Annons:
Etikettmedlemmar
Läst 7372 ggr
NancyAlke
9/14/07, 10:01 PM

Nancy här 2!

På begäran startar jag en ny tåt, då den tidigare blivit så lång att den är tung att ladda för vissa. Del ett kan man alltså läsa här

Jag fortsätter att ligga stilla på min platå, går mellan 87 och 89 kilo och det är sååå frustrerande! Jag äter ganska strikt och få kalorier men har ökat kalorinivån till att ligga runt 1500. Jag har börjat arbeta mera och funderar på att införa lite ostrullar med smör på morgon och eftermiddagsfika… eftersom mina arbetsdagar blivit längre.

Jag är nära mitt nästa mål, nämligen under 83 kilo. Då skulle jag nämligen passera BMI nivån för fetma… neråt alltså, och bara bli överviktig i stället. Dessutom skulle det bli exakt -20 kilo för mig… så 83 kilo är en magisk vikt…

Annons:
venuseva
9/14/07, 11:07 PM
#1

Tack, Nancy, nu kan jag läsa din tråd. Har ju inte kunnat det på kanske en vecka.

Lycka till nu och passa på och vila när du inte jobbar. Feldenkraisträningen brukar göra att man helt plötsligt släpper massa vikt. Flört

NancyAlke
9/18/07, 12:36 PM
#2

Nu är jag frustrerad på sjukvården igen!!!

Jag har ju Crohns sjukdom, för den får jag bl a en medicin som heter Remicade, den används även för reumatiska sjukdomar.

Min mage blir bättre och bättre, men mina leder har krånglat en hel del. Reumatiskt är en vanlig sjukdom när man har Crohn och eftersom jag blivit bättre varje gång jag fått Remicade, så har jag misstänkt att jag har reumatiskt på gång…

Min distriktsläkare remitterade mig till reumatologen, men han fick tillbaka remissen med svaret att dom inte kunde prioritera mig eftersom jag får remicade och isåfall håller mig frisk om jag har reumatiskt.

Min magdoktor funderar på att ta bort remicaden för att min mage är så bra, och han tycker inte att han ska ge mig remicade för mina leder.

Så nu får jag vackert vänta tills remicaden är borta ur min magbehandling och om jag då blir sämre i mina leder… DÅ kan jag få ställa mig i kön till reumatologen… ja, ja… så det blir när allt är uppdelat på olika plånböcker.

Positivt i eländet var att den läkare som ringde upp mig för att ge beskedet (tyvärr en enveckas staffettläkare) förhörde  mig i nästan en halvtimme om min kost och dess läkande egenskaper… han var väldigt intresserad.. och ung… så det finns kanske hopp för framtiden.

venuseva
9/18/07, 2:16 PM
#3

Man får vara förebild i många sammanhang, Nancy. Se dig som det nu.

Kanske du blir fri från allt när medicinen är borta från ditt system.

Kanske, kanske behöver du bara linda en ulltråd runt handleden. Brukar räcka i många fall.

NancyAlke
9/26/07, 3:11 PM
#4

Ny entalssiffra i dag!!! Cool

86,8 stod vågen på efter att ha pendlat mellan 87 och 88 i tre veckor. Två hekto på tre veckor är inte mycket, men det är i alla fall nedåt… å det är ju bra!!!

problembarn
9/26/07, 3:18 PM
#5

Det är verkligen fantastiskt roligt Nancy!!

*ler så alla tänder syns (även kindtänderna med amalgam… )*

venuseva
9/26/07, 7:53 PM
#6

härligt, härligt. och med tanke på att det är fullmåne och vi har som mest vatten i kroppen, kommer du bli ännu lättare om några dagar när allt sjunker igen.

Annons:
Mervi
9/26/07, 7:55 PM
#7

Grattis! Neråt är neråt.

korseett
9/26/07, 8:42 PM
#8

det är fullmåne men jag är inte svullen den här gången- skööönt

venuseva
9/26/07, 9:19 PM
#9

he he, vad vet du om det, korseetten?  du lättar säkert du med om några dar.

NancyAlke
9/27/07, 12:13 AM
#10

Tack ska ni ha! Å det där med fullmåne och vätska är inte det enda… har mens också… så det ska bli spännande att se vad vågen står på om någon dag.

Fysisk aktivitet blir det inte mycket av nu…. Halo3 kom ut i dag, så jag spelar TVspel som en galning för tillfället.

idalinda
10/6/07, 11:55 PM
#11

Hej Nancy!

Roligt att läsa att det har gått framåt för dig!

Jag saknar "fettskrämda" forum och bara yrar runt här och vet inte riktigt hur allt fungerar här i " kolhydrater i fokus"

Vet du vad som hände  med " fettskrämda" ?

NancyAlke
10/7/07, 12:57 AM
#12

Hej och välkommen Idalinda!

Kul att se dig! Kolhydrater i fokus är ett jättebra forum när man väl lyckats greppa det. Vad som hände med fettskrämds forum vet jag inte… jag lämnade det när det blev så segt att jag inte kom in där längre… har lixom inte världens bredaste lina, så det var ytterst få gånger som jag tog mig in, och när man väl försökte skriva, så hängde det sig… Det var tråkigt eftersom det var en härlig och hjärtlig ton där.

idalinda
10/8/07, 11:21 PM
#13

Jag har varit lite hemlös efter midsommar, men försöker hitta en liten plats åt mig här lite så där sakta och försiktigt.

Hur många huserar här dagligen / veckovis ?

Jag har en känsla att det är rätt aktivt här…

Annons:
NancyAlke
10/9/07, 12:17 AM
#14

Har noll koll på medlemsantalet… men det är full rulle här i alla fall. Man får ha koll på de sista inläggen som skrivit och även läsa under Mina inlägg… annars missar man mycket.

Receptavdelningen är rejäl också…

NancyAlke
10/9/07, 10:52 AM
#15

Undrar om man kan stärka volangerna? Fundersam

Tittade mig själv i spegeln i går kväll och upptäckte att den nedre nästan är tom på fett… vilket innebär att den hänger rejält och snart skulle jag kunna gå utan trosor utan att det syns Förvånad

Ja, ja… det lär väl fixa till sig med tiden… kul att ha blivit så smal att folk börjar ställa nyfikna frågor om min kost… och ge mig komplimanger för min nya kropp Skrattande

Mervi
10/9/07, 11:40 AM
#16

Visst är det kul.

Vi är nästan 1600 medlemmar, så visst är här full rulle.

NancyAlke
10/13/07, 1:02 PM
#17

85,9 i morse… ny entalssiffra även om det var gränspuck Cool

Ett kilo på lite drygt två veckor känns som en ok nedgång, egentligen en helt jättebra nedgång eftersom det har gått trögt sista månaderna. Målet med att nå under 83 kilo innan jul börjar kännas som att det är realistiskt!

Att målet är på just 83 kilo är för att då har jag nått -20 kilo och dessutom passerar jag gränsen mellan fetma och övervikt enligt BMI… kommer att kännas bra att bara vara överviktig.. och inte fet….

Måttbandet visar 108 cm (har i princip allt fett på magen) och mitt maxresultat där är 123 cm.

Fick köpa mig en ny vinterjacka i går… den gamla var inte alls gammal utan den köpte jag förra vintern för att jag inte hade någon som var tillräckligt stor. När jag tog på mig den gamla jackan här om dagen så blev det mycket fniss (blev tvungen att ta den till jobbet) eftersom jag ser rätt kul ut i den… skulle kunna använda den som fallskärm! Flört

molana
10/13/07, 1:26 PM
#18

Grattis! Du kommer att klara det till jul.

/ molana

venuseva
10/13/07, 1:55 PM
#19

Härligt Nancy. Hejar på dig och din fallskärm!!

NancyAlke
10/13/07, 8:47 PM
#20

Tack alla!

Glömde att skriva en sak… min nya vinterjacka är i stl 44… den från förra vintern var en 52:a…

Annons:
Mervi
10/13/07, 8:48 PM
#21

Oj, inte konstigt att den var STOR till dig. Grattis, du har krympt rejält.Skrattande

NancyAlke
10/13/07, 9:57 PM
#22

Jo, jag krymper ju lixom fläckvis… har inte mycket till fett kvar på kroppen…. förutom mitt fram, där det finns rejält mycket kvar.

Upptäckte i dag att jag har ett hål mellan låren… ooops Generad  Hur ska jag förklara… att låren är så smala att de inte går ihop i grenen… där där man brukar slita brallorna när man är överviktig….

Mervi
10/13/07, 10:28 PM
#23

Då sliter du inte upp dina byxor längre. Kul!

zeretki
10/14/07, 1:51 AM
#24

#22 HAHAHAH! Jag vet precis vad du menar!! :D

korseett
10/14/07, 2:29 PM
#25

#22 samma här! sliter inte mina byxor och maken är så glad för han kan lättare komma till tycker han *fniss*

NancyAlke
10/16/07, 4:53 PM
#26

Får snart fnatt på mina valkar! Har två st "bildäck" på mitten … ni förstår säkert vad jag menar… Det nedre har garanterat fått pyspunka, för det liknar mera en volang… tyvärr verkar det som "pyset" går upp i den övre… för den känns som den växer *morr*. Jag kan dra av mig mina brallor i stl 44 utan att öppna dem… men ovanför finns ju den där jättebullen som hela tiden trycker ner brallorna… vilket gör att jag måste dra åt dem med ett skärp för att de ska sitta kvar… vilket gör att bullen ovanför blir ännu större…  Har inte några höfter just heller, så det finns inte mycket att hänga brallorna på…

Undrar om man ska ta och investera i ett par hängslen Ledsen

anki1
10/16/07, 6:33 PM
#27

Nancy, Kanske en högtsittande gördel (jag skriver inte korsett)som sitter åt ordentligt kan trycka in den där fula bullen. Jag har liknande problem med en bulle ovanför naveln.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

Annons:
NancyAlke
10/16/07, 8:07 PM
#28

Jodå Anki, jag har tänkt tanken faktiskt. Känns konstigt att använda gördel nu, när man inte gjort det när fläsket fick härja fritt…  Ska kika runt och se … men jag är rädd för att det inte finns någon som är hög nog… bullen börjar rätt högt upp…

klarafina24
10/16/07, 8:42 PM
#29

På Twilfitt brukar de ha bra mjuka "korsetter", ibland med kupa och allt. Slimmar till figuren utan att det känns obehagligt.

anki1
10/16/07, 11:17 PM
#30

Nancy, min med. har funderingar själv med att skaffa gördel, men vet inte om jag vågar. Kläderna skulle sitta snyggare då, och jag själv skulle nog se både snyggare och smalare ut.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

NancyAlke
10/17/07, 12:00 AM
#31

Men anki… tänk vad varmt det skulle bli… å hur sexig skulle man se ut???  Å andra sidan är väl inte hängslen sexiga heller…  hmmm…  ääähhh… tror jag fortsätter med mitt halande av brallorna varannan minut… kanske Fundersam

NancyAlke
11/5/07, 10:11 AM
#32

Har väldigt svårt att förstå logiken mellan viktnedgång och midjekrympning….

Min bottennotering kvarstår och jag pendlar några hekto upp och ner runt 86 kilo. I morse vägde jag 88 kilo, vilket inte var konstigt alls eftersom helgen bestått av en hel del alkohol och även en pizza på lördagen…. men midjan då, jo, den var nere på 106 cm i morse???  Tycker det är mysko att midjemåttet har krymt när vikten gått upp… men , ja ja… ska bli kul att mäta sig om någon dag, när jag blivit av med kolhydratskilona Skrattande

Det var synd att jag inte tog lite andra mått så jag haft något att jämföra med…  framförallt hade det varit kul att haft något mått under midjan, för där måste jag ha krymt en halvmeter som det känns… förut putade "undernavelnmagen" ut längst på kroppen, och nu sticker "övernavelnmagen" ut säkert en dm längre än den under…  lite tokig ser man ut… men det jämnar förhoppningsvis ut sig med tiden.

Mina ben är i alla fall också rejält smala… byxbenen går att använda som vingar… och jag får ihop stövlar med normalvida skaft av nästan alla modeller.

Mervi
11/5/07, 10:21 AM
#33

Jag brukar ha ett lite åtsittande linne som håller in valkarna så där lagom utan att klämma. Tipset fick av min dotter. Funkar jättebra.

NancyAlke
11/20/07, 4:23 PM
#34

#30 I går var jag på Lindex och hittade en gördel som varken har BH eller trosa, alltså sitter bara mitt på. Den har insydda skenor som gör att den inte rullar sig heller.

Har haft den hela dagen i dag och det känns varken obekvämt eller varmt. Dessutom får jag för mig att toa besöken blir lättare med en sån här än med en korsett med knäppning i grenen Flört

Man får ha en trosgördel till, för annars knuffar maggördeln ner fläsket nedanför kanten…

Man måste i alla fall ha en massa plats innuti kroppen, för trots att man blir hoppressad så blir det inte obekvämt… 

Mätte förresten mina valkar, 105 cm under naveln och 115 cm över… inte konstigt att man tyckt att man sett konstig ut..

Annons:
anki1
11/20/07, 5:48 PM
#35

en sådan skulle nog va nåt för mig.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

NancyAlke
11/20/07, 6:58 PM
#36

Vore kul om du också testade anki, så får vi se vad som händer. Jag får för mig att man kan styra "fläskfördelningen" lite om det håller åt, och att det är därför man blivit smalare där jeansen tryckt in fläsket under viktnedgången.

Den var inte överdrivet dyr heller, 200 kronor kändes ok jämfört med "vanliga" korsetter som ligger runt 500.

NancyAlke
12/3/07, 4:00 PM
#37

Efter två veckor med gördeln, bara under arbetsdagarna som är 4 dagar/vecka, så har min bulle krymt med 5 cm, HÄRLIGT Skrattande

För er som funderar att skaffa en kan jag påpeka att det är bra om man köper den så trång som det går, för den töjs.

På köpet har jag fått bättre hållning också, eftersom det inte går att "säcka ihop" för mycket. Det känns som om ryggen får stöd när man jobbar också, så det var allt många vinster för dom 200 kronorna. 

Julklappstips alltså!!!

zeretki
12/3/07, 4:24 PM
#38

#37  Hmm, skulle behöva nåt för rygg och hållning… Kanske ska prova? :)

anki1
12/3/07, 5:02 PM
#39

Jag skall absolut införskaffa en Behöver trycka in "övermagen" lite så att jag ser smalare ut och får bättre hållning. (Då ser man automatiskt smalare ut hihi).

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

Effie
12/10/07, 10:08 PM
#40

Har varit på Lindex; här i stan har de inga gördlar. Jo, jag provade en byxgördel; den var trång som sjutton men långbyxorna satt lika trångt efteråt, så den var det ingen vits att köpa


Visst går det. Om inte annat, så går det galet

venuseva
12/10/07, 11:46 PM
#41

Jag införskaffade bh:ar från Details tidigare och kunde sträcka upp mig betydligt. Mindre mått runt ryggen och betydligt större kupa. Men nu efter 4 mån med LCHF är det dags för smalare rygg och mindre kupa. Härligt.

Annons:
NancyAlke
12/11/07, 9:22 AM
#42

#40 Gick in och kikade här också… och dom var slut, så du kanske var lite sent ute. Dom hängde i alla fall på Generousstället när jag hittade dem. Kan dessutom meddela att efter två tvättar har en av "fjädrarna" krypit ur… så som byglarna kan göra på BH. Men det står ju handtvätt på den och jag har kört den i påse i maskinen, så jag får väl skylla mig själv.

Byxgördel funkar inte på mig, måste vara med skenor/fjädrar i själva magdelen, annars rullar dom ihop sig.

NancyAlke
12/11/07, 9:29 AM
#43

Kan tillägga att min våg håller på att göra mig vansinnig. Förra veckan var jag ner på 85,1 och tänkte att nu får jag snart ny entalssiffra….  sedan gick vikten upp och låg på 86 någon dag Ledsen

I går stod den på 85,0 och jag tänkte att nu jäklar… i dag stod den på 85,5 Skrikandes

Det är en envis platå jag hamnat på, och mitt julmål verkar jag inte klara… under 83 var det ju…  Jag vet att jag brukar säga att jag struntar i att jag står nästan stilla… men det är irriterande när man är så nära ett delmål…

NancyAlke
12/13/07, 9:22 AM
#44

Så där ja… nu vet jag i alla fall att jag inte är av med min diabetes… hade väl inte trott det heller egentligen. Ibland har jag funderat i dom banorna i alla fall, eftersom diabetesen var kortisonutlöst och somliga blir bra när dom slutar med kortisonet.

I går blev jag i alla fall jättesugen på julmust. Hade två flaskor i kylen, en med sötningsmedel (min dotter vill ha den) och en med socker (till sonen) efter ett adventsfika. Jag tog med mig flaskan med lightläsk till TV:n och några glas slank ner… Jag var imponerad över vad väl dom lyckats dölja smaken av sötningsmedel… ända tills jag upptäckte att jag tagit fel flaska Förvånad

Kollade blodsockret efter ett tag… 16,5 (huga!!!) Slängde snabbt in en metformin och tog en promenad… ville inte kolla sockret när jag kom hem, utan kröp ner i sängen och förbannade mig själv ett tag innan jag somnade….

virrirren
12/13/07, 9:49 AM
#45

Nancy du har inte funderat på att gömma vågen ett tag.Du verkar bli stressad av att du står still…….

Detta är bara menat i ren vänlighet,inget annat.Jag är ganska ny här men har plockat bort vågen efter jag vägde in mig för snart 5 vekor sedan.Tar väl fram när jag märker att "det är värt det".

MÅ GOTT

NancyAlke
12/13/07, 10:34 AM
#46

virrirren, tack för omtanken! Skrattande  Det låter nog värre än vad det är, eftersom det kan gå ganska långa perioder då jag inte väger mig… Men när jag är så nära ett mål som nu, då har jag lite svårt att låta bli..  Tror faktiskt att jag skulle bli mera stressad av att inte väga mig då, eftersom jag vill veta…  Dessutom går jag ju faktiskt ner nåt hekto då och då och då är det kul att väga sig… Men vem vet, du kanske har rätt… Fundersam

virrirren
12/13/07, 11:18 AM
#47

Jag hoppas det eftersom jag INTE väger mig *Thihi* o jag har 35 kilo för mycket enligt vågen.

HelenBergstrom
12/29/07, 4:14 PM
#48

Hej! Hur har det gått för dig över julen med maten?

Annons:
Margareta
12/29/07, 4:56 PM
#49

Ingen mer julmust hoppas jag…

/Margareta

LCHF-magasinets allra sista nummer 2020/3 gavs ut i juni.
Det finns fortfarande lösnummer och gamla årgångar
http://www.lchfmagasinet.se

[Karro]
12/29/07, 5:32 PM
#50

Julmust är en dum fälla….

NancyAlke
1/5/08, 2:03 PM
#51

Så var man tillbaka på banan igen då! Inte för att jag fuskat så jättemycket eftersom min diabetes gör att jag inte kan det, men jag har säkert lyckas hålla mig ur ketos i tre veckor i alla fall. Jag slutade röka 22 december och har så klart fått jättesugattacker som jag försökt lindra med div konstiga saker… Nu verkar det värsta vara över och jag har ätit nästan strikt sedan en par dagar. Jag skrev gårdagens mat i matdagboken (bifogar en skärmdump) och inser att jag äter för mycket kolisar och kanske också protein för att jag ens ska kunna fundera på att gå ner i vikt.

NancyAlke
1/5/08, 2:06 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#52

Hehe… glömde skärmdumpen Generad

venuseva
1/5/08, 2:29 PM
#53

Kaviaren och brysselkålen skulle jag nog få ta bort från min mat, men i övrigt känner jag igen mig. 3% kolisar - skulle det vara för mycket?

När man slutar röka blir det omställning i kroppen som tar lite tid. Tycker du är duktig som slutar. Go girl!

NancyAlke
1/5/08, 3:23 PM
#54

Kaviaren är en av de saker som jag unnat mig… en liten dutt till äggen nu över julhelgen… kommer inte att köpa ny tub sedan. Brysselkål älskar jag och det är en av de få grönsaker som min mage faktiskt accepterar… trot eller ej…

3% kolhydrater är inte mycket, men i gram blir det för många… det är därför jag alltid tjatar om kalorier, eller den totala energimängden. Trots att procentfördelningen är ok så ligger både kolhydrater och protein i gram räknat för högt för att jag ska gå ner i vikt.

Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
NancyAlke
1/5/08, 11:54 PM
#63

Jag höftar också med vikten, så petigt är det ju inte liksom. Annars kan man ju köpa sig en sån där billig hushållsvåg eller brevvåg, om det är något som man är väldigt osäker på.

Länkar gör man genom att markera texten som ska bli en länk, klickar på länken uppe i verktygsfältet och fyller i rutan som kommer upp då.

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
NancyAlke
1/6/08, 1:03 AM
#72

Min aptit måste i alla fall ha blivit större (rökstoppet), och jag lär ju knappast gå ner om jag äter så här… men jag har ju i alla fall hållit mig under 20 g kolhydrater och på en rimlig nivå protein i dag.

Denna kommentar har tagits bort.
NancyAlke
1/6/08, 1:25 AM
#74

# 73 Tror det blir bäst om du skriver frågorna i tåten som heter Om att länka , så blir det flera som kan svara… och så kan vi diskutera min kost och vikt i den här tåten Flört

Jag tror faktiskt att du finner svaret på din fråga om du läser hela artikeln som inleder tåten som jag länkade till här ovan, förutom att dom har lite svårt att skilja på höger och vänster Flört

Margareta
1/6/08, 5:56 PM
#75

Ja den här tråden har verkligen spårat ur och eftersom det är en personlig tråd Nancy - undrar jag om Du vill att jag rensar den?

/Margareta

LCHF-magasinets allra sista nummer 2020/3 gavs ut i juni.
Det finns fortfarande lösnummer och gamla årgångar
http://www.lchfmagasinet.se

venuseva
1/6/08, 6:25 PM
#76

#72 Om jag får tycka något så är det;

Att du skall vara stolt över att du slutat röka.

Kan du hålla dig till 20g kolhydrater är det jättebra. Kul när man hittar något magen gillar, som din brysselkål. Jag får värsta gaserna av den! Glad

Annons:
NancyAlke
1/6/08, 6:34 PM
#77

#75   Ja, Margareta, det vore jättesnällt. #55 till 73 förutom 72:an skulle ju faktiskt kunna gå bort…

NancyAlke
1/6/08, 6:36 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#78

Har en dump från igår också, som jag missade i  inlägget igår… igen Generad

Vill också tillägga att jag hoppas att ingen tar illa upp av att somliga inlägg raderas. Jag har inget emot när det blir lite OT, är ganska bra på det själv, men nu blev det så väldigt mycket "på raken", och mina tåtar brukar ju ha en förmåga att bli väldigt långa ändå…

venuseva
1/6/08, 6:40 PM
#79

Tänk vad mycket lättare du har än mitt intag, du som kan äta mjölkprodukter utan att slemma ihop! som ost och creme fraiche. Lyckost där.

NancyAlke
1/6/08, 6:45 PM
#80

Jepp Eva, men jag vet hur du har det, för jag kan inte alltid äta mjölkprodukter… beror lite på hur min mage mår. Ibland kan jag bara äta laktosfritt… ibland inga alls , men ibland funkar alla och då passar jag på, även om det inte alltid är bra för viktnedgången Flört

venuseva
1/6/08, 6:51 PM
#81

Är det verkligen sant? Att de inte är bra för viktnedgången?

NancyAlke
1/6/08, 6:58 PM
#82

Jepp Eva, allt utom smör och ost i mjölkproduktsväg kan ställa till det ordentligt. Jag började till och med gå upp i vikt när jag käkade turkisk yoghurt till frukost… står om det i min första tåt.

Mervi
1/6/08, 7:04 PM
#83

Turkiskt yoghurt kan inte jag heller äta om jag inte vill gå upp. Och den triggar till överätning.

Annons:
venuseva
1/6/08, 7:05 PM
#84

Men samtidigt kan man fundera över varför ni tycker det är så gott? Är det inte något som kroppen behöver just för ett tag då?

Med ingefära, kanel, och kanske lite kardemumma?

Mervi
1/6/08, 7:09 PM
#85

En bra fråga venuseva. Jag har alltid tyckt om det lite mera sura och yoghurten passar mig helt utmärkt och helt naturell. Ibland så har jag blandat i lite grädde för att få upp fetthalten, men det funkar inte att äta det. Hade jag bara nöjd mig med lite en gång i veckan men jag vräker i mig det.Generad

NancyAlke
1/6/08, 7:12 PM
#86

Men jag tycker att choklad och chips är goda också… och ostbågar…   Tror nog att hjärnan gör sina försök att få en att äta saker som man inte mår bra av, för att den vill hjälpa kroppen att få det lite lättsamt ett tag.

Mjölkprodukter kan inte var något som vi måste ha, eftersom de inte ingår i vår ursprungskost.

venuseva
1/6/08, 7:12 PM
#87

Men om du gör som jag med grädden då? Bara låter dig äta det och var nöjd och glad och håll koll på kolisarna i diagrammet på minmat.net?

Verkligen frossa och tänka att jag behöver det här sura nu. Yoghurt är ju väldigt bra för magen på många sätt. Och mycket fett också väl?

NancyAlke
1/6/08, 7:15 PM
#88

Jag äter Cremefraiche till frukost ibland, den är fetare än yoghurten, som jag dessutom inte kan ha hemma… p g a överkonsumtion.

Mervi
1/6/08, 7:16 PM
#89

Vilken härlig tanke venuseva, det skulle jag vilja men jag får nog vänta med det tills jag kommit ner lite i vikt. annars ökar jag bara.

Jag älskar choklad och inte äta det heller om jag skall hålla mig till  LCHF .

Jennix
1/6/08, 8:52 PM
#90

#84  Nej, jag tror tyvärr att beroenden lurar kroppen till att vilja ha något. Man kan inte alltid lita på sig själv, tricket är att lära sig vad som är riktiga behov och vilka som inte är det. På samma sätt som man t.ex. med terapi kan lära sig hur hjärnan och känslorna kan lura en själv.  Glad

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

Annons:
venuseva
1/6/08, 9:00 PM
#91

Pratade i telefon nyss med en vän, och sa just det som jag vet från barndomen; har alltid älskat lever, vispgrädde och chokladpudding med vispgrädde. Önskade en egen förpackning vispgrädde bara för mig som barn i födelsedagspresent. Tycker det säger en hel del om vad jag behöver! Flört

Men visst är det lurigt och trickigt att veta vad som är begär och vad som är något annat.

NancyAlke
1/7/08, 9:41 AM
#92

Det verkar i alla fall som min viktuppgång stannat av… den obligatoriska i samband med rökstopp alltså.

Summan blev +2 på våg och måttband, överkomligt tycker jag… och säkert ganska lätt att fixa till.

Står alltså nu på 87 kilo och ett midjemått på 108 cm.

Är förhoppningsvis tillbaka på banan helt nu då jag börjar att jobba igen efter 3 v semester.

Mitt första mål är att spara ihop till ett par kängor så att jag kan gå till jobbet igen, mina gamla trampade jag ju många mil i förra året (med 100 kilos belastning) så sulorna är hårda som betong och knäna skriker när jag försöker gå i dem.

NancyAlke
1/8/08, 7:47 PM
#93

Nu blev jag faktiskt nästan mörkrädd!

I flera nätter på rad har jag vaknat och fått panik för att jag trott att jag rökt, har varit klarvaken innan jag fattat att jag bara drömt… Har faktiskt berättat det på jobbet också, för att förklara varför jag varit så trött.

Nu, på TV 5, körde dom en reklam för någon sluta röka kampanj eller nåt… då sitter en snubbe och säger exakt samma sak… Alltså, det känns jättekonstigt… som om jag kanske hört reklamen när jag slumrat framför TVn typ… så att det legat i bakhuvudet och stört…

Egentligen är det säkert något som brukar hända, så det är därför… men att dom skulle ta upp det just nu lixom….

Mervi
1/8/08, 9:07 PM
#94

Jag upplevde samma sak, jag var också rädd när vaknade och blev glad när jag upptäckte att det bara var dröm. Det är nog inte så ovanligt, men obehagligt.

kitabu
1/8/08, 9:58 PM
#95

Verkar likna det som psykologerna kallar flash-backs. Kan inträffa när man varit med om ngt riktigt otrevligt.

Kanske du tycker att det var otrevligt att du räkte och därför får dessa flash-backs. Det går över.

NancyAlke
1/8/08, 10:10 PM
#96

Alltså det var inte själva drömmarna som var det otäcka… eller jo, det är dom ju… Utan det otäcka är att dom tog upp det på tv:n just nu,,,

Mervi
1/8/08, 10:29 PM
#97

OK!

Annons:
NancyAlke
1/9/08, 10:08 AM
#98

Nu har jag varit på årskontrollen av min diabetes… och det var inte kul kan jag säga. Det är ju ett väldigt dåligt tillfälle att kolla alla värden så här två dagar efter tre veckors julledighet, följande har jag som påverkar mina prover i dag.

Innan julledigheten var det julbord och lite festligheter i några dagar… så både någon fuskkolhydrat intogs, samt en par kvällar med alkohol.

22 December slutade jag ju att röka. Min magsjukdom påverkas negativt av rökstopp (positivt sedan så klart) och jag har varit ordentligt dålig i magen. Detta påverkar mitt blodsocker och har jag lyckats få någon inflammation (vet ej ännu) så påverkas det rejält.

Jul och nyårshelgen har inneburit en del fuskande med någon brödbit, sill och lite alkohol (åt faktiskt några bitar choklad och pepparkaka på julafton också).

Jag har inte heller kommit igång med mina jobbpromenader… så den fysiska aktiviteten har varit dålig.

I dag togs då proverna. Jag har ju inte så många resultat ännu, men jag kan tänka mig att mitt Hba1c kommer att vara tiltat. Kollade mitt morgonsocker i morse och det var på 9,6 Förvånad!!! Måste ha koll på det… verkar jättekonstigt eftersom jag ätit strikt Lc nu i en vecka i alla fall.

Mitt Blodtryck låg på 150/95, inte bra Förvånad med tanke på att jag faktiskt äter blodtrycksmedicin.

Jag sade ju upp kontakten med min diabetesläkare och skall få en ny nu, har ingen aning om hennes inställning till LC kost, är hon negativ så kommer hon att få massor av vatten på kvarn. Jag ska i alla fall försöka att få ta om proverna om en par månader och se hur de ligger när jag varit mera på banan ett tag. Ska göra en sjupunktskurva på mitt bs i morgon och jag ska omgående sätta igång med mitt jobbpromenerande, jag köpte mina promenadkängor i går.

Ja, läget är för tillfället långt ifrån under kontroll… men jag ska genast ta i tu med att få tillbaka den… kontrollen alltså….

Mervi
1/9/08, 10:19 AM
#99

Hoppas den nya läkaren är positiv till LCHF.

Jag vet att du fixar det, du har gjort det innan. Kram!

Doc
1/9/08, 11:40 AM
#100

Hej Nancy! 

Det var ett ordentligt högt morgonsocker, men jag antar att du inte brukar ligga så, trots att du kollar det hyfsat ofta?

Med tanke på dina tidigare inlägg om mardrömmar efter ditt nyliga rökstopp kan ju det vara en tänkbar förklaring? Stress av mardrömmar kan säkert ge frisläppning av kortisol och adrenalin som driver upp blodsockret.

Ditt Blodtryck var ju lite högre än önskvärt, men ingen katastrof. Bra kontrollera om, efter några veckor kanske, när kroppen vant sig vid rökstoppet.

Ditt HbA1c blir ju intressant, det borde inte påverkas alltför mycket av enstaka snedsteg under julhelgen.

NancyAlke
1/9/08, 11:46 AM
#101

Tack Doc!

Jag får erkänna att jag varit dålig på att kolla sockret på sistone, har snålat ¨på stickorna för att slippa ha med min HC att göra. Men jag har inte haft så högt socker någon gång när jag testat i alla fall.

Hoppas att mitt Hba1c inte påverkats, vi får väl se… men om sockret legat högt sedan rökstoppet (p g a den havererade magen) så finns det ju en risk att det höjts.

Återkommer i fallet när jag fått svar på de andra proverna.

Gojkan
1/10/08, 9:32 AM
#102

Hej!
Lycka till med rökstoppet.

Jag slutade 5/1-07 och hade förhöjt Blodtryck i 10 mån. Nu är det bra sedan 2 månader.

Har inga krämpor (hade inte innan heller) och har inte ätit någon medicin för att få ner blodtrycket. Har haft en jädrans massa krämpor efter rökstoppet men nu mår jag bra sedan 2 månader. Har varit en fruktansvärd resa men nu är jag glad att jag klarat av det. Har inte använt något nikotinpreparat, då jag tror att det bara är att knuffa problemen framför sig. Vi människor behöver nog lite olika metoder att välja på.  Tyvärr funkar det inte för mig att äta LCHF-kost rent viktmässigt. Åt 10 veckor förra våren och gick inte ner ett gram. Har hållit på i 3 månader nu igen utan att tappa vikt. Lite frustrerande då jag inte upplever några hälsovinster (är ju pigg ändå) utan min önskan är ju att tappa åtminstoner 10 - 15 kg av de 30 kg jag egentligen behöver gå ner. Känner tyvärr att jag börjar fundera på att ge upp, trots att jag klarat alla helger jättebra.

Håller tummarna för dig NancyAlke både när det gäller vikt och rök! Kram

NancyAlke
1/10/08, 1:48 PM
#103

Tack Gojkan och tur att du äntligen repat dig. Jag kommer att vägra att krångla så här mera än ett litet tag, framförallt så kan man ju inte utsätta kroppen för så högt socker.

Har helt sonika startat en ny tåt bara om mina "slutarökaproblem" här, eftersom jag behöver Doc:s kloka ord för att inte bli ännu oroligare.

NancyAlke
1/14/08, 9:25 AM
#104

AAAAAAAAAJJJ!!!!  Nu får ni tycka synd om mig tycker jag!

Skulle ju ta i tu med konditionen och köpte därför ett par nya promenadkängor (trampade sönder mina gamla förra vintern). Jag har provgått dem lite kortare sträckor och det har gått bra. I morse bar det då iväg på promenad till jobbet (3,5 km). Efter 10 min började det göra lite ont. Tyvärr beslutade jag mig för att gå vidare och då på en sträcka som inte trafikeras av bussar. Efter några minuter var det oooolidligt ont och jag linkade fram till jag äntligen kom till en busshållsplats. Är nu på jobbet och har inte vågat titta på mina värkande hälar, kan inte tänka mig att dom är blåsfria Gråter  Ska gå i tofflorna hela dagen, så får vi se hur eländigt det blir när jag ska stoppa fötterna i kängorna för att ta mig till busshållplatsen i kväll.

Annons:
Mona-Stina
1/14/08, 9:30 AM
#105

Ja, jag tycker synd om dig.

Skor som skaver är inte roligt, allra helst när man väntat på dom som jag vet att du gjort.

Jag har också svårt att få tag på skor som sitter bra, finner dem oftast trånga över vristen eller för smala i själva foten. Stora fötter har jag inte, stl 38 men dom är breda.

Hoppas dina hälar inte är alltför skadade.

LatMask
1/14/08, 9:56 AM
#106

Skoskav? Stackars dej, det är verkligen inte kul…Jag kan rekommendera Salvequicks sportplåster, dom är verkligen jättebra och man kan sätta dem utanpå både blåsor och
*hua* om det gått hål. Tror inte de finns på apoteket, dock.

NancyAlke
1/14/08, 10:05 AM
#107

Tack för omtankarna!

Lät som bra plåster LatMask, var tror du jag kan hitta dem då? Jag kan ju tyvärr inte springa runt för mycket och leta, eftersom jag inte har med mig några andra skor…

LatMask
1/14/08, 10:22 AM
#108

Nancy, jag hittiade mina på ICA MAXI (en av de däringa fina köttfärsbutikerna), så större livsmedelsaffärer är mitt tips.

molana
1/14/08, 10:51 AM
#109

Kan du inte ta bomull eller vadd på och tejpa fast den tills du handlat den bättre sorten?Vet att det gör ont men som nödlösning i alla fall.Det tar ju några dagar innan det läkt och huden blivit bra igen.Hoppas du blir bättre och blir van med dom nya kängorna.

NancyAlke
1/14/08, 11:28 AM
#110

Oki, jag ska börja med att inventera förbandslådan på jobbet och avlasta hälarna så gott det går. Tror att jag har skavsårstejp hemma, får nog bli det först… för jag passerar ingen större livsmedelsaffär på vägen hem i dag… då jag tänker gå till närmaste busshållplats…

Effie
1/14/08, 12:02 PM
#111

Compeed som finns på apotek är bra också. Men passerar du ingen affär lär du knappast passera ett apotek..


Visst går det. Om inte annat, så går det galet

Annons:
copia
1/14/08, 12:03 PM
#112

Aj,aj, jag veet hur det känns! Du pratar med en som har haft otaliga blåsor på hälar, tår, trampdynor..Till stor del självförvållade eftersom jag ofta är utan strupor i mina skor, även om det gäller en timmes stavgång… Compeedplåster är oslagbart, funkar både på blåsor, och att förebygga med. Annrs är nog bra strumpor ett gott råd,har jag hört. Du får ta dina gamla skor ett par dar tills det har läkt. kram

NancyAlke
1/14/08, 12:40 PM
#113

Jo, tyvärr har jag inget apotek på vägen hem heller… men det skulle kunna vara Compeed som jag har hemma, känner igen det..

Det där med bra och dåliga strumpor har jag faktiskt aldrig tänkt på, kör alltid med tunna bomullssockar eftersom jag brukar bli väldigt varm om fötterna annars…. vad är bäst?

Tyvärr blir det dom gamla skorna ja, vilket innebär att jag inte kan gå mina tre km… och jag som var på G Gråter

blodtopp
1/14/08, 12:46 PM
#114

Har man fått skavsår kan man använda nylonstrumpor under de vanliga strumporna. De sitter där de sitter och de andra strumporna glider på dem istället för på hälen.

Men det gäller i såna fall att man antingen inte har blåsor eller att man plåstrat om blåsorna innan. För att få nylonstrumpan att fastna i blåsan är ingen höjdare… Jag har provat Skrikandes

NancyAlke
1/14/08, 12:49 PM
#115

Tack Blodtopp… du är bra för min hälsa du Skrattande Ska testa rejäla plåster och nylonisar i morgon.

Lät inget skönt med nylonstrumpor i blåsorna *ajaj*

Denna kommentar har tagits bort.
NancyAlke
1/14/08, 2:26 PM
#117

Hmmm…. tänkte du bara lite Blodtopp… eftersom det blev en tom ruta?  Räcka ut tungan

blodtopp
1/14/08, 2:30 PM
#118

Va! Näe, blev det inget? (Fast jo, mitt närminne sviktar så det var väl det som hamnade i rutan *S*)

Då gör jag om föregående inlägg:

#116:  

Oskyldig KyssGlad

 Och det passar ju även nu *tihi*

Annons:
NancyAlke
1/15/08, 8:59 AM
#119

Det var inte mycket till skavsårstejp jag hade hemma…. men någorlunda omplåstrad är jag. Det hade blivit blåsor i femkronorsstorlek, men de hade hållit i alla fall… hur nu det gick till.

Jag trodde faktiskt inte att jag skulle ta mig hem i går, fick ta till profylaxandning när jag skulle ner med fötterna i skorna… och sedan skulle jag ju gå också *hua*  Går lite stappligt även i mina gamla skor i dag, men det känns som en dröm jämfört med i går.

NancyAlke
1/15/08, 5:34 PM
#120

Fy fubblan!!! I dag fick jag provsvaren från förra veckans provtagning…. ingen kul läsning. Papperet har ett grönt, ett gult och ett rött fält där provsvaren skrivs utifrån hur illa det är… jag har 8 röda svar och 3 gröna *snyft*

Gjorde en ny tåt för detta, eftersom jag hoppas få lite respons av Doc, så jag vet hur jag ska tackla det här…

NancyAlke
1/16/08, 5:00 PM
#121

Mina sluta röka kilon är i alla fall väck nu, i morse stod vågen på 85,5 och hoppet om en ny entalssiffra är åter väckt. Min lägsta vikt på sistone har varit 85,0 och förhoppningsvis ska jag komma under den snart nu då. Min kropp krånglar ju rejält och just nu ligger jag bara hemma och vilar, så det finns väl risk för att jag börjar gå upp igen… vi får väl se…

NancyAlke
1/17/08, 1:17 PM
#122

I morse var vågen nere på 85,0, vore kul om jag kunde få gå ner ett hekto till i alla fall… så det blir ny entalssiffra.

copia
1/17/08, 6:49 PM
#123

Grattis till vikten Nancy!! Jag har inte ökat ett hekto efter rökstoppet jag heller, kanske håller maten det i schack, eller oxå räcker snuspåsarna till.. Känner faktiskt inte ett dugg ökad hunger, snarare tvärtom.. Håller tummarna för ny siffra frammåt

venuseva
1/17/08, 7:17 PM
#124

Grattis Nancy, vad nöjd du skall känna dig.

NancyAlke
1/17/08, 7:31 PM
#125

Tack copia, jag ökade två kilo, men det kommer kanske av mina ev förhöjde cortisolnivåer.

Annons:
NancyAlke
1/18/08, 10:49 AM
#126

Yesssss!!! I dag var vågen på 84,8 Cool Ny entalssiffra alltså,ett och ett halvt till två kilo till så blir det jul i Östersund Flört Mitt julmål var ju att passera BMI för feta och bara bli överviktig, och det händer när jag kommer ner på 83. Men då ingick ju inte ett slutarökaryck i det… och det är faktiskt mera värt, att jag slutat med ciggen, i morgon är det 4 veckor och jag känns som om jag klarat det nu… inget behov av att röka alls faktiskt.

storstrut
1/18/08, 11:04 AM
#127

Härligt!!!! :-)

NancyAlke
1/18/08, 11:06 AM
#128

Å i dag ska jag vara med i lokatidningen Skrattande  Fattar inte varför jag sitter här och skriver… borde ju pudra näsan och gå igenom garderoben Räcka ut tungan

Skadlig
1/18/08, 12:05 PM
#129

Du postar länk till artikeln sen när den är skriven va? :)

Ditt slutarökaryck påminner mig om hur konstigt det kändes att plöttsligt inse att jag som levt ett tag på pizza nästan hade blivit en "renlevnadsmännisk". Undvika konstiga tillsatser, ekologiskt naturbeteskött osv :)

Jennix
1/18/08, 12:09 PM
#130

*stor kram*

Vi håller tummarna!

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

NancyAlke
1/18/08, 12:39 PM
#131

Självklart länkar jag när artikeln kommer in och tack för "tumhållet" Jennix!

Jag ska försöka få dom att inte skriva en massa konstigheter för att "ha ryggen fri"… och jag tror jag ska kräva att dom inte blandar in GI i onödan.

NancyAlke
1/18/08, 1:58 PM
#132

Nu har jag pudrat näsan och bakat nötbröd med smör ost och gurka på… ska se om reportern vågar smaka Flört

Annons:
NancyAlke
1/20/08, 8:30 PM
#133

Pust och stånk! Tänk vilken uppståndelse, bara av en artikel i lokalblaskan! Kul är det, men jag får snart telefonarm Flört  Har två laddningsbara telefoner, och det är nästan så att jag inte hinner ladda den ena innan det är dags för den andra… annars räcker dom i en vecka typ Räcka ut tungan   Roligast var väl sista samtalet, det fick jag nämligen från Spanien!!!  Jodå, dom läser ÖP där också *fniss*

Vägde mig i morse, 84,5, tre hg ner sedan i förrgår! Håll nu tummarna för att jag är av den eländiga platån som jag suttit på sedan i somras!

MillisB
1/20/08, 8:45 PM
#134

Hej Nancy!

Gratulerar till viktnedgången och rökstoppet. Du är verkligen duktig som fixar bägge!

Och en så fin artikel det blev, sen då! Verkligen bra, och inga större felaktigheter i fakta vad jag kunde se, och nu tänker jag på maten…

Skrattande

/Millis 🎈
Min blogg läser du här.
Fat is your friend.          (David Perlmutter)

NancyAlke
1/20/08, 8:50 PM
#135

Tack Millis! Jodå, artikeln blev bra innehållsmässigt, om än tunn! Ska vi prata språkligt, så hade jag garanterat skrivit den bättre, men hon är väl förlåten eftersom hon fick så kort tid på sig att skriva den, 1,5 timme på sin höjd.

venuseva
1/20/08, 9:00 PM
#136

Tänk att vara nöjd och glad gör att man minskar i vikt så mycket! Super.

NancyAlke
1/22/08, 8:52 AM
#137

I morse stod vågen på 83,8, ny entalssiffra alltså!!! Cool Dessutom är det bara 8 hg kvar till julafton, he he!

Undra om min viktnedgång är årstidsbunden? Det var ju den här tiden jag började gå ner även i fjol. På samma sätt som då så har jag dålig aptit och svårt att äta just mycket mera än kanske 12-1500 kalorier just nu,,,

Skadlig
1/22/08, 9:31 AM
#138

Till vintern så ska man ju lägga på sig för att överleva. Sommaren så är det kanske viktigare att kunna röra sig snabbt för att kunna jaga eller undkomma de som jagar :)

NancyAlke
1/22/08, 1:58 PM
#139

Ja, det kanske är så, att det ljusnar och då blir det lättare. Om jag fortätter gå ner i den här farten så behöver jag ju kunna undkomma alla karlar som kommer att jaga mig också Flört

Skämt å sido… lite konstigt är det.. Jag käkade mitt nötbröd som vanligt i morse, och fortfarande sitter jag och jobbar utan att ha tagit lunch…  måste snart gå i väg för hjärnans skull, men om jag kommer att kunna äta vet jag inte.

Annons:
Jennix
1/22/08, 2:03 PM
#140

Nancy, hur känns det att vara lite kändis? :) Kul att det går bra med vikten. :)

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

Skadlig
1/22/08, 2:07 PM
#141

Håller med dig, lite mysko.

Min hunger har varit något stokastisk på sistone. I förra veckan så hade jag vissar dagar då jag var hungrig vid ca 10 och sen störthungrig vid 11. Andra dagar så åt jag lite nötter, ingen lunch och var ändå inte mer hungrig än vanligt vid sextiden.

Men det är kanske våren som kroppen på något vänster känner av. "Vanligt vis är jag en mycket respektabel mansperson…."

NancyAlke
2/19/08, 10:20 PM
#142

Fy fubblan vad sjuk jag är *snyft* Feber och snor och ont i lungorna… och en jäkla hosta som inte gör någon nytta…  Jag hoppas verkligen att det inte är influensan, för då är ju det här bara början.

Förra året var jag ju kärnfrisk och jättepigg… så när det var dags för influensavaccinering (ingår i den där sk riskgruppen) så tänkte jag att har jag inte fått den tidigare, så lär jag ju inte få den nu när jag är så pigg…  Ja, sen slutade jag röka och ni vet ju hur det gått med hälsan efter det… Gissa om jag ångrar att jag inte tog den där sprutan nu!!! *morr*

Kryper ner under täcket och påbörjar min tredje sjukperiod i år… inte bra för kryssningsekonomin det här….

bernil55
2/19/08, 11:45 PM
#143

Hoppas det inte är flunsan, Nancy! Och vad än det är, måtte det inte bli långvarigt!

MaMaMade
2/20/08, 12:00 AM
#144

Åh fy, stackars dig, Nancy! Krya på dig vännen! Kyss

NancyAlke
2/20/08, 11:15 AM
#145

Tack! Jo, jag laddade med förkylningsmedikamenter på väg hem i går, så jag jobbar verkligen på att krya på mig. Hade bara lite feber i morse, så det är hopp om livet.

Mervi
2/24/08, 1:58 PM
#146

Krya på dig!

Annons:
NancyAlke
2/24/08, 4:53 PM
#147

Tack! Stack näsan utanför dörren i dag (akvarieföreningsårsmöte) och det känns väl relativt ok, tror jag kan jobba i morgon. FY vad jag är less på att vara sjuk nu!!!

Margareta
2/24/08, 9:45 PM
#148

Krya på dig!

/Margareta

LCHF-magasinets allra sista nummer 2020/3 gavs ut i juni.
Det finns fortfarande lösnummer och gamla årgångar
http://www.lchfmagasinet.se

NancyAlke
3/5/08, 9:53 AM
#149

Här kommer en liten rapport! Tror jag har varit färdigt sjuk nu, så det är ur världen i alla fall. Går inte ner ett hekto ens och jag är rätt säker på att sockret ligger "småhögt" (vill inte kolla) så ännu är inte kroppen riktigt i form. Har börjat med meditation och lite sådant, vilket verka leda till en massa annat… (går att läsa mera i dagboken) och det verkar som att det kan påverka min nattsömn positivt i alla fall… så snart är jag på G igen hoppas jag.

Det grämer mig att jag inte kommer iväg på kryssningen. Dom tre sista sjukperioderna och en del annat i och med att min dotter flyttat hem, gör att jag inte kan skrapa ihop tillräckligt med pengar helt enkelt. Att jag inte mår helt bra gör väl sitt till också, det är lixom ingen GO i tanten än…

NancyAlke
12/30/08, 5:41 PM
#150

Hej alla! Tänkte bara tala om att jag fortfarande finns kvar och läser här ibland och att jag fortsätter med lågkolhydratkost…

Jag ville väl också skryta lite med att jag är med i tidningen Laura denna månad, januarinumret alltså…  där jag slår ett slag för lågkolhydratkost. Tyvärr har väl inte journalisten uppfattat allt rätt, men det är inga faktafel mera än att Andreas Eenfeldt är omnämnd som min läkare Flört Nu är han ju nästan det, men kanske inte så som det står i tidningen… förlåt Andreas Skäms

Efter jul ska jag skärpa till mig ordentligt då det blivit liite för mycket kolhydrater i kosten på sistone då jag haft det stressigt och kaosartat så det förslår… (går att läsa i min blogg). Men nu har jag landat i min nya stad och på mitt nya jobb och ska ta itu med kroppen efter att helgerna är över. Åkte på ett rökåterfall i somras också, men slutade igen för två månader sedan och då ramlade det ju självklart på lite kilon.

Mervi
12/30/08, 6:15 PM
#151

Kul att höra från dig. Gott Nytt År och lycka till under 2009.

NancyAlke
1/10/10, 7:05 PM
#152

Hej alla!

Är ganska precis ett år sedan jag skrev här sist, och ´det har varit ett lite jobbigt år. Jag flyttade till Mariestad förra hösten och fick därmed nytt jobb, det har bara varit positivt och jag trivs jättebra, i somras flyttade även min dotter hit, så nu har jag sällskap också.

Tidigt i våras drabbades jag av att mina levervärden (asat och alat) drog iväg och blev tre gånger över normalnivå, jag fick springa och ta prover hela tiden och läkaren beordrade lågfettkost. Att äta lågfett och minimalt med kolhydrater fungerar ju inte, så jag har fått gå upp i mängd men har hållit mig till långsamma. Jag gick upp 4 kilo i början, till min 88 kg platå, den har förföljt mig hela livet. Efter den viktuppgången har jag stått stilla och otroligt nog har även mitt blodsocker varit snällt. Mina levervärden har fortsatt att krångla hela tiden och jag har också fått en inflammation i en axel, som jag inte kan smärtlindra då levern inte tål mera än de piller som jag får ta för min crohn, så det är lite jobbigt med smärtorna… blev också tvungen att offra mig på en kortisonspruta Rynkar på näsan orkade bara inte med smärtorna längre.

Nu ska jag försöka göra ett ryck med kosten och se om jag kan få bli av med lite kilon, tyvärr blir det väl kaloriräknande, men självklart även vaktande på kolhydraterna. Äter minimalt med bröd och pasta och ris är begränsat och fullkorn… äter en del potatis, men inte nykokt.

Hoppas att det går bra för er alla annars!

Upp till toppen
Annons: