Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (2) Senaste inläggen - Allt om lågkolhydratkost - - Medlemmar - - Medlemmar - var bor ni? - Off topic - (OT) - Om sajten - - Utmaningen - - Vi som vill nolla kolhydraterna - Boktips Ej frågelåda - Sten Sture Skaldeman Frågelåda - MinMat Före detta frågelåda - dr Andreas Eenfeldt Hälsa Hälsovinster LCHF för vegeterianer LCHF - Problem LCHF för barn LCHF för bäbisverkstan LCHF för nybörjare Länkar - Föredrag Länkar - Radio/TV Länkar - tidningar/hemsidor Mat - Billiga ingredienser Mat - Jag behöver måltidstips Mat - Livsmedel Mat - Livsmedel - Matfett Mat - På stan, hur gör jag? Mat - Recept att laga hemma Mat - Recept på bröd och brödbaserade rätter Mat - Recept på efterrätter och sötsaker Mat - Recept på fisk- & skaldjursrätter Mat - Recept på färsrätter Mat - Recept på fågelrätter Mat - Recept på kötträtter Mat - Recept på soppor & såser

Mat - Recept på ägg, ost, grönt, sidorätter & veg Mat - Vitaminer, mineraler, tillsatser mm Motion & träning Vi som har autoimmuna sjukdomar Vi som har diabetes Vi som har huvudvärk/migrän Vi som har högt/lågt blodtryck Vi som har koncentrationssvårigheter Vi som har mag/tarm-besvär Vi som har/har haft fibromyalgi Vi som röker/har rökt Vi som vill gå ner i vikt Vi som vill gå upp i vikt Vi som är beroende Vi som är gbp-opererade och äter LCHF dr Annika Dahlqvist Övrigt
Mat - Recept på soppor & såser

Chilisoppa

2009-10-15 16:07 #0 av: JAUS

Den godaste soppan jag vet.

• Ko¨ttfa¨rs 400 g
  • Flytande köttbuljong 1/2 dl
  • Vatten 1 l
  • Chilisa°s 1 dl
  • Lo¨k 2 st
  • Paprika 1/2 st
  • Spansk peppar 3-4 st
  • kryddor
  • kokosolja, talg eller ister (att steka i).
  • (Redning

Stek lo¨ken och ko¨ttfa¨rsen. Häll sedan i lo¨ken, ko¨ttfa¨rsen, buljongen, vattnet, chilisa°s och tomatpure´n i en kastrull. Tillsa¨tt a¨ven kryddor (t.ex. chilipeppar, peppar, salt osv). Koka upp och ha ev. i redning. Hacka och tillsa¨tt till slut paprikan och chilin.

Servera med en klick kräm fräsh.

Anmäl
2009-10-15 16:45 #1 av: KattaMo

Gud vad gott det låter!! Måste göra i helgen! Tungan ute

Anmäl
2009-10-15 18:32 #2 av: Endtyme

Låter härligt starkt och gott! Vad använder du för chilisås, är det typ Heinz eller annan ketchupliknande?

Anmäl
2009-10-15 21:15 #3 av: JAUS

Det LCHF-vänligaste är att göra sin egen chilisås. Recept finns här.

Anmäl
2012-04-20 16:28 #4 av: gun92884

Vad är spansk peppar?

Anmäl
2012-04-20 16:30 #5 av: gun92884

... och hur mycket tomatpuree?

Det regnar här och är precis rätta temperaturen för en god soppa ...

Anmäl
2012-04-20 16:40 #6 av: [Pennylane1]

spansk peppar

för mig är det just denna krukväxt. Antar att man kan ta vilka pepparfrukter man vill.

Anmäl
2012-04-20 17:11 #7 av: gun92884

OK ... då använder jag jalapenos istället ...

Anmäl
2012-04-20 23:38 #8 av: [Månsten]

Ingen vitlök??

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.