Marmelad?
Är det någon som testat göra marmelad på stevia strö+bär?
Blev så sugen på rostat lchf-bröd med hallonmarmelad, som man åt om söndagsmorgnarna när man va barn 😎. Osäker på om det blir bra med tevia bara.
/c
Du måste ha gelatin i förmodar jag, för stevian gör säkert inte att det tjocknar. Och bara bär blir ju rätt så flytande.
Hur strikt äter du??
Det händer att jag tar några ostskivor, duttar på några droppar hemgjord marmelad - med socker - på dem, innan jag rullar ihop och äter till kaffet. Det blir väl ett par gram kh.. Funkar bra ifall man är duktig på att begränsa sig och inte låter det skena iväg.
om det är rinnigt gör inte så mycket.
Jag är inte så strikt så det kanske vore nått.
Känns fel bara att köpa hem en burk av bland det sötaste man kan äta.. men några droppar skadar nog inte. Tack för tipset!
Jo det blir nog mer sylt men det är gott det med. Nu skrev ju kaisakavat att det var hemmagjord hon åt, köpe är ju ruggigt söt, men så klart är det mängden som avgör men du får räkna med ungefär halva vikten som kolisar. En tsk blir då ca 2,5 gram kh.
Kom ihåg att det ska vara yttepyttelite bara. 🙂
Bästa är att göra egen marmelad. Då slipper man kemikalierna. Jag har en liten burk min dotter kokat - på apelsin, tranbär, kanel, nejlikor, saffran och socker. Den är ljuvlig och kommer räcka typ en evighet.
det finns olika sylter som innehåller rätt lite kolhydrater. kolla i sylthyllan på ica maxi