Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettoff-topic-ot
Läst 1498 ggr
cherra
15

Komplikation med LCHF :-D

Jag har upptäckt en komplikation med LCHF - tomma köksskåp 😂.

Vårt kök genomgår just nu en makeover, skulle skett utan LCHF också. Ny tapeter etc. kräver ju också en total genomgång av alla hyllor och skåp och då passar jag förstås på att rensa ut sådant som inte behövs eller hör hemma i ett LCHF-kök. Konsekvensen har blivit att hyllor och skåp gapar tomma! Hyllorna som var fyllda med mjöl- och sockerpåsar, skåpet för knäckebröd, kex och skorpor, hyllorna med gryn, ris och flingor är nu lediga för annat eller bara för att skapa utrymme och luft i vårt minimala kök.

Brödkorgen har åkt ut och äntligen har vi plats för en skärmaskin.

Hushållsassistenten får flytta ner i källaren och i dess ställe kommer en mindre utrymmeskrävande mixer.

Ju mer jag lär mig om LCHF, desto mer gillar jag det!

Zureel
0

Jo jag har minst halverat innehållet i mitt skafferi antagligen nere på en tredjedel. Väldigt skönt med mer utrymme👍

Siggebus
0

Ha ha alldeles riktigt! 🙂
Med tanke på hur mycket man bara går förbi även i en större "mat"-varuaffär så lär man inte heller fylla skåpen igen när man rensat.

Jag flyttade till en mindre lägenhet och jag har verkligen inte så många skåp i köket men det är absolut inga problem - de är inte fulla ändå.

Zepp
4

Det e väl det där med att det borde ingå en ägghylla i varje kök som irriterar mig mest!?

Dvs en hylla där det får plats flera paket!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

konichiwa
0

Precis zepp, det behöver få plats flera paket! Den där lilla hållaren för 8 ägg som jag har på en dörrhylla. Den är ju blaha blaha, räcker 2-3 dagar bara.

kaisakavat
11
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Med risk att sprida omoral på sajten. Jag har kommit på ett jättefint och praktiskt alternativt användningsområde för mitt äggställ… 😃