Råd för kalasalternativ
Jag ska på födelsedagskalas i helgen. Då jag precis börjat att utesluta kolhydrater i kosten vill jag inte sumpa detta redan med kalasmat/fika. Fikat är ju inte så svårt.Då kan jag kanske ta en hård smörgås med potkäs iställe för fikabröd och tårta. Men maten? Jag antar att vi får kött men vad äter jag till det . Är inte sugen att skylta inför hela släkten med min nya kost. Orkar inte med det nu. Snälla kom med förslag!
Ät bara köttet om du vill, ingen kan tvinga dig att äta potatis och andra tillbehör, kladda runt det lite på tallriken (finns det ingen hund i huset, som sitter under bordet och tigger?). Och skulle det bli lite fel, så får du ta igen det nästa dag, då är du på banan igen.

Gunilla har alldeles rätt. Det är bara att ta dubbelt av köttet och att dekorera med grönsaker. Säg att du inte mår bra av potatis/pasta/ris eller vad det nu är som serveras som tillbehör.
Sten Sture

Då fixar det sig nog. Tack, tack.

Ja då var kalaset avklarat. Karaktär, vad är det?, hm.
Maten gick bra. Åt grillad fläskfilé, sedan hade jag tagit med en sallad på rå blomkål, tomat och paprika med dressing av olivolja vinäger och riven pepparrot. Drack som vanligt vatten till maten.
Hm, sen var det dags för fika. Där gick det sämre. Åt en hembakad bondkaka gjord på smör, MUMS! och sedan åt jag en pytteliten tårtbit. Så nu har jag redan syndat. Men jag ska erkänna att tårtan smakade inte så gott som den brukar smaka. Kan smaklökarna redan ställt om sig?
Nåja, gjort är gjort så nu får jag ta nya tag imorgon. Det är tur att det dröjer ända till i slutet av september innan det är dags för nästa kalas.
Det hände rätt snabbt för gubben iaf, at saker smakar aldeles för sött. En vecka ut i kosten reagerade han på hemgjord sylt av hallon utan socker! :)
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.

ja det går fort det! 5 månader in i lchf åt jag en bit mjukkaka (norrbottens, stor som en limpskiva), det kändes som att tugga strösocker! (ved som hände på toa efteråt är det bäst att inte skriva om)…. Men färska jordgubbar=för sött Färska hallon o hjortron underbart, precis rätt sötma. BitteS, nya tag är vad som gäller. men skulle det inte ha gått lika bra med en brie ost(tivolino är min favvis) eller en bit fläskkerré med smör?Slurp, slurp, slurp! nu äter jag det jag alltid tyckt bäst om, mmmmmmm,…..