle behöva köpa!
Vad använder ni för nåt? Pikasol total verkade intressant den hade 2 kapslar, förutom omega 3 hade den antioxidanter,vitaminer och minerale…Nån som har erfarenhet??
Inget. Inte äter jag fisk heller, utfiskningen har gått för långt enligt mig och jag får i mig mer än tillräckligt med omega3 från mina ekoägg och mitt ekosmör.
Vill man ändå ta tillskott så rekommenderar jag V-pure algolja. Innehåller samma långkedjiga omega3-fettsyror som i fisk och bidrar inte till utfiskningen. Dessutom slipper man tungmetaller eftersom algerna är odlade.
Kostdoktorn har en liten guide: http://www.kostdoktorn.se/rekommenderade-halsoprodukter
Tack för svar =)

Kör med nettos omega 3 det finns det viktiga o bra pris
en tanke:
En burk makrill i tomatsås (170g) innehåller 3,5g epa och dha. Kostar väl typ 10kr. Med på köpet får man runt 400 fett och proteinkalorier baserade på makrillfillet, rapsolja, tomatpure och minimalt med socker (0,7%).
Om man vill undgå rapsoljan kan kan man lätt skölja av makrillen och få bort det mesta av oljan.
Otroligt gott tycker jag och jag kan med lätthet kasta i mig en burk om dagen. snabbt, och effektivt och avsevärt mycket billigare än omega 3 tillskotten tagit i betraktning att här får man även kanske en av dagens måltider undanröjda..
Bra tips goliath, jag har faktiskt ett par burkar hemma!