Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: lchf-för-nybörjare
Läst 2051 ggr
Ezrool
0

LCHF, Kan det vara möjligt?

Tjena! Registrerade mig nyss för en fråga… Började med LCHF för snart 2 veckor sedan. Enligt vågen har jag gått från 89kg till 84.1kg. Sprungit kanske 4 gånger endast på dom 2 veckorna. Ganska ny inom LCHF så därför undrar jag om det är möjligt eller för bra för att vara sant.

MimLan
3

Det är möjligt.

Internettan
2

Man förlorar en hel del vätska i kroppen till en början. Så en del av viktminskningen beror säkert på det.

"Every point of view is a view from a point."

Loria
1

Det är ju rätt vanligt att an rasar rätt fort i början. Kroppen töms på vätska o så kanske man har lite mindre mat i omlopp i kroppen än man brukar ha, o så tappar man lite fett också. Det riktiga jobbet brukar ju börja efter ett par veckor när förändringen inte blir så storaffär dag till dag längre. Men det låter ju som att du är på gång. kul kul!!

Ezrool
0

@Internettan det har jag också läst! Det är nog mycket det för ser ingen stor skillnad på kroppen än

Ezrool
0

@Loria Aha :) Jo jag trivs faktiskt, sover bättre… klarat mig utan min sömnmedicin nu denna tiden! Är piggare också hehe

Margareta
3

Låter som en härlig rivstart och helt normalt. Välkommen hit och hoppas du ska trivas

Numer pensionär i Nynäshamn

Dicobayo
1

Om du äter LCHF så är motion inget krav för att gå ner i vikt.
Däremot brukar den komma som en trevlig bieffekt efter ett tag, då du måste göra av din nyvunna överskottsenergi nånstans. ;)