Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 1006 ggr
mariarubio@telia.com
0

hej. jag igen

jag är inte så noggrant på att räkna Kalorier och sånt. hur gör ni?

sen finns det några som skriver att de skriver i matboken, va är det?

tack

Lurtz
0

Folk använder sidor som matdagboken, minmat.net, dumbbell.se och liknande sidor av olika anledningar, vissa vill kontrollera sitt kaloriintag för att se att det inte blir för mycket, eller för lite. Andra vill se att de inte får i sig för mycket kolhydrater, eller för lite (eller för mycket) protein, och vissa vill se om de får i sig tillräckligt med vitaminer och mineraler. Personligen räknar jag inte längre, har lärt mig höfta bra och lyssna på kroppen.

mariarubio@telia.com
0

tack för svaren.. just nu är jag desperat, och vill prova på allt, för att detta ska fungera för mig eller få veta varför jag inte gå ner i vikt.

Sindri
0

Det är bättre att du fortsätter att skriva i EN tråd än att starta nya hela tiden. Då blir det lättare för alla som vill svara att att se hela din bakgrund och vikthistoria. Det är bra för dig själv också att kunna gå tillbaka i din egne tråd och se vad som händer.

Jag föreslår att du skriver om dig själv och nya frågor i den förra tråden - där har du skrivit mer om dig själv också.

http://kolhydrater.ifokus.se/discussions/51df2ee1ce12c47155001b8e-nu-funderar-jag-stark-pa-att-ge-upp?discussions-1

Zureel
0

Jag räknar kolhydrater och kcal via dumbell, kolhydrater för att jag inte hållit på så länge och kcal eftersom jag gick upp 5-7 kg förra gången jag åt lchf vilket jag inte vill.

Är mycket mer avslappnad på kcal räkningen än innan förut hade jag ett specifikt tak eller vad man ska kalla det nu äter jag så jag inte är hungrig, jag räknar alla kcal men bryr mig inte så mycket om det handlar på 1200 kcal eller 2000 kcal det varierar från dag till dag beroende på vad jag väljer att äta men ändå skönt att kunna se att det inte drar iväg för högt upp.