Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettlchf-för-nybörjare
Läst 3896 ggr
Tina62
0

Kramp i ben och rygg

Har väldigt mycket kramp i ben och rygg. Äter extra magnesium men det blir inte helt bra. Kan jag ha brist på annat?

Tina

[Petronella Pip]
1

Dricker du ordentligt?

Äter du tillräckligt med salt?

kaisakavat
0

Krampkänsla i ryggen kan vara att njurarna har det ansträngt p g a vätskebrist. LCHF-maten innehåller mindre vatten än pasta- och potatiskoken vi åt innan.. så man får kompensera. 

Som #1 är inne på - drick ordentligt och se till att få i dig salter. När jag äter mindre saltad mat brukar jag komplettera med 1/2 - 1 tsk seltin i vatten.

yvonnel
0

MSM + KS.

[Petronella Pip]
1

MSM betyder väldigt mycket saker upptäcker jag vid googling, bl.a. Men having sex with men….  

antar du inte menar magnesium (som inte står med bland betydelserna) för det tog TS redan?

Och vad med KS?

Halvdansken
0

Skulle tro att #3 menar detta med MSM.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Margareta
0

Numer pensionär i Nynäshamn

[Petronella Pip]
0

Ok, tack! Ska det vara bra mot kramper, kan inte se att det står något om det? KS då?

yvonnel
0

Ks= kolloidalt silver allmänt stärkande, en sorts naturens antibiotika som vi inte längre naturligt får till oss via kosten eftersom jordarna är utarmade pga övergödning.

Margareta
2

Både msm och ks återställer ev obalans i mineralerna. Jag elborstar tänderna med msm och får bort den gula hinnan. Använder inte tandkräm med slipmedel och fluor sen många år. Veleda tandkräm med salt räcker och sen lite msm vid behov.

Numer pensionär i Nynäshamn

yvonnel
0

#5 Tack för det, jag var nog lite trött, är jag fortfarande, men har iaf sovit ca 3 timmar. Undrar hur man ska bära sig åt för att orka stanna kvar I sängen, har så mycket värk och det finns liksom inget mer än att försöka vända sig runt och hoppas att värken släpper, när det inte hjälper så är det bara att stiga upp, även om jag inte har sovit färdigt på långa vägar.

Jag tar magnesium, D3, B12, biotin, folacin, zink, omega3 och numera även C vit 500 + kolloidalt silver och MSM. Mina benryckningar/restless legs har I stort sett slutat, men värken har jag kvar och sömlösheten. Fibromyalgi kallas diagnosen, ev. är det egentligen Borrelia, faen vet.

Tina62
0

Tack för alla svar ska beställa msm och se om det hjälper. Ska även ta lite salt, fungerar Maldon flingor av havssalt, ska även försöka dricka lite mer

Tina