Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettövrigt
Läst 23999 ggr
Ida78
0

HJÄÄÄÄLP!! Synliga ådror!

Hej. Har tappat all min övervikt o därmed mycket underhudsfett. Har alltid haft synliga ådror på händerna men nu är dom synliga på armarna och magen också!

Hur ska jag bära mig åt? Tycker jag ser ut som ett monster. Sånt här ska inte kvinnor ha på kroppen. Hur ökar jag underhudsfettet något utan att riskera att bli mullig igen? Vågar inte träna för jag är rädd att det blir värre då 😕

MozillaFireFox
0

1. Drick kolsyrade läsk. Det ger dig mer energi.

2. Ät var 3 timme. Detta gör att du blir mer mätare än att äta 5 timmars mellan rum. 

3. Lägg upp portion som är anpassad för din vikt men lite extra. Ät 80% av det.

4. Drick kallvatten varje morgon innan du äter nåt. Detta hjälper dig att stabilisera.

5. Ät mat med curry. Curry tar bort all farliga bakterier ich hjälper till med matförsmältningen.

6. Drick grön te. Det hjälper dig att stabilisera magen.

Ett tips är att försöka lägga in en schemalagt mat. Försök att lägga in nyttigt fett som kroppen behöver och lite extra. T.ex du kan äta chips var andre veckan. Bara ett tips. Men jag rekommenderar dig att böra steg för steg och inte börja med allt direkt ;D

our actions cannot be undone, but can however be learned. thats how we gain experiences. experience is another key to success friend. keep in mind that youre important. 

fellfrosch
7

Jag tror du har hamnat lite fel #1 😃

MozillaFireFox
0

Råka blanda uhop detta! Är så ledsen :s

our actions cannot be undone, but can however be learned. thats how we gain experiences. experience is another key to success friend. keep in mind that youre important. 

[Petronella Pip]
3

Nummer tre!? Lägga upp mer mat och bara äta 80%, vad är det för konstigt råd? Ska man alltså slänga mat på regelbunden basis?

Septima
0

Har noterat samma sak - blodådror som ligger extremt ytligt i stort sett över hela kroppen (syns kanske mer när det är varmt?). Det ser lite otäckt ut faktiskt. Upptäckt ett litet åderbråck som jag inte haft eller märkt tidigare. Lite rädd att alla de här ytliga kärlen ska "poppa ut"…

Jag är 60 år och har relativt nyligen (två år sen) gått igenom klimakteriet så jag tänkte att det hade med östrogenförlusten att göra. Inte vill jag ha mer underhudsfett - är fortfarande en aning (men bara en aning) mullig. Men gärna tjockare hud. Men det kan man nog inte fixa till misstänker jag. 

Är det mer framträdande ådernätet en effekt av viktminskning alltså - eller kan det tom ha med LCHF att göra? 

Om det har med viktminskning att göra kanske det fixar till sig av sig självt så småningom? Jag har gått ned 13-14 kilo på 1,5 år. Det är inte jättemycket men eftersom jag inte var mer än lätt överviktig när jag började blir skillnaden av den totala kroppsvolymen procentuellt sett stor (är 1.66 och vägde ca 75 när jag började) så kanske det helt enkelt gått för fort (har en del överskottshud på mage och insidan av låren vilket tyder på att det gått för fort).

Lumina - 留美奈
0

På sommaren tycker jag att mina blodådror syns tydligare än på vintern, men kanske inte så till den milda grad att jag ser ut som ett monster. Lite solbränna brukar minska det.

Här är en med samma bekymmer:
http://kvinna.ifokus.se/discussions/4e6642b5d4ebea7adb0027e7-synliga-blodadror

Vänligen, Lumina
♫♪ Love me or leave me... ♪♫
HEY! Where is everybody going??

[Petronella Pip]
0

Tror inte det har med kosten att göra, då skulle nog fler få samma, jag menar fler än någon enstaka, det är ju massor med folk som är medlemmar (nästan 19 000) så om tio rapporterar är det ändå betydligt  mindre än 1 promille så det är mer troligt att det är något annat som påverkar. Det är ju även andra menar jag, som inte äter LCHF, som verkar uppleva fenomenet.

Septima
0

#7 jo man skulle nog ha hört talas om denna bieffekt, om den skulle ha med kosten att göra. Men mina oroliga vänner tittar förskräckt på mina armar och ben och menar att ådrorna antagligen samlat fett i väggarna och därför blivit tjockare och syns mer.

Lumina - 留美奈
4

#8 "Men mina oroliga vänner tittar förskräckt på mina armar och ben och menar att ådrorna antagligen samlat fett i väggarna och därför blivit tjockare och syns mer."

Detta är ju nästan gulligt. Dina vänner är ju för roliga. 😊

Om det berodde på det, skulle läkarna ha det enkelt när de får in sina misstänkta "hjärtpatienter". 😉

Vänligen, Lumina
♫♪ Love me or leave me... ♪♫
HEY! Where is everybody going??

Zepp
2

På sommaren ser man mer ådror på grund av att man visar mer naken hud!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Ida78
2

Nu menar jag inte ådror som ser ut som blåa streck utan ådror som män brukar ha på händerna. Sommar eller vinter skitsamma….det e ju inte så snyggt med sådana ådror på en kvinna. Men jag får väl gilla läget då,smal o ådrorna syns ordentligt eller kraftig o ådrorna syns bara på händerna. Verkar inte finnas så mycket att göra åt det. Är väl lite genetiskt också antar jag. Man blir väl sällan helt nöjd med sin kropp men jag är väldigt nöjd med att jag lyckats gå ner 23 kg 🙂

kaisakavat
1

Och vi pratar inte om ådror som sväller för att vi är varmare på sommaren när det är varmt?

Ida78
0

Jag har dessa ådror om det så är -30 ute 😕 så det har inte med värme att göra!

Lilltilda
3

Jag har också fått synliga ådror på armarna sedan underhudsfettet minskat och kroppen blivit normalviktig, men det hör liksom till en smal sund kropp har jag insett. De flesta av mina normalviktiga vänner har också så, det är bara det att jag inte vant mig vid det än.

~God loves you, and I´m trying! ~

stepside88
1

Tror nog att det är väldigt många som fått synliga ådror vilket är normalt iom viktminskning även jag själv. Är man och tycker det är klädsamt :-)

Ida78
0

Visst är det klädsamt på män men på kvinnor vet jag inte. Har fått lite inte fullt så roliga kommentarer om mina armar.

SpurtAnne
1

Kul! Folk har varit småfeta så länge att nu när ådrorna syns är det fult och äckligt! Jag har också stora ådror. Det tyder ju på att man mår bra och är vältränad. Ju mer jag tränar desto tydligare ådror. Jag ser det som ett hälsossamt tecken.

Minorca
1

Jag tror också att det har att göra att vi LCHF inte samlar så mycket vatten i kroppen.

Mooniq
0

Jag äter sen 3 månader tillbaka tillskott på MSM - organiskt svavel. 

Jag har tidigare haft väldigt ont av sommar, sol o värme och svällt som barbapappa, men i år - inget svällande alls i varken fötter, händer eller övrig kropp. (Lchf'at i över 5 år)

Jag har på ena låret väldigt synliga blodådror i rött o blått och de har gradvis minskat i färg och några ådror är nu nästan osynliga. Kanske för att jag klarar av att vara i solen och har för första gången på 15 år legat o solat 1 timme/ dag och dels så ökar MSM blodcirkulationen i kroppen, och huden har blivit lenare och slätare. Cellutiterna har minskat rejält - svårt att säga exakt men nånstans mellan 60 - 80% av dem är borta. Nu upplever jag celluliterna som dyningar på havet - förr var det som full storm- gropigt värre alltså.

Organiskt svavel finns tex i purjo, lök, vitlök, rädisor - om man inte vill äta tillskott. Om man vill läsa så har www.bravara.se en lång info-artikel om organiskt svavel.

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃