Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-jag-behöver-måltidstips
Läst 1963 ggr
Loria
0

Fukostens storlek

Det sägs ju att det är viktig att äta frukost för att hålla igång förbränningen. Jag är ingen frukostmänniska. Jag har egentligen inga problem med att äta på morgonen, MEN jag är fruktansvärt bekväm och har inget intresse av att stiga upp 10-60 min innan för att fixa frukost.

Nu stiger jag upp nån gång mellan 6-6:30 och går på jobb så snabbt jag bara kan (vi har flex) och sen äter jag frukost kl 9 på jobbets frukostfika. Att sitta ner och göra och äta frukost på morgonen känns som bortkastad tid, då jag heldre kommer till jobbet och börjar dagen tidigt så att jag kan gå hem tidigt och njuta av kvällen eller träna.

Så nu är min fråga, räcker det med typ en munsbit för att ge kroppen tillräckligt för att den ska begripa att jag inte svälter? Helst ska det vara storleken av ett halvt ägg, så man bara kan kasta in en omgång medan man plockar ihop sona grejer? Eller måste man äta mer?

Zepp
2

Du får gå med väldigt lite energiintag i flera veckor innan det blir svält!

Att det varierar över dygnet kan aldrig bli svält!

Det som oftast refereras till är främst att blodsockret sjunker och kroppen tar av sina lagrade depåer, dvs tvärt emot hur vi fungerar på LCHF!

Jag ser ingen som helst finess i att äta så tätt som mellan 6 och 9, såvida niofrukosten inte blir fettsnål av praktiska skäl.. i så fall skulle jag föreslå fettkaffe vid sextiden.

Jag äter ingen frukost längre, jag åt ju för 15 timmar sedan och det är bara 4 timmar till lunch.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.