Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: mat-livsmedel
Läst 2052 ggr
Hungerflickan
0

Synpunkter om low-carb-pasta

Hej. 

Nån som testat carb zones pasta som säljs lite här och var nu för tiden? 

Blev galet sugen på att testa, men den kostar lite väl mycket för att "chansa" så tänkte höra om nån här har några synpunkter och då menar jag smakmässigt!

Vet att den innehåller gluten och sånt men jag brukar fokusera på smaken..

Så, synpunkter? Är det värt att köpa?

/C

patriknn1
1

Det smakar ändå inte som riktig pasta så varför inte hellre äta en portion "mirakel-nudlar" när spagettibehovet gör sig påmint?

Hungerflickan
0

OK, tråkigt. Jo men de är så sjukt dyra och måste beställas..

JMW
1

Mirakelnudlarna köper jag på min ICA Maxi. Ligger vid de vanliga nudlarna.

OlgaMaria
0

Du kan också testa att göra egen om du orkar :)

http://56kilo.se/lchf-pasta-tagliatelle/

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Mooniq
2

kostdoktorn har en artikel om Carb Zone - produkter. och kontentan är att de höjer blodsockret nästan lika mycket som vanlig pasta.. så för min del utgår CarbZone helt och hållet. 🙂

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

eljope
0

Tror det var dreamfields pasta som kostdoktorn provade som var bluff. Den smakar verkligen som vanlig pasta, men men tanke på blodsockerhöjningen kan man lika gärna äta vanlig känns det som.

Den från carbzone är oätlig!! Du kan lika gärna äta hö, smakar ungefär lika…

[Petronella Pip]
0

mirakelnudlar var ingen hit hos oss, vi testade en påse och tyckte det smakade peckel och resten ligger i kylen tills jag nänns kasta bort dem…

Zepp
1

Men.. jag köper shiratakinudlar emellanåt.. och de smakar ingetting, men mor blir glad när hon får spagetti.. vilket hon tror att det är!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Hungerflickan
0

#4 Det har jag testat men det blev bara deg av allt så fick slänga.

Får kanske leta upp mirakelnudlarna då, dock en mils cykeltur till ica maxi men det klarar man väl av ;)

Testade pastan men det var ingen hit som ni säger. Det enda som gjorde det festligt var utseendet på talllriken. 

Men tanken slog mig nyss att man faktiskt inte behöver ha en estetiskt fin måltid utan att smaken är viktigast.

[Majbot]
0

MMsports och gymgrossisten säljer också lowcarb nudlar, ser dock lagom slabbiga ut. Har inte vågat testa än :p