Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: allt-om-lågkolhydratkost
Läst 3082 ggr
savonit
0

Öka det Bruna fettet

http://illvet.se/klaus-wilhelm/kyla-aktiverar-de-bruna-fettcellerna

Brunt fett är bra fett dess enda uppgift är att bränna kalorier för att hålla värmen.

Genom att vistas i kallare temperaturer kan man aktivera det bruna fettet.

Forskare såg att redan vid 16 grader kunde man få brunt fett att aktiveras.

På så vis bränner man mera om man vistas i kallare temperaturer.

Frågan är om man kanske skall börja springa med bar överkropp i vinter.

hemul
0

Eller kanske inte. Aldrig får man va glad, vet du. 😉

http://ki.se/ki/jsp/polopoly.jsp?d=130&a=165765&l=sv&newsdep=130

savonit
0

Mja men jag lider inte utan några hjärtproblem.
Och motion skall ju vara positivt.

Dels tror jag att ett sötare blod har mera mer med saken att göra vid hjärt och kärl.

Men vad vet man.

Pussgurkan
0

Då skulle jag varit supersmal - jag går alltid med alldeles förlite kläder på mig. Sommar som vinter.

[Petronella Pip]
0

För lite kläder på sommaren måste vara helnaken? 😛 I allafall en sommar som detta… phuuu

savonit
0

#3 nej den logiken kan jag inte se, däremot kanske din förbränning ökar något.

Sen är det ju så att det handlar om statistik.
Alla får ju inte resultat.

Personligen har jag inget behov av högre förbränning men är mycket intresserad vad som styr det.

patriknn1
0

Står en del om det i "4-timmars-kroppen". Det verkar som att det mest effektiva är att utsätta vissa kroppsdelar för kyla. Att tex sitta en stund varje dag med en ispåse mot nacken, övre rygg, (med något tunt tyg emellan), ska vara riktigt effektivt, utan att för den sakens skull behöva vara så jäkla plågsamt som att gå omkring och frysa hela dagarna.

Även SSS skrev ju lite om det, utan att specifikt nämna det bruna fettet, i "Ät dig ner i vikt". Lite skämtsamt menade han att vi nordbor som egentligen ska förbränna en del fett genom att frysa halva året numer i våra moderna bostäder har gått upp i vikt, delvis pga utebliven kyla.