Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etiketthälsa
Läst 9208 ggr
mattismadde
0

kronisk bihåleinflammation och lchf

Hej, har kronisk bihåleinflammation. Finns det ngn här eller ngn som känner ngn som blivit av med kroniska inflammationer? Hurudana isf? och hur har ni ätit? Håller på att bli galen, misstänker candida och äter just nu lchf utan mjölkprodukter (förutom smör). Testade majonnäs i söndags och blev riktigt risig i kistan samt bihålorna som varit lugnare ett par dagar blossade upp igen :S

yvonnel
2

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Är det en faktisk diagnos? Är det faktiskt möjligt att det kan vara candida?

Jag har försökt att leta efter fakta om candida men hittar inget som känns riktigt rätt.

Jag har haft bihåleinflammation över en 12-årsperiod. Det blossade upp ungefär varjeannan månad under så många år. Tillslut var det en öron-näs-och hals läkare som såg att jag hade felväxande visdomständer i överkäken som bildade luftfickor som ständigt hade bakterier som då i sin tur behövde ha lite tid på sig för att infektionen skulle växa till sig, det blev många, många gånger jag fick skölja bihålorna, man sticker då hål i näs/pannbenet och trycker in ljummet vatten för att få ut skiten. Ganska smärtsamt. Men fick remiss till odontologen som fick operera eller snarare karva ut dessa 2 tänder, det värkte ut tandflisor i ca ½år därefter, men nu är det ca 35 år sedan och jag har bara haft enstaka bihålebesvär i samband med kraftiga men normala förkylningar sedan dess.   Jag är allergisk mot penicillin och dåförtiden fanns det inte så himla mycket andra antibotika att ta till.

Minorca
1

Hej

För ca 15- 20 årsedan hade jag problem mina bihållor,Så fört jag blev förkyld sattes bihållorna igen. jag åt antibiotika minst 4 ggr /år för bihållorna. Jag fick också rotfylla en tand när inflamationen vandrade ner.  För 15 årsedan byte jag läkare och han ordnerade cortisonsprej, Ibörjan fick jag använda  receptbelagt sprej så bihållorna fick läka ordentligt. De 10 åren efter har jag använt recptfritt  Rhinocort när jag känt förkylningen komma och överförkylningen. Jag började med LCHF för 3½ år sedan har blivit ändå bättre. Jag har bara varit förkyld en gång mer än 2 dagar  sedan jag startade med LCHF, 4-5 ggr per år har jag trott att jag ska bli förkyld men det har vänt efter 1-2 dagar. Nu använder jag knappt en flaska Rhinocort per år.

Lokalcortison behandling är väl inte någon höjdare men betydligt bättre än att äta antibiotika och att vara tät i näsan.

Effie
1

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag har haft problem med bihålor - inte mycket, men även jag har testat sjukhus-nässköljningen som Yvonne beskriver (obehagligt, men gjorde inte ont).

Men jag hittade slutligen en nässköljare på apoteket, eller om det var hälsokosten. Den ser ut som ett dryckeshorn i blå plast (vet inte om just den modellen finns kvar). Man fyller på ljummet vatten och salt (utan jod!), sticker pipen i ena näsborren, lutar sig över handfatet och låter det rinna (det finns bruksanvisning med i förpackningen). Sedan tar man andra näsborren. Inte helt behagligt kanske, men mig hjälpte det.

Visst går det. Om inte annat, så går det galet

yvonnel
0

Det måste vara någon sorts nyhetstorka här på Kif det ploppar upp en massa gamla trådar varje gång jag är här på besök. Men det senate jag läst om bihåleproblem är att man behöver kolloidalt silver för läkning av I princip allting och att svavel (MSM) också är något alla behöver.

side98
0

Hade också problem med bihålorna för flera år sedan. Hittade ett recept med vitlök enl. Föllingegården.

Pressa 1 stor eller 2 små vitlöksklyftor i 1/2 liter varmt vatten. Låt allt dra i en timme. Sila sedan bort vitlöken och drick 1 dl av drycken var tredje timme. Hjälper mot både bihåle- och underlivsproblem. Smakar inte så gott men tugga på lite persilja så försvinner lukten i alla fall.