Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: off-topic-ot
Läst 4029 ggr
lillahumlan
0

Sur på mej själv >=(

Jag blir så irriterad på mej själv..jag lovar mej själv att jag ska äta lchf men sen halkar jag iväg på kolhydrater. Jag mår ju så mycket bättre med lchf, ok mjölkprodukter skulle jag behöva undvika men…

Arggh, finns det nån annan som känner igen sej?? Gråter

Wtn3
0

I princip alla har väl trillat dit några gånger, det är bara ta nya tag direkt så gör det säkerligen ingen skada på lång sikt.

Medlem
4

Jodå, jag har gjort det hundratals gånger men står på benen igen varje gång jag trillat dit. Det enda som hjälper mig är att planera mina måltider. Dvs laga mat till nästa dag och ha flera maträtter i frysen och försöka äta ordentligt innan jag går ut. Om det skulle hända att jag blir hungrig ute så tar jag en halv kyckling med sallad (slänger brödet till duvorna) i nån turkisk restaurang för 3 euro eller köpa fet ost och gnaga på :-D Numera är det planerade avsteg jag gör och inget annat.

Lycka till!

LatMask
0

Medlems råd är mycket klokt - att planera måltiderna betyder väldigt mycket!

Undvik att ha lockande kolhydratmat hemma!

Fet god ost är också en snabb räddningsplanka när man blir sugen!

lillahumlan
0

Ja absolut, senast planerade jag en hel månad i förvägGlad, sen blev jag arbetslös o tyckte synd om mej sjäv o det ena ledde till det andra..jag har tränat på gymmet 4 dagar i veckan, konditionstränat i 20 min efter varje pass..verkligen dax att göra nåt åt detta..det känns som att våran mat är dyrare än vanlig mat..ta tex en påse makaroner…jämfört med EN BURK makrill!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Skrikandes

LatMask
0

Det är ju inte direkt jämförbart…finns det något som kan kallas bukfylla är det makaroner, men däremot makrill kryllar av näring och nyttigt fett!

Medlem
1

Lillahumlan - Om du planerar dina måltider och ändå äter kolisar så är det något i ditt beteende som du ska ändra. Nej jag tycker inte lchfs mat är dyrare än kolhydratsrika mat. Snarare är den billigare.

Vegge
1

Säker på att du inte är sockerberoende?

[Petronella Pip]
0

Är det TS du frågar så är tråden tre och ett halvt år gammal och hon har inte varit inne på över två.