Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 3250 ggr
Mozzarellan
0

Blodgivare?

Är någon av er blodgivare??

Zureel
0

Jag försökte för ca tio år sen men de tyckte jag hade för små ådror i armen.

Rasken90
0

Japp jag är sedan 5 år tillbaka :-)

Mozzarellan
0

Nån skillnad innan och efter lchf ätandet?? Alltså angående värden? Funderar och bli det igen, var det en gång i min ungdom.

starhawk
0

Jag var blodgivare tidigare, slutade när dom inte gillade min magmedicin helt plötsligt. Jag har ätit den medicinen i åratal och aldrig gjort nån hemlighet av det utan att det varit nåt problem, men så helt plötsligt gick det inte med den medicinen. Då hade jag lämnat 83 ggr ungefär

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

konichiwa
0

Jag var blodgivare i många år tills jag blev utbränd och tog antidepp medicin. Det var inte medicinen de hade något emot utan att jag var deprimerad. Inte bra för mig att lämna blod då. Konstigt för jag mådde alltid bra av att lämna blod, både fysiskt och mentalt.

Men det vore intressant att veta om 'LCHF-blod' ratas och i så fall varför!

Ary
0

Jag ger blod sporadiskt. Nu gick det många år emellan. Hade lägre järnvärde än tidigare men kan ju inte koppla det direkt till lchf eftersom jag inte tagit järnvärde på åratal vad jag minns.

CasaRamon
0

Är blodgivare sen 20 år tillbaka med uppehåll nu efter höftoperation.

Har alltid haft bra blodvärden, både före och efter LCHF. Ingen skillnad alltså.

Stephanie
0

Jag får tyvärr inte, men skulle vilja vara 😕

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

JMW
0

Varit blodgivare i ett antal år. Började före min LCHF-tid. Blodvärdet har inte ändrats sedan jag började med LCHF.

motionärskan
1

Jag är också blodgivare. Funkar finfint på LCHF. Det enda trista är att det inte finns något LCHF-kompatibelt snask att ta efteråt, förutom kaffe då förstås. ;)

Rasken90
0

B-Hb vid föregående blodtappning: 158g/L

Fast det gäller ju inte riktigt då jag inte gick på lchf just då, men borde få tag på ett nytt värde så fort jag får en ny tid att ta blod på..borde vara snart tycker jag :-)

Mozzarellan
0

Funderar på att bli blodgivare igen då jag var det en gång i tiden. Även plasma. De har väldigt bra kontroll med både röntgen av torso och blodprovningar innan, man får visst vänta i 40 dar på ett ok. Ojdå, saknar visst några svenska ord;)

jessirene
0

Jag försökte en gång i tiden men fick vända redan i dörren. Jag är för liten. Synd.

CasaRamon
1

Man vill inte att jag ska sluta lämna blod eftersom jag har blodgrupp: 0Rh- som ju kan ges till alla. Behövs vid ex. trafikolyckor då det är bråttom med blodtransfusion och man inte hinner kolla vilken grupp patienten har.