Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmedlemmar
Läst 6758 ggr
nobban7
0

Nobban7 - på andra året

Den 13 januari 2008 åt vi stuvade makaroner med falukorv eftersom vi trodde att det skulle dröja ett tag innan vi åt det igen. Och det hade vi alldeles rätt i!
Troligen kommer vi aldrig mer att äta makaroner men det är ingenting som vi sörjer - det finns ju vitkål.

Började med GI rivstart 14/1 men tyckte direkt att det verkade dumt att leta långsamma kolhydrater när man kunde skippa dem helt och hållet.

Nu har vi alltså ätit lchf i ett år. Maken har rasat i vikt och själv har jag gått ner några kilo. Kanske inte så många som jag hoppats men det kommer nog så småningom.

Tänkte fortsätta att skriva in vad vi äter om dagarna som jag gjort i Upp och ner med nobban7 och i Uppåt värre :-(  

Men nu ska det inte bli något mer "upp". Jag har, efter ett år, upptäckt äggmjölk och ersatt all grädde i kaffet med den. Inbillar mig att det kommer att ge resultat.

nobban7
0

Frukost: Kokta ägg, kaffe med äggmjölk

Kaffe med äggmjölk

Lunch: Kycklinggryta

Kaffe med äggmjölk

Ett par skivor skinka och lite ost i väntan på middagen

Middag: Fläskfisk

Kommer nog att bli mer kaffe med äggmjölk innan det är dags att sova

puschel
0

Grattis till jubiléet!

Jag ser fram emot många nya goda maträtter.

nobban7
0

#2 Tack! Vem vet, det kanske bli bantarbiffar och äggmjölk dagarna i ändaSkrattande

puschel
0

Nä, det lät trist! Rynkar på näsan

Uttelille
0

Grattis! Jag har också snart ettårsjubileum! Härligt!

Du är verkligen duktig och ambitiös! Lagar massa goda recept!Glad

nobban7
0

#5 Tack och grattis själv!
Jo jag lagar god mat, jag tycker det är roligt. Men jag är varken duktig eller ambitiös. Det är ju en av fördelarna med lchf - de dagar man inte orkar engagera sig i matlagningen är det bara att steka på en köttbit eller några ägg och så är middagen ordnad.
Skrattande

nobban7
0

Frukost: Kokta ägg (mest gulan), kaffe med äggmjölk. Drack upp den äggmjölk som var kvar och fick rusa på toa. Inte mig emot men kan det ha blivit för mycket fett direkt på morgonen?

Kaffe med äggmjölk

Lunch:  Fläskfisk

Kaffe med äggmjölk

Middag: Köttfärsbiffar med ost, bearnaisesås

Och mer kaffe med äggmjölk kommer det att bliTungan ute

nobban7
0

Kaffe med äggmjölk

Lunch: Köttfärsbiffar med ost, bearnaisesås

Kaffe med äggmjölk

Middag: Bacon med äggröra

Kaffe med äggmjölk

kaisakavat
0

Ser ju finfint ut, allt det där. Kul ide med fläsk+fisk, brukar ha bacon till lax så steget är inte långt!

Saintpaulian
0

Nu blev jag hungrig… gör som du, tar lite äggmjölk Flört

nobban7
0

#10 Jo, äggmjölk är inte så dumt, fattar inte att jag inte provat det mycket tidigare.

#9 Fläskfisk är gott men jag skulle nog ändå inte kommit på idén att ha bacon till lax - hur gör du det?

Saintpaulian
0

#11 Jag kom faktiskt till samma slutsats som du. Jag har hällt i mig alldeles för mycket grädde i kaffet. Förmodligen har det stoppat upp/saktat ner viktnedgången.
Kom på igår att jag nog ska ta äggmjölken istället. Jag kan inte dricka den varm, det går bara inte, får nästintill kräkreflexer, men i kaffe funkar den utmärkt.

Lycka till i fortsättningen.

nobban7
0

#12 Detsamma! Glad

Frukost: Kokta ägg, kaffe med äggmjölk. Skillnaden på helg och vardag är att på helgen får vi varma ägg. Ljuvligt!

Kaffe med äggmjölk

Lunch: Mer kaffe med äggmjölk. avocado med majonnäs och rom, ett par ostskivor och en chilicheese. Rullade dem, testade en och stoppade resten i frysen. Hoppas de klarar det.

Kaffe med äggmjölk

Middag: Fläskgryta med lök, paprika, oliver, CF och dijonsenap.

Kaffe med äggmjölk och ett par tuggor avocado

elize-l
0

nobban7, ser att du är inne på samma linje som jag att grädden i kaffet ställer till problem. Vi får se om vi har rätt i våra farhågor =) Lycka till nu =)

Saintpaulian
0

Haha vi får snart döpa om tråden till: Vi som slutar med grädde i kaffet och testar äggmjölk istället!

Lycka till säger jag till dig med elize-l

Saintpaulian
0

Nej det ska vi inte, dumma mig, detta är Nobbans tråd!

Inte ska vi kapa den Glad

nobban7
0

#16 Ni behöver ju inte kapa den helt och hållet men det skulle vara intressant att se andras resultat av bytet.

Tittade i kylskåpet i morse och konstaterade att för första gången på mycket länge finns ingen vispgrädde därCool

Saintpaulian
0

#17 lovar att inte kapaGlad

nobban7
0

Mer kaffe med äggmjölk. Och ännu mer. Och en ölkorv.

Lunch: Ett par kokta ägg, kaffe med äggmjölk

Kaffe med Bregott och laktosfri mellanmjölk

Middag: Slottsstek med sås (sky och CF) ugnsstekta grönsaker

nobban7
0

Äntligen!! -1 kg senaste veckan. Skrattande
Vet inte om det beror på äggmjölken eller att fuskmånaden december är slut men just nu spelar det inte så stor roll, skönt är det!

Saintpaulian
0

Grattis Nobban!

Emea67
0

Grattis till -nuset! Skrattande Nobban

Jag har börjat med äggmjölk i kaffet/téet i dag också Flört

Det blir mycket för mig så ska se vad som händer. Saintpaula du/vi kanske skulle skapa en egen tråd så de som tvekar kan se resultatet.

nobban7
0

Tack så mycket!

#22 Kanske ska vänta en vecka till innan vi startar en äggmjölk-är-lösningen-trådObestämd så vi ser att trenden håller i sig. Även om det känns så nuGlad

Saintpaulian
0

#22 Jag tyckte det var en bra idé, så nu finns
Vi som väljer äggmjölk tråden (kan inte länka)
Där kan vi andra prata äggmjölk i alla våra dagar Skrattande

Grattis till dig Nobban, hoppas att vi andra får samma resultat!

nobban7
0

#24 Om det blir lite fart på den här siten ska jag besöka den tråden snarast. Känns lite segt just nu.

Mer kaffe med äggmjölk

Lunch: Slottstekt

Kaffe med äggmjölk

Middag: Kålpudding. Brynte, eller snarare smälte, ca 1/4 strimlat kålhuvud och en hackad gul lök i rejält med smör. Brynte också 8 hg nötfärs. Kryddade med salt, svart- och vitpeppar och blandade i en ugnsform. Pressade ihop lite och hällde på 2 dl grädde. Körde i 225 grader tills grädden kokat in. Serverade med några lingon.

Och så kaffe med äggmjölk och en ostskiva

Saintpaulian
0

#25 wow kålpudding, vad gott! Det är ju dessutom mat som man lätt kan ta med till jobbet utan att behöva få 10 000 frågor om vad det är för konstigt man har med sig hihi

nobban7
0

Jo, det är gott. Kanske lite för gott - jag hade beräknat att detskulle räcka åt sonen också men han kom inte hem och maten tog slut i alla fallFörvånad

Har inga problem med arbetskamraterna - de vet hur jag äter och vice versa och nu är det de som ser lite skamsna ut när de tar en fruktSkrattande

Saintpaulian
0

#27 Vad härligt att det gått så långt på din arbetsplats. Där jag arbetar sitter de med glada miner och äter kolhydratstinna kakor 2 gånger om dagen och tittar misstänksamt på mina ägg haha

nobban7
0

När man tittar på mina matdagar ser de väldigt tråkiga ut, samma, samma, samma hela tiden. Men kokta ägg till frukost är väldigt praktiskt, vi kokar dem kvällen innan så är frukosten serverad. Dessutom brukar maken ta med sig ett ägg till eftermiddagsfikat. Han äter matdosa kl 09:00 och det blir 9-10 timmar till middagen. Vi har (nästan) alltid gårdagens middag i matdosan, också mycket praktiskt. So, here we go again:

Kaffe med äggmjölk

Lunch: Kålpudding

Kaffe med äggmjölk

Middag: Fläskpannkaka

Passade på att boka hotell i Västerås 20-22/3 idag. Två gånger till och med. Började boka med Coops hotellpremie men sen hittade jag ett bättre pris så just nu har jag två rum - det är ett för mycket det.

nobban7
0

Och så blev det naturligtvis en kopp kaffe med äggmjölk också

nobban7
0

Frukost: Ett halvt kokt ägg (tycker inte om hårdkokta - glömde tiden), kaffe med äggmjölk

Kaffe med äggmjölk

Lunch:  Fläskpannkaka

Kaffe med äggmjölk

Middag:Ädelgryta

Kaffe med äggmjölk

Var på service med bilen på eftermiddagen och på vägen hem stannade jag till på Kilafors Kläder och inhandlade en tröja. Nej, jag har inte gått ner speciellt mycket i vikt men på nåt sätt har jag krympt ändå och det är roligt att köpa kläder nuGlad

Saintpaulian
0

Det är intressant det där Nobban, att man inte behöver tappa så mycket i kg för att ändå känna sig smalare, och vara smalare! Kul att det går så bra för dig!

Ser att den älskade äggmjölken är en ständig följeslagare till dig. Hur många dl dricker du per dag ungefär?

nobban7
0

#32 Nåja, några valkar finns det kvarSkäms

Jag gör min äggmjölk på 3 gulor och 50 g smör. Tippar i 3-4 dl vatten (tror jag, kan vara lite halvblind på morgnarna), kör några varv i mixern, upptäcker att jag glömt att ha i kanel, tippar i det och mixar ännu mer. Det är min dagsranson.

Saintpaulian
0

#33 ok då dricker vi lika mycket du och jag. Fast idag gör jag en ändring. Idag blev det äggmjölk till lunch, ingen annan lagad mat. Jag har den välkända metallsmaken i munnen idag, äckligt men ack så trevligt haha

Fläskpannkaka måste göras snart, bra att du hade skrivit det. Supergott och så lätt och bra att ta med till jobbet.

Ha en fin dag!

nobban7
0

Kaffe med äggmjölk

Lunch: Ädelgryta

Kaffe med äggmjölk

Ett par skivor Gustafskorv i väntan på middagen

Middag: Leverbiff och en halv tomat eftersom jag råkat köpa det i ett tillstånd av tillfällig sinnesförvirring

Sen kommer jag att få en kopp kaffe med äggmjölk innan det är läggdags också

nobban7
0

Kaffe med äggmjölk

Lunch:  Leverbiff

Kaffe med äggmjölk

Middag; Stekte bacon, purjo, paprika och zucchini. Kryddade med peppar, oregano, curry, tomatpuré och sambal oelek. Hällde på CF och lite grädde och kokade ihop.

Kaffe med äggmjölk

nobban7
0

Bäst att skriva när det går att ta sig in på sidanGlad

Kaffe med äggmjölk

Kaffe med äggmjölk och ett par skivor Gustafskorv

Middag: Stekte skivad fläskfilé i smör och senap, skivade i purjolök, hällde på grädde och lät puttra. Jo, salt och peppar hade jag också i. Stekt broccoli till det.

Och så ett par koppar kaffe med äggmjölk igen

Saintpaulian
0

Hihi snart tror jag vi får ta och sammanställa dina matvanor till ett kompendie och ge ut till nybörjare! Jag går in här och kollar, så får jag lite inspiration till middagar Glad

nobban7
0

Tack! Jo, ibland skulle jag vilja kunna lära ut hur vi äter men jag är så fruktansvärt ostrukturerad så det skulle knappast gå. Men det är ju så lätt att äta gott och må bra samtidigt, utan att det kostar mer vare sig i tid eller pengar.

nobban7
0

Bidde en liten skvätt varm äggmjölk med en ännu mindre skvätt vaniljvodka bara för att jag var så nyfiken på hur det smakade. Och smakade gjorde detGlad.

Tog ett par centimeter rökt ål också. Nu sitter jag här och funderar på om det var en sån bra idé, magen är minst sagt orolig.

nobban7
0

Frukost: Kokta ägg. kaffe med äggmjölk

Kaffe med äggmjölk, mer kaffe med äggmjölk, ett par skivor brie

Mat: Stekt fläsk, löksås, lite kokt blomkål och en tredjedels tomat

Kaffe med äggmjölk och en kopp till ska det bli. Troligen en skiva brie ocksåTungan ute

nobban7
0

Stillestånd senaste veckan.

nobban7
0

Kaffe med äggmjölk

Lunch: Fläsk med löksås

Kaffe med äggmjölk

Middag: Färska räkor med majonnäs, kycklingfilé med bearnaisesås

Kaffe med äggmjölk

Kokade buljong på räkskalen och stoppade i frysen - kanske kan bli fisksoppa så småningom

nobban7
0

Frukost: Ett kokt ägg (hade råkat hårdkoka dem - inte gott), kaffe med äggmjölk

Kaffe med äggmjölk och en bit brie

Lunch: Kyckling med lite bearnaisesås

Kaffe med äggmjölk

Middag:  Leverbiff med väldigt lite lever, 1,8 kg nötfärs, ca 5 hg nötlever, 280 g bacon och två gula lökar. Nu har vi lite färdiga biffarGlad

Förväntar mig kaffe med äggmjölk innan det är läggdags också

Saintpaulian
0

Hur gjorde du med levern? småhackad eller mald?

nobban7
0

Jag kör den tillsammans med lök (och ev stekt bacon) i mixern tills det blir som en soppa. Blir mycket saftigare än om man bara har köttfärs och leverkonsistensen försvinner.

nobban7
0

Frukost: Kokt ägg, kaffe med äggmjölk

Kaffe med äggmjölk x 2, lite brie

Lunch: Leverbiff

Kaffe med äggmjölk

Middag: Laxpudding blev lite lite så jag tog några skivor ost och lite Gustafskorv

Kaffe med äggmjölk

Saintpaulian
0

Hej Nobban, bara så du vet så läser jag dina inlägg här. Kul att se vad du äter. Ser bra ut, och gott!

Jag hade gått ner i vikt i morse, vet inte om det var äggmjölken eller att min "vecka" var slut. Förmodligen det sista hihi Men kul ändå.

Kämpa på, eller rättare sagt ha det gott!

nobban7
0

#48 Jo, det är mest bara gott det vi stoppar i oss nuförtidenSkrattande.

Hade du gått upp före/under veckan då?

Jag har också gått ner lite grand (bottenrekord imorse) men eftersom det inte är officiell vägning förrän på måndag vill jag vänta lite innan jag hurrar, jag brukar gå upp på helgerna. Men jag tror på äggmjölken, känns som det är den som fått det att lossna.

Saintpaulian
0

Jo jag samlar mycket vatten de veckorna, det vet jag sen innan. Men eftersom jag låg kvar på samma vikt som jag hade innan mens så visste jag inte vad jag skulle tro.

Alltså innan mens 74 kg

Under mens 74 kg

Efter mens 72.8 kg

Så eftersom jag alltid förr brukar se en viktökning de veckorna tror jag att jag faktiskt gått ner i vikt, och inte bara tappat vatten. Fattar du mitt svammel? haha

nobban7
0

#50 Jodå jag förstår. Jag förstår att du gått ner i vikt också Flört

Saintpaulian
0

Bra Nobban! haha

Föresten grattis till "botten-nappet" Tungan ute

nobban7
0

Tackar!

Tänker kopiera måltiderna i den här tråden och skicka till folkhälsoinstitutet eftersom de efterlyser menyer i den här tråden.
Kanske man blir omhändertagen och tvångsmatad med kolhydrater senObestämd

Saintpaulian
0

Bra Nobban, jag tänkte faktiskt föreslå dig det! Perfekt!

nobban7
0

#54 Vet inte om det är så perfekt, vi äter nog mindre grönsaker än många, men förhoppningsvis är det fler som skickar in.

Kaffe med äggmjölk

Lunch:  Laxpudding

Kaffe med äggmjölk

Middag: Stekte fläskfilé och blandade med purjo, zucchini, paprika, böngroddar, coconut cream och en massa kryddor.

Kaffe med äggmjölk

Effie
0

#54 Tvångsmatning med kolhydrater?? Oskyldig

Visst går det. Om inte annat, så går det galet

nobban7
0

#56 Skrattande SkrattandeHoppas väl att Saintpaulian inte vill mig så illa

nobban7
0

Kaffe med äggmjölk

Lunch: Fläskfilégrytan från gårdagen

Kaffe med äggmjölk

En liten bit 70% choklad - var provsmakning i butiken och jag tyckte den hade för lite chokladsmak

Middag: Grillad kyckling, bearnaisesås

Kaffe med äggmjölk

Saintpaulian
0

hahaha det där hade jag missat, inte vill jag att nobban ska bli tvångsmatad inte!!! NEJ! Tungan ute

Du ska inte göra som Shintaida och bara äta ägg och smör?? Då blir det lättare att uppdatera dag för dag haha

3 ägg + 1 klick smör

3 ägg + 1 klick smör 

3 ägg + 1 klick smör

3 ägg + 1 klick smör

3 ägg + 1 klick smör

osv osv Flört

Torpet
0

#59 Eller som jag

Äggmjölk+fakirbiff

Äggmjökl+fakirbiff

Äggmjökl+fakirbiffGlad, men bra har det gått denna veckan, nästan -3kg

nobban7
0

#59 #60 Nej, jag tror inte jag sträcker mig så långt, tycker alldeles för mycket om mat för att kunna leva så enahandaSkrattande

Mina dagar ser tillräckligt likartade ut som det är:
koktaägg kaffemedäggmjölk
kaffemedäggmjölk
lunch sammamatsomigår
kaffemedäggmjölk
middag
kaffemedäggmjölk

nobban7
0

Ytterligare ett kokt ägg, kaffe med äggmjölk och en ostskiva.

Åkte på inköpsrunda se blogg så vi missade lunch

Middag: Stekte en gul lök och 800 g nötfärs. Kryddade och hällde i en liten burk CF och ca 1 msk tomatpuré. Skivade över ost och åt. Räckte nästan till sonen också, han drygade ut det med nudlarFörvånad

2 x kaffe med äggmjölk, en halv avocado med majonnäs och räkor

Saintpaulian
0

Avokado… mums! Det ska jag köpa hem idag. Ska ta och kolla din blogg idag.

nobban7
0

Blev lite småätande före middagen; Några koppar kaffe med äggmjölk, ett kokt ägg, en ansjovis, några skivor ost och några skivor torkad skinka.

Middag: Nötstek, stekt broccoli

Kaffe med äggmjölk och mer ska det bli.

nobban7
0

Invägning: Ner 1.2 kg den här veckan Skrattande

Men morgonen var inte odelat positiv, se min blogg.

nobban7
0

Ett par koppar kaffe med äggmjölk

Lunch: Nötstek, broccoli

Kaffe med äggmjölk

Middag: Stekt fläsk med löksås. De hade färskt fläsk på Coop så då passade jag på

Ett par skivor lufttorkade skinka blev det också och nu ska jag få en kopp kaffe med äggmjölk igen

nobban7
0

Kaffe med äggmjölk

Lunch: Stekt fläsk med löksås, kaffe med äggmjölk

Kaffe med äggmjölk

Några skivor lufttorkad skinka när jag kom hem

Middag:[Smakrik fisk](../?ThreadId=3dc1b288-08bb-4113-a59c-213bfa393317&mDate=2009-02-03 21:06:50&gid=d2e3372a-ad0c-47c5-9aef-0ea911dfa9d1&rcount=3)

Kaffe med äggmjölk

nobban7
0

Frukost: kokta ägg, kaffe med äggmjölk

Lunch: [Smakrik fisk](../?ThreadId=3dc1b288-08bb-4113-a59c-213bfa393317&mDate=2009-02-03 21:06:50&gid=d2e3372a-ad0c-47c5-9aef-0ea911dfa9d1&rcount=3)

Kaffe med äggmjölk

Några skivor lufttorkad skinka

Middag: Kyckling, lök, fetaost och körsbärstomater gratinerades i en sås av vispgrädde och sambal oelek

Kaffe med äggmjölk

Saintpaulian
0

aha sambal olek verkar vara favoriten nu? Glad Det är gott. Jag har det gärna i blandfärsen när jag gör biffar.

nobban7
0

#69 Jo, det blir lite så. Annars har jag gärna i spiskummin också, "tacokrydda" säger barnen, den ger mer värme än hetta, tycker jag.

nobban7
0

Kaffe med äggmjölk x 2

Lunch: Kycklinggratäng

Ytterligare 3 koppar kaffe med äggmjölk

2 cashewnötter

En kall leverbiff och en skiva lufttorkad skinka

nobban7
0

2 koppar kaffe med äggmjölk

Lunch: Leverbiff med lite citron och smör

Kaffe med äggmjölk

Middag: Leverbiff med bearnaisesås (man måste ju variera sig)

Ett par koppar kaffe med äggmjölk och ett par skivor lufttorkad skinka

nobban7
0

Många koppar kaffe med äggmjölk. nån skiva skinka och nån skiva ost

Middag: [Gratinerad lax](http://kolhydrater.ifokus.se/?ThreadId=c10aaee1-5e5e-4b3e-ae5a-45b8c2e1f6ff&mDate=2009-02-07 18:14:36&gid=d2e3372a-ad0c-47c5-9aef-0ea911dfa9d1&rcount=49)

Saintpaulian
0

Mums gratinerad lax. Jag köpte föresten sambal olek idag, ska försöka få med den i den stekta strömmingen i morgon… det ska gå!

Godnatt.

puschel
0

Hoppar åter in i din tråd. Gillar din mat, den inspirerar. Läste också orden (orten) Kilafors, fick "hemlängtan". Är uppvuxen i Arbrå. (Ja, jag känner Peter Stormare!)

Ska när orken växer till sig dela med mig av lite recept, har hunnit skapa en del som förhoppningsvis är LCHF.

OOPS, blev lite galet - men gillar din tråd!

nobban7
0

#75 Ser fram emot recepten, alltid kul med inspirationGlad

Sen blev hela dagen ett kaos vad gäller mat, petade i oss lite bacon och ett stekt ägg, lite skinka och ost och en massa kaffe med äggmjölk. Och med laktosfritt smör och mjölk.

Middag: (Serverades efter kl 21) Hällde skivad lök, köttfärs, smulad fetaost och en massa smör i en form och körde i ugnen tills färsen var genomstekt. Inte någon kulinarisk höjdare kanske men vi fick i alla fall äntligen mat i oss.

nobban7
0

Invägning: 4 hg upp denna vecka. Inte kul med en sån siffra men eftersom jag väger mig varje dag vet jag ju att jag gått upp 6 hg sen igår morse.

nobban7
0

Andra frukost: Kokt ägg, kaffe med äggmjölk

Mer kaffe med äggmjölk

Lunch: Köttfärsjoxet från igår

Kaffe med äggmjölk

Ett par skivor ost

Middag: Stekta fläskkotletter, En ugnsröra av zucchini, paprika och krossade tomater. Örtkryddor på det.

Och så kaffe med äggmjölk, naturligtvis

nobban7
0

Lunch: Fläskkotlett med grönsaksröra

Kaffe med äggmjölk

Middag: Ugnstekt fläsk, äggröra - Njae, tror inte det blir fler gånger

Kaffe med äggmjölk

Saintpaulian
0

Var det fläsket eller äggröran som du inte vill ha igen? vart det inte gott?

nobban7
0

#80 Fläsket. Svålarna var knapriga och helt ok men det feta blev sladdrigt och inte särskilt aptitligt. Föredrar att steka det skivat. Enda problemet med äggröran var att det blev lite lite. Hade 17 ägg i kylen när jag kom hem igår - nu är de slut. Skulle ju räcka till frukost och äggmjölk ocksåSkrattande

Och varifrån härstammar du? "Vart" det inte gott? - Så säger man häromkring, jag trodde det var lokalt hälsingemål

Saintpaulian
0

Jag härstammar från småländska höglandet Skrattande 

hmm då ska jag inte steka fläsk helt, jag har över ett kilo fint skivad fläsk här i kylen. Det blir det till middag idag.

nobban7
0

Lunch: Fläsk och äggröra

Kaffe med äggmjölk

Middag: Nötstek, broccoli i massor av smör, 1/3 tomat, saltgurka, sky och vispgrädde hopkokt.
Länge sen det var så färgglatt på min tallrikSkrattande

Nu är det nog snart dags för kaffe med äggmjölk igen

nobban7
0

Frukost: Kokta ägg, kafe med äggmjölk

Lunch: Nötstek, broccoli

3 koppar kaffe med äggmjölk

Middag: ett grillat kycklinglår

Kaffe med äggmjölk

nobban7
0

Lunch: Pytt i panna: Grillad kyckling, bacon, Gustafskorv, zucchini och paprika

Kaffe med äggmjölk x 2

Middag: Brynte köttfärs, blandade i en burk tacosås, rev över ost. Lite isbergssallad till det

Och somnade som en stock…

Emea67
0

Nobban tycker att du gör det bra som skriver ner vad du äter och har koll på det! Jag skulle behöva ta efter det tror jag.

Har en fundering planerar du vad du ska äta en vecka innan eller kommer du på eftersom? Jag känner att jag nog måste börja göra en matsedel och sedan handla hem allt till den för att börja äta mer varierat.

Ha en trevlig helg! Skrattande

Saintpaulian
0

Jag tycker att du är duktig på att göra middagsmat 2 gånger om dagen alltid.

(Det är inte alltid vi äter det. Jag orkar för det mesta aldrig en hel middag, utan det blir kanske en biff eller en äggmjölk till middag. Lunch däremot äter vi alltid.)

nobban7
0

#86 Skrattande Nej, planering är verkligen inte min starka sida! Jag handlar i stort sett varje dag och ofta beslutar jag middagsmaten när jag står i butiken.

Fredagens mat var särskilt oplanerad. Eftersom maken jobbar så att han måste ha matdosa hackade jag ihop pytten på torsdag kväll. Igår var jag ordentligt trött så jag köpte ett paket köttfärs och en burk tacosås och sen var middagen i stort sett klar. Det är en av de bra sakerna med lchf - man kan äta så. Hade det varit förut hade jag troligen stekt några skivor korv till snabbmakaroner eller pulvermosSkäms

#87 Men jag gör ju bara mat en gång om dagen. Lunchen är nästan alltid samma som gårdagens middag.Glad

Saintpaulian
0

Ja just det ja, smart! hihi

Föresten Grattis på förlovningsdagen!

Emea67
0

Nu är det ju så att det är bara jag som äter LCHF här hemma alla får äta av den fetare maten när vi äter lika men ibland blir det något till barnen och något annat till mig, maken äter matlåda när det blir eller ute och mackor till kvällen han är typ 2 diabetiker men vuxen att ta egna beslutTyst

Jag har tappat aptiten inget sug ingen hunger men behöver äta, äter troligtvis för lite Skäms

Jag blir så inspererad av din tråd för fantasin verkar aldrig svikta hos dig även om du kommer på det på stårende fot i affären Skrattande

nobban7
0

Tack så mycket båda två!

#90 Tråkigt om man inte känner hunger, det blir svårt att få i sig tillräckligt då. Jag är sällan hungrig själv, däremot fryser jag nästan alltid på förmiddagarna. Kaffe med äggmjölk brukar hjälpa då. Jag tror att min frukost är för energifattig men jag har svårt att äta direkt jag vaknar så det får bli kalla, kokta ägg. Kanske hjälper det med fasta måltidstider? När du stoppar i dig nåt vare sig du är hungrig eller inte?

nobban7
0

Mer kaffe med äggmjölk

Några skivor Gustafskorv och lite ost. Och kaffe med äggmjölk

Middag: Skaldjurssoppa, nötstek med stekt broccoli och kantarellsås, hallon och turkisk yoghurt. Kaffe med vispgrädde. Vin och sprit. En chokladbit. En liten smutt likör. Ost, nötter och skinka. Och mer kaffe. Med äggmjölk den här gången. Och ganska mycket vatten.

Emea67
0

Jo noban, jag har fasta tider för att få i mig mat har det gått förlångt så blir jag tvär illamående och alltid vid fel tillfällen och förlångt i från kylskåpetFlört

Till frukost äter jag inget har ingen aptit då har aldrig haft, dricker en stor mugg med te och äggmjälk och kokosfett + en stor mugg med kaffe och äggmjölk om jag är hungrig så äter jag något men det är jätte sällan. Kanske skulle starta upp med 1-2 ägg bara för att få i mig mer? Har också denna helg börjat att äta lite grönsaker till maten för att se vad som händer Glad

Mannen sa i går att han skippar riset til maten och tar broccoli ist, hoppas han börjar tänka lite i rätt spår försöker predikaOskyldig lite för honom och den som lyssnar bäst är dottern snart 11, sonen 7 hänger bara med Skrattande

nobban7
0

#93 Skönt om du lyckas få hela familjen på samma kost. Det blir lättare både med planering och tillagning och dessutom slipper man frestas av vad de andra äter.

nobban7
0

Kaffe med äggmjölk och några ostskivor.

Lunch: Lite kött, broccoli och kantarellsås

Kaffe med smör och mjölk, några skivor ost, en kokoskaka (min mamma gör sådana så det finns fika bröd åt oss när vi hälsar på)

Middag: Stekt zucchini, en röra av brynt köttfärs, lök, fetaost, grädde, tomatpuré, oregano, salt och peppar

Nu ska det snart bli en kopp kaffe med äggmjölk igen

nobban7
0

Upp 0,6 kg senaste veckanSkrikandes

Nåja, i fredags hade jag gått ner 0.8. Men helgen raserade allt med råge. Kan inte begripa att alkoholen ska ha sån påverkan.

nobban7
0

Frukost 04:30: Kokt ägg, kaffe med äggmjölk.

Andra frukost: Mer kaffe med äggmjölk, några skedar kycklinglevermousse.

Kaffe med äggmjölk x 2 och ett kokt ägg.

Lunch: Köttfärsröra, zucchini, kaffe med äggmjölk

Mer kaffe med äggmjölk

Middag: Ädelgryta

Och så kaffe med äggmjölkGlad

nobban7
0

Frukost 04:30: Kokt ägg, kaffe med äggmjölk.

Andra frukost: Mer kaffe med äggmjölk, några skedar kycklinglevermousse.

Lunch:  Ädelgryta

Idag har jag tappat räkningen på kopparna kaffe med äggmjölk, 8-9 stycken. tror jag. Några skivor ost med bregott.

Middag: Lite laxpudding med smält smör

nobban7
0

18/2 Glömde jag visst skriva upp vad vi åtFörvånad

19/2

Mer kaffe med äggmjölk och ytterligare ett kokt ägg.

Lunch: Kyckling

3 koppar kaffe med äggmjölk, en ostskiva, en skinkskiva

Supé: Stekt fläsk med löksås

Saintpaulian
0

Supé, ser man på! Låter riktigt tjusigt, själva ordet supé, och fläsk och löksås är ju ganska tjusigt det med Tungan ute

nobban7
0

Jo, fläsk med löksås är tjusigt. Skrattande

Är ganska säker på att vi åt nånting igår också men minns inte vadObestämd

Idag har jag bättre koll:

Lunch: Stekt ägg och bacon

Middag: Köttgryta med kokos och vanilj. Ganska starkt men väldigt gott. Tror jag ska fortsätta tippa vanilj i matenSkrattande

Så har det blivit några koppar kaffe med äggmjölk och några ostskivor.

Nu skulle jag kunna tänka mig att åka till Tönnebro och äta räkmacka - får se hur det blir med det

nobban7
0

Blev inget Tönnebro och ingen räkmacka. Lika bra det, brukar bli väldigt sena nätter när vi åker dit, det är nackdelen med dygnet-runt-öppet.Skrattande

Söndagens lunch blev Sillbullar med lingonsås

Middag: Nötstek med stekt broccoli

nobban7
0

Och vågen sa att jag gått ner 0,6 kg sen förra måndagen.

nobban7
0

Förutom kokta ägg och kaffe med äggmjölk blev det

Lunch: Nötstek med broccoli

Middag: Zucchini och smör i en ugnsform, lax ovanpå och så philadelphiaost och pepparrot på toppen. Salt och peppar naturligtvis och in i ugnen tills det såg klart ut. Blev en ruta choklad också…

nobban7
0

Hemma efter några dagar utan ordning allsCool

Frukost: Kokta ägg, kaffe med grädde

Lunch: Bacon och ägg

Fika: Kaffe med grädde, blåbär med vispgrädde

Kaffe med smör och mjölk, en halv avocado

Några skivor ost, skinka och ett par paranötter

Middag: Köttfärsröra med grönsaker

Kaffe med grädde

nobban7
0

Lunch: Köttfärsröra

Middag: Pernodmarinerad lammfilé med ostronskivling och smörsås

Ett antal koppar kaffe med äggmjölk

nobban7
0

Lunch: Marinerad lammfilé Pernod Ricard

Middag: Stekt fläsk, broccoligratäng

Emea67
0

Välkommen hem!

nobban7
0

#108 Tack!Glad

nobban7
0

Lunch: Fläsk och broccoligratäng

Ett antal koppar kaffe med äggmjölk. Hade personalmöte på jobbet, de andra fick smörgåsar, jag fick en assiett Puma. Med dubbelt så mycket ost, skinka och sallad som det var på mackornaGlad

Middag: Laxpudding

nobban7
0

Några tuggor fläskpannkaka

nobban7
0

Lunch:  fläskpannkaka

Några koppar kaffe med äggmjölk

Middag: Fläskfilé m kokos o vanilj

nobban7
0

Lunch: Kaffe med äggmjölk, ost och skinka

Utdragen middag: Kött, kantareller, grönsaksgratäng, ett halv glas vin, yoghurt med hallon och blåbär, ett par koppar kaffe med äggmjölk, choklad, cashewnötter, ost och skinka.

nobban7
0

Middag: Fläskfilé med svampsås (svamp, smör, philadelphiaost och kryddor), Stekt zucchini

Några koppar kaffe med äggmjölk, några skivor ost och några skivor Gustafskorv

nobban7
0

Lunch: Fläskfilé med svampsås

Middag: Tacofärs, isbergssallad, gräddfil, krossade tomater

Kvällsgodis: Turkisk yoghurt med hallon

nobban7
0

Lunch: Tacofärs, isbergssallad

Middag: Smakrik fisk med mandel istället för nötter och stekt broccoli istället för rättika

Några koppar kaffe med äggmjölk och lite TY med hallon

nobban7
0

Lunch: Smakrik fisk

Middag: Pytt i panna

Några koppar kaffe med äggmjölk och några skivor ost

nobban7
0

Lunch: Pyttipanna

Flera koppar kaffe med äggmjölk, några cashewnötter.

Emea67
0

nobban7 vad du är duktig på att skriva upp allt du äter!

Hur går det med vikten?

Ha en trevlig helg!

nobban7
0

#119 Tack! Jo, mina kilon verkar trivas väldigt bra hos migObestämd

Som synes fick jag ingen middag igår, kom hem alldeles för sent för att vilj ha något. Däremot simmade jag 1200 meter och i morse hade jag gått ner ett helt kilo jämfört med igår. Glädjande, men det är väl inte meningen att man ska svälta och motionera för att gå ner?

Jag håller fast vid lchf, maten är god och jag mår bra. Vikten går sakta neråt men jag tror att jag blir smalare än vad vågen visar.

Ha en trevlig helg själv!

[bittek]
0

#120 Jag upplever samma sak! Vågen rör sig inte mycket neråt, snarare uppåt. Men midjemåttet minskar!

nobban7
0

#121 Vi blir snyggare helt enkelt!FlörtSkrattande

Lunch: Nötstek, smörstekt broccoli, gräddsås

Middag: Grillad kyckling, bearnaisesås

Ett antal koppar kaffe med äggmjölk, ett par valnötter

nobban7
0

Lunch: Några ost- och skinkrullar, ett kokt ägg

Nattmat: Påläggstallrik i Tönnebro (ost, skinka leverpastej)

nobban7
0

Lunch: Bacon, ägg och champinjoner

Middag: Gratinerad lax

Några koppar kaffe med äggmjölk har det allt blivit. Några ostskivor också.
Greps av ett ofantligt godissug och tog några flisor av en chokladtårta direkt ur frysenTungan ute

nobban7
0

Veckovägning: -0,4 kg senaste veckan. Kan det vara äggmjölken?Glad

Emea67
0

Grattis!

Satt just och funderade om du märkt något på vågen när din tråd laddades ner.

Tycker du är så duktig att skriva ner varje dag!

Har själv startat en tråd men är ingen dagboksskrivare så den får nog vara vilande.

Står själv stilla eller det är lite upp och ner på vikten när helgen kommer så sabbar jag för mig själv. Undrar om jag jag undermedvetet gör detta måste fundera och ta itu med det tror jag.

nobban7
0

#126 Tack!
Jo, jag lyckas hyfsat med den här tråden men eftersom jag heller inte är någon dagboksskrivare sprack mina föresatser med daglig blogg ganska rejältObestämd. En fördel med att skriva ner allt man äter i en tråd är att man kanske tänker sig för lite extra innan man äter alltför onyttigt.

Jag går också upp på helgerna och jag begriper inte varför. Tror jag ska bestämma mig för att det är då jag bygger muskler.Oskyldig Jag har ett extremt stillasittande arbete så på veckorna rör jag mig inte mycket alls.

Har för mig att jag sett din tråd men nu hittar jag den inte allsRynkar på näsan

Emea67
0

Nej min tråd är nog långt nedgräven Flört

Jag jobbar 50% och städar så jag är i rörelse när jag jobbar och har hund så jag är ute och promenerar med honom minst 1 gång om dagen ocftast 2 gånger.

Helgerna för min del den sista tiden är att jag har ätit chips eller ostkrokar + drukit vin tex förra helgen vart det både fredag,lördag och söndag. Nu har jag lovat mig själv och en jobarkompis, som kommer att förhöra mig nästa måndag, att inte äta chips eller annat idiotiskt. Ska göra lite saltamandlar som jag kan knapra på på fredag och lördags kvällen, det är nog den gamla vanan att sitta och stoppa något i munnen som sitter i Skäms

nobban7
0

Men skräm liv i din tråd igen då! Då kan hela KiF förhöra dig på måndagarnaFlört.

Äter du musslor? Inrullade i bacon (ev med lite vitlök) och stekta blir det jättesmarrigt kvällsgnask med lågt kolhydratinnehåll kolhydrater

nobban7
0

Lunch:  Gratinerad lax

Middag: Stekt fläsk och "makaroner", förvälld vitkål med philadelphiaost och muskot. Lite tomatpuré och riven ost.

Ett antal koppar kaffe med äggmjölk. En med vispgrädde också. Och några ostskivor.

nobban7
0

Lunch: Fläsk och vitkål

Middag: Leverbiff med bearnaisesås

5 koppar kaffe med äggmjölk

nobban7
0

Lunch:  Leverbiff med bearnaisesås

Middag: Kyckling i kokosgrädde, kokt broccoli, smör

Och mer kaffe med äggmjölk så klart

nobban7
0

Lunch: Kyckling

Sen middag: Lite köttfärslimpa

och så naturligtvis ett gäng kaffe med äggmjölk

nobban7
0

Frukost: Hotellfrukost

Lunch: Restaurangbuffé

Middag: Blev det ingen, mätt ändå

Några koppar kaffe med äggmjölk eller grädde och några skivor ost och skinka.

Maken passade på att inhandla 1,5 kg lufttorkad skinka eftersom vi hittade en bra sort utan socker

nobban7
0

Frukost: Hotellfrukost

Lunch: Restaurangbuffé

Middag: Blev det ingen, mätt ändå

Några koppar kaffe med äggmjölk eller grädde och några skivor ost och skinka.

Maken passade på att inhandla 1,5 kg lufttorkad skinka eftersom vi hittade en bra sort utan socker

nobban7
0

Jaha. Upp 0,6 kg den här veckan. Man ska nog undvika lchf-konferenserSkrattande

Effie
0

Det är mycket man ska undvika här i världen - men inte att träffa andra LCHF-are Glad. Det är nog bara tillfälligt. Jag hejar på.

Emea67
0

Håller med Effie!

Jag hejar på också Skrattande

Och nej det vart inga chips i helgen eller annan kemisk strunt och dessutom hade jag gjort salta mandlar att gnaga på men det vart lite vin både fredag och lördag Skäms men väger 1 kg mindre än förra måndagen.

nobban7
0

Jo, konferensen var trevlig och jag ska absolut inte skylla min viktuppgång på den.

#138 Jättegrattis! Blir så glad för din skullGlad

nobban7
0

Lunch: Dillkött från förra veckan. Blev inte sjuk så det var nog ok

Middag: Stekt fläsk med gräddkokt purjolök

Kaffe, kaffe, kaffe, konjak och likör. Nej, men kaffe med äggmjölkFlört

nobban7
0

Lunch: Fläsk och purjo i grädde

Middag: Fläskfilé, bearnaisesås, ugnsstekta grönsaker

Stoppade i mig en skiva torkad skinka före middagen, det var enda mellanmålet förutom kaffe med äggmjölk

nobban7
0

Frukost: Kokta ägg. kaffe med äggmjölk

Lunch: Fläskfilé, grönsaker o bea

Middag: Lasagne. Varvade brynt köttfärs, skivad ost och CF.

Kvällsfika: Kaffe med äggmjölk, ost, skinka och gurka

Och så några koppar kaffe med äggmjölk under dagen

nobban7
0

Lunch: Lasagne

Ett kokt ägg före simningen

Smakade några tuggor lax som jag lagat till morgondagens matdosor.

Och kaffe med äggmjölk, same procedure…

nobban7
0

Lunch: Gratinerad lax med spenat

Middag: Biffstek med bea/CF

Och ett antal koppar kaffe med äggmjölk

nobban7
0

Lördag:

Frukost: Kokta ägg ,kaffe med äggmjölk

Några skivor ost och skinka och kaffe med äggmjölk och vispgrädde under dagen

nobban7
0

Middag: Köttgryta, turkisk yoghurt med hallon

Och, naturligtvis, kaffe med äggmjölk

nobban7
0

Vågen sa att jag gått ner ett kilo senaste veckan. Glad

Emea67
0

Wooohooooo!!!!!!

Grattis!!!!!!

Skrattande

nobban7
0

Tack! Och hur klarade du helgen?

nobban7
0

Frukost: Kokta ägg ,kaffe med äggmjölk

Lunch: Köttgryta

Middag: Stekt fläsk, broccoligratäng, TY o hallon

Kvällsfika: Kaffe med äggmjölk, en bit chokladkaka

och mer kaffe med äggmjölk utspritt under dagen

Emea67
0

Min helg gick bara bra!

Var på fest och värdinnan hade tänkt på mig när hon lagade mat Skrattande Det vart lite vi, ett antal glas, + 2 st små tequila Oskyldig + lite huvudvärk på lördag morgon Tungan ute

Och i måndags hade jag den lägsta måndags vikten sedan start, så nu vet jag att det är snaksen på helgen som ställt till det för mig.     Mycket eller lite spelar ingen roll. + att jag dragit ner på grädden och använder äggmjölk stl i kaffet och teet.

nobban7
0

#151 Jättegrattis!!

Är väl det jag trott hela tiden, lite tequila skadar inteOskyldig

nobban7
0

Lunch: Fläsk, broccoligratäng

Kaffe med äggmjölk flera gånger om.

En kall leverbiff till kvällen.

nobban7
0

Lunch: Leverbiff, smör

Middag: Kotletter, stekt zucchini, bearnaisesås

Och så kaffe med äggmjölk dårå

nobban7
0

Lunch: Kotletter, stekt zucchini, bearnaisesås

Några koppar kaffe med äggmjölk och några cashewnötter

Efter simningen blev det ett par skivor ost och ett kycklingben

nobban7
0

Lunch: Kyckling, aromsmör

Middag; Köttbullar, stekt aubergine

Plus 4 koppar kaffe med äggmjölk

nobban7
0

Andra frukost: Samma som första. Plus en valnöt.

Lunch: Lite ost och lite mer lufttorkad skinka. Kaffe med äggmjölk

Middag: Lax med philadelphiaost och pepparrot.

En mun grapetonic - fy så söttFörvånad

Och ytterligare en kopp kaffe med äggmjölk

nobban7
0

Frukost: Bacon och ägg, kaffe med äggmjölk

Lunch: Kokt ägg, kaffe med äggmjölk

Middag: Kålpudding (vitkål. köttfärs, smör grädde) och lingon

Några koppar kaffe med äggmjölk. Några skivor ost och skinka har det också slunkit ner

nobban7
0

Ner 0,6 kg senaste veckan. Glad

Emea67
0

Skrattande Grattis!

Jag har min lägsta måndags vikt, ner 3 hg och över lycklig!             Inga chips eller annan onyttigt snaks i helgen! Men dock druckit vin i fredags + öl Skäms i lördags och ja vistts ja, åt några små skivor vitlöksbröd i lördags.

nobban7
0

#160 Grattis själv!

Det går bra för oss nu Glad

Jennix
0

Grattis! Skrattande

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

nobban7
0

#162 Tack!

nobban7
0

Lunch: Kålpudding

Middag: Leverbiff majonnäs

En körsbärstomat, en halv avocado med majonäs och rom

Och kaffe med äggmjölk under dagen

nobban7
0

Lunch: Leverbiff med smör, persilja och citron

Middag: Stekt fläsk och ugnsstekt zucchini

En halv avocado med majonnäs och rom

Och kaffe med äggmjölk titt och tätt

nobban7
0

Lunch: Fläsk och zucchini

Kvällsfika: En halv avocado med majonnäs och rom, en halv valnöt

Och så naturligtvis kaffe med äggmjölk

nobban7
0

Lunch: Två leverbiffar, stekt zucchini, smör

Middag: Blev det inte idag heller. Lite ål, lite skinka, lite ost, nån valnöt och två bitar Center!

Ja, kaffe med äggmjölk också, naturligtvis

nobban7
0

Lunch: Kaffe med grädde, några ost- och skinkskivor

Mer kaffe med grädde

Har slarvat med maten de senaste dagarna, får se vad vågen tycker om detObestämd

nobban7
0

Under dagen: Ost. lufttorkad skinka, påskskinka, rökt kalkon, äggröra, 5 bitar Center, kaffe med grädde och kaffe med äggmjölk

nobban7
0

Frukost: Kokt ägg, kaffe med grädde

Lunch: Blev det kanske inte direkt men några koppar kaffe med äggmjölk och några ost- och skinkskivor under dagen.

Middag: Ägg, sill, laxmoussetårta, skinka, räkor, ruccola, lammstek, rättiksgratäng, chokladtårta. kaffe med äggmjölk, en snaps, två glas vin och mängder med vatten.

nobban7
0

Jaha, upp 0,6 kg den här veckan. Men jag tror att det mesta beror på gårdagens sena intag av för mycket mat. Förhoppningsvis rättar det till sig.

nobban7
0

Frukost: Kokt ägg, kaffe med grädde. rökt lax

Under dagen: Kaffe med grädde, laxmoussetårta, skinka, chokladtårta, avocado med majonnäs och rom.

Emea67
0

Jag har inget att skryta med själv!

Men har jag inte läst att du intagit centerbitar? även om det har varit ett fåtalFlört

Mig skulle det ha påverkat.

Själv var jag ledig förra veckan och då blir inte mitt matintag lika stabilt och organiserat som när jag jobbar.

Dessutom fick jag en blackout i lördags, så jag åt lite lakrits eller kanske lite mer än lite Skäms

Ska börja skriva upp vad jag äter och kolla i min mat men det är så himla jobbigt att väga och mäta allt! Börjat lite idag men matlådan till idag är redan fixad sedan igår så jag får väl börja i morgon.

nobban7
0

Jo, visst är det skönt att var ledig men det funkar bättre med fasta rutiner. Svider lite i mig eftersom jag gärna vill kunna vara impulsiv.

nobban7
0

Frukost: Kaffe med äggmjölk

Fika: Kokt ägg, kaffe med äggmjölk

Lunch: Lammstek, rättiksgratäng,

Middag: Några skinkskivor, lite laxmoussetårta

Var på uppstart inför studiecirkel om lchf här i byn. För att visa hur gott vi äter hade jag gjort både Hälsinge ostkaka och chokladtårta.

nobban7
0

Lunch: Fläskfilé, champinjoner, grädde

Under dagen: Ett antal koppar kaffe med äggmjölk, ett par bitar camembert, några skivor ost och skinka.

Kvällsfika: 4 skivor Hälsinge ostkaka

nobban7
0

Lunch: Grillad kyckling. aromsmör

Middag: Köttfärslimpa med fetaost och krossade tomater i

Fika: Kaffe med grädde och en stor bit chokladtårta.

nobban7
0

Lunch: Köttfärslimpa

Dessutom: TY med hallon o grädde, några skivor ost och kaffe med äggmjölk

nobban7
0

Frukost: Kokt ägg ,kaffe med äggmjölk

Lunch: Kaffe med grädde, ost och skinka

Middag: Tärnade lite rökt fläsk i en ugnsform. Lade på torsk. Täckte med hopvispat ägg, philadelphiaost, majonnäs och pepparrot. Kokt blomkål till. Och smör.

Eftermiddagsgodis: TY med hallon och grädde.

Och ett antal koppar kaffe med grädde

nobban7
0

Lunch: Kaffe med äggmjölk, 1 paranöt, några ostskivor

Middag: Leverbiff med saltgurka och smör

Ett antal koppar kaffe med äggmjölk och en bit CenterSkäms

nobban7
0

Ingen viktförändring den här veckan. Nähä.

nobban7
0

Lunch:  Leverbiff

Middag: Stekt fläsk, kokt rättika, ädelostsås

Kvällsgodis: Intressant smakbrytning, en liten bit nötbröd med ost och smör.

Kaffe med äggmjölk under dagen.

nobban7
0

Lunch: Fläsk, pyttelite rättika, ädelostsås

Middag: Bacon, zucchini,purjo, paprika brynt och blandat med CF och en skvätt grädde. Lite heta kryddor i det. Riven ost till.

Ett par skivor skinka och en tugga camembert.

Och kaffe med äggmjölk förstås

nobban7
0

Lunch: Baconröra

En skiva lufttorkad skinka och en bit 90% choklad

Och kaffe med äggmjölk några gånger under dagen

nobban7
0

Middag: Flygande Jakob, på ett ungefär

Ett par skivor skinka och en hel del kaffe med äggmjölk

nobban7
0

Frukost: kokt ägg, kaffe med äggmjölk

Lunch: Flygande Jakob

Middag: Kålpudding

Lite ost och skinka och så kaffe med äggmjölk då och då

nobban7
0

Frukost: Ett kokt ägg, kaffe med äggmjölk

Förmiddagsmål: En rejäl hamburgare med majonnäs och sambal oelek, kaffe med äggmjölk

Eftermiddagsmål: Ett kokt ägg, kaffe med äggmjölk, ganska mycket TY med hallon.

Fika: Kaffe med äggmjölk, ett kokt ägg, några ostskivor

Kvällsmål: Ett stekt ägg, några skivor stekt, rökt fläsk.

nobban7
0

Lunch: Avocado, rökt lax, majonnäs

Middag: Skivad, färsk skinka i ugn med CF, sambal oelek, tomatpuré, salt. peppar och mald chili. Ugnsstekt, tärnad zicchini

Ost och kaffe med både äggmjölk och grädde

nobban7
0

Ner 0,4 kg senaste veckan

Emea67
0

Grattis Glad

nobban7
0

Tack! Jo, det går neråt så sakteliga. Och själv?

Emea67
0

Inte så bra Rynkar på näsan Har frossat lite i kolhydrater till och från sedan i påskas då jag åt inlagd sill med god aptit och det måste vara det som drog igång allt!!!

Idag har jag tagit nya tag efter en hemsk helg, har en lite röd en på min ena axel som tycker att jag ska äta, glass, popcorn, smaka på barnes läsk, köpa lakrits, ta ett eller tre digestivekex osv.

Jag har börjat skriva i min mat from idag för att ha lite koll, och jag ligger inte bra till nu efter frukosten och lunchen! Aldeles för lite proteiner och gjorde egen kycklingsoppa igår så det är lite för mycket kolhydrater redan men inga större problem för äter jag inte mer av de så ligger jag på 16,3 gr idag men har bara fåttupp proteinerna till 45 gr och fettet till 73 gr. Kaloriintaget hittills är uppe i nästan 900 och det är ju för lite. Har inte regat äggmjölken för det tycker jag är svårt att räkna ut och någon buljong på min mat hittade jag inte. Har lite revbenspjäll i kylen som jag får fixa till och så måste jag få i mig fett, får väl göra lite vitlökssmör. Det värsta är att jag nog har ätit förlite överlag och därför stått still, måste ha bättre koll på att jag får i mig det jag behöver.

nobban7
0

Jamen på sätt och vis är det väl positivt att du äter för lite - jag menar, då kan du ju öka på. Tror det är svårare att försöka hålla igen. Revben med vitlökssmör låter mums och säkert blir siffrorna bättre också sen du ätit det. Glad

Emea67
0

Kul att du ser det possitiva i det hela Skrattande När jag var med i VV så var jag alltid tvungen att äta max av den "tillåtna mängden" för att gå ner! Så jag vet ju att jag måste äta mera. Men har försökt att slippa mäta och räkna för jag tycker det är så urbota tråkigt och tyckt att det här med mättnadskänslan har varit en bra idé, men tydligen inte för mig då jag inte har så mycket hungerskänslor och blir mätt och nöjd fort. Well well jag får ge min mat en chans och hoppas på att det går vägen och att jag bara kommer att rasa i vikt Flört.

Ska väga mig i morgon bitti så jag har ett utgångsläge för att ha lite koll, har sparkat undan vågen för att inte stå där varje morgon och känna stressSkäms plockar fram en sedan sparkar jag undan den igen Flört

nobban7
0

Jag har alltid kastat i mig maten men jag försöker att ta det lite lugnare nu och jag tror att mina ögon också har lärt sig vad som är en normal portion.  Ser det tillräckligt ut på tallriken är det tillräckligt i magen också. Oavsett hur gott det är. Nåja, ibland är det alldeles för gott för att inte slicka skålarnaSkäms

nobban7
0

Lunch: Skinka med CF-sås

Middag: Kyckling och paprika i kokosgrädde

En skiva lax och en skiva lufttorkad skinka och ett antal koppar kaffe med äggmjölk

nobban7
0

Lunch: Kyckling o paprika i kokosgrädde

Middag: Laxpudding TY, hallon och grädde

Och några koppar kaffe med äggmjölk

Hade vår andra träff i lchf-cirkeln och lagade middagen tillsammans. "Kan det bli godare än så här?" sa en man om fiskpuddingenGlad

nobban7
0

Lunch: Bacon, svamp och ägg

Middag: Skåprensargryta: Blandfärs, lök, paprika, zucchini, CF, kaffe, rödvin, en ruta 90% choklad, sambal oelek, tomatpuré, pepparrot, chili, persilja, timjan, oregano, curry, spiskummin, salt och peppar.

Nån skiva skinka och ost och ett antal koppar kaffe med äggmjölk

nobban7
0

Lunch: Skåprensargryta

Middag: Stekt kotlett, smörkokt zucchini

En paranöt, ett par ostskivor och några koppar kaffe med äggmjölk

nobban7
0

Middag: Entrecote med Ägg som i Schweiz

Några koppar kaffe med äggmjölk. en paranöt, några ostskivor och ett halv glas vin har det också blivit.

nobban7
0

Middag: Fläskkotlett med broccoligratäng

Lite skinka under dagen och ett par-tre koppar kaffe med äggmjölk

nobban7
0

Lunch: Broccoligratäng, en matsked stenbitsrom och några skinksivor

Middag: Köttfärslimpa, ugnsstekta grönsaker

Gjorde en tårta och fick en hel del chokladsmet över. Dumt nog smaskade jag i mig det Skrikandes

Och så några koppar kaffe med äggmjölk

nobban7
0

Ner 0,6 kg senaste veckan Glad

nobban7
0

Frukost: Kokta ägg , kaffe med äggmjölk

Lunch: Köttfärslimpa, stekta grönsaker

Middag: Fläskfisk, Birgittabakelse gjord i tårtform

Hade lchf-cirkel och lagade middagen tillsammans. Fisken alltså, tårtan gjorde jag igår. Även denna rätt blev mycket uppskattad.

Några skivor ost, en kokoskaka och ett antal koppar kaffe med äggmjölk. Och en med grädde.

Godsagare
0

Vilken fantastisk energi du lägger ner här och jag bokmärker för att följa dig och hur det går.

Eftersom jag inte är någon frenetisk kaffedrickare har jag inte kollat upp hur mycket kolisar det är i kaffe, men jag ser att du dricker (i mina ögon) en  hel del.

Har du någon gång testat att utesluta kaffet?

Själv har du gett mig en tankeställare på hur mycket grädde jag egentligen stoppar i mig, där måste jag nog tänka om och ersätta med annat.

Fortsatt lycka till!

nobban7
0

#205 Tack för uppmuntran!

Utesluta kaffet?!Förvånad Nej, den tanken har inte föresvävat migSkrattande

Däremot tror jag att grädden kan vara en anledning till att man inte går ner i vikt.

Lycka till själv!

nobban7
0

Lunch:  Köttfärslimpa, stekta grönsaker

Middag: Grillad fläskkarré, kokt broccoli, bearnaisesås, tomathalva

Några skivor ost och skinka och så kaffe med äggmjölk då och då

nobban7
0

Lunch: Fläskkarré, broccoli, bearnaisesås

Middag:  Ädelgryta gjord på kyckling. Fläskkött är bättre

Och så några koppar kaffe med äggmjölk då

Fick en praktikant till jobbet idag. Hon sa att hon börjat käka viktväktarmat igår och hade med sig smörgåsrån till fikat. Jag gav henne äggmjölk i kaffet istället och lånade ut Litsfeldts bok till henne. Hon ägnade lunchen åt att sucka över alla goda recept. Månne en ny lchf:are på G?
Maken väcker också intresse på jobbet. Han är tillbaka på den arbetsplats där han var för ett par år sedan och får många nyfikna frågor om hur han burit sig åt.

Emea67
0

Håller tummarna för att en ny LCHFare är på vägFlört

Ser att du går ner sakta men säkert, himla glad för din skull!!

Undrar om du bara äter rätt eller om du registrerar på min mat tex och håller koll?

För mig har det inte varit så bra jag har åkt dit rejällt i kolohydratträsket men är nu inne på fjärde dagen utan kolhydrater  och kämpar på, skam den som ger sig.

nobban7
0

#209 Håller också tummarna, hon var i alla fall klart intresserad.

Jag är också himla glad för min skull även om jag blir lite irriterad ibland på att det går så sakta. Tack för att du glädjer dig med mig!

Normalt registrerar jag inte på minmat men när jag delar med mig av recept brukar jag lägga in i minmat och klistra in det med receptet. Tror det kan vara bra för nybörjare att se att man kommer upp i rätt fördelning på "vanlig" mat, att man inte måste äta smör med sked.

Jag blir så ledsen när det inte flyter på för dig, hade jag plats skulle du få flytta hit, här finns inga kolhydrater att frestas av.Oskyldig Det är bra att du kämpar på men det är synd att du ska behöva göra det. Hoppas det går bra så du slipper känna dig frestad den här gången. Det är ju så mycket lättare att avstå sånt som man inte saknar.

nobban7
0

Lunch:  Ädelgryta

Eftersom det var simning efter jobbet blev det ingen riktig middag, "bara" en skiva fläskkarré med bearnaise och ett par skivor ost.

Kaffe med äggmjölk, naturligtvis

Emea67
0

Tack nobban!

Jo jag ska kämpa på denna gång har fått tillbaka endel värk i kroppen så jag vet vad jag har att sträva mot, att bli så bra som jag var innan och att ha det som morot gör ju allt mycket enklare Skrattande Nu ska jag bara komma ihåg hur ont det gör i kroppen när jag äter kolhydrater Skäms

Ha en trevlig helg!

nobban7
0

Ett dygn till havs och jag kan inte komma ihåg allt vi ätit. Tycker dock det var dålig stil av Silja att inte ha (tillräckligt?) med smör på buffén och inte grädde till kaffet. Lite vispgrädde på efterrättsbordet skulle heller inte ha skadat. Men det vi serverades under föreläsningarna var perfekt!

nobban7
0

Hemma hos mig igen…

Lunch: Rabarberpaj med vaniljkräm, ett par ostskivor

Middag: Leverbiff

Några böcklingar, honor, några koppar kaffe med grädde och en liten drink har det också blivit under dagen

Effie
0

Missade dig på båten; det tycker jag var tråkigt. Men det blir fler kryssningar.

nobban7
0

#215 Ja, det var tråkigt! Nästa år kanske vi får ta till "studentskyltar" så vi kan identifiera varandra på långt hållSkrattande

Effie
0

Nej, sådana där t-shirtar som Maxiq och Raphanus hade, nick och Avatar. Händerna vill jag ha fria, för att äta god mat och kramas och vad annat man kan hitta på Glad

nobban7
0

#217 Ok, t-shirts får det bli!

Måste väl rapportera veckans viktresultat också Skäms

+0,6 kg. Vilket betyder ingen viktnedgång alls de senaste två veckorna.

Effie
0

Äsch, det är den långsiktiga trenden som är viktigast. Lite upp då och då blir det ju lätt. Bara att fortsätta; motivationen har väl inte blivit sämre av kryssningen, snarare tvärtom. Och…jag vet inte vilket ord jag söker, den där känslan av energikick man alltid får av att träffa andra LCHF-are, prata, skratta…

nobban7
0

#219 Japp, helt rätt, man blir stärkt i sin övertygelse. Och även om man hört det mesta förut så snappar man alltid upp nåt nytt eller ser ett nytt sammanhang. Så nästa år ska vi hitta varann i våra snygga t-shirts Skrattande

nobban7
0

Lunch; Leverbiff

Middag: Blev det ingen eftersom vi hade avslutning på vår studiecirkel. Men där provade vi Oopsies som fick klart godkänt. Åt också varma hjortron med grädde. Godare än sötade.

På kvällen blev det ett par böcklingar och kaffe med grädde.

nobban7
0

Lunch: Leverbiff igen. Med bearnaisesås

Middag: Stekt fläsk, löksås, broccoli och en halv tomat.

nobban7
0

Lunch: Stekt fläsk, broccoli, löksås

Middag: Aylas Ägg & Bacon-muffins

Några skivor ost och kaffe med äggmjölk

nobban7
0

Lunch:  Aylas Ägg & Bacon-muffins

Ingen middag idag men ytterligare en bit muffins på kvällen. och en ansenlig mängd kaffe med äggmjölk

nobban7
0

Sen blev det ingen ordning på måltiderna eftersom vi varit på resande fot hela dagen. Hade gjort hamburgare som jag lade mellan Oopsies med sallad, saltgurka och dressing. Hade också med oss kokt ägg och naturligtvis kaffe med äggmjölk. Slank in på BurgerKing och åt burgare, ost, bacon, lök och sallad. Och käkade buffé på en restaurang. Där blev det mest bara stekt fläsk och lite grönsaker. Till kvällen blandade jag TY, grädde och lite citron.

nobban7
0

Frukost: Kokt ägg, kaffe med äggmjölk och grädde

Lunch x 2: Kokt ägg, kaffe med grädde

Middag: Ädelgryta, ett glas vin, hallon-blåbärspaj på kokos och mandel med vispgrädde. Några koppar kaffe med grädde

nobban7
0

Frukost: Kokt ägg, kaffe med äggmjölk, lite skinka

Lunch: Bacon och äggröra

"Middag" vid 22-tiden: Lite grillad kyckling med bearnaisesås

Några koppar kaffe med äggmjölk och en hel del sömn under dagen

nobban7
0

-0,4 kg senaste veckan.

nobban7
0

Lunch: Köttbullar i gräddsås

Middag: Lax med ädelosttäcke, stekt zucchini

Och så kaffe med äggmjölk.

nobban7
0

Lunch: Lax, zucchini

Middag: Ett par skivor fläsk, lite löksås, 1/3 tomat, några skivor ost och skinka.

Och kaffe med äggmjölk då och då.

nobban7
0

Lunch: Fläsk med löksås

Middag: Fläskkotletter med het tomatsås

Kvällsfika: Turkisk yoghurt, hallon

Och kaffe med äggmjölk under dagen.

Gjorde 40 smörgåsar med ost och skinka till ett sammanträde. De såg verkligen goda ut men det var nog egentligen bara osten och Bregott som var ätbart…

nobban7
0

Middag: Lövbiff, Gratäng på rättika enligt #25. Lite tomatsås

Dagen för övrigt har bjudit kaffe med äggmjölk, ost och nån skiva skinka.

nobban7
0

Lunch: Lövbiff, rättiksgratäng

Middag: Köttbullar i gräddsås

Ost, skinka och kaffe med äggmjölk därutöver

nobban7
0

Lunch: Äggmjölk, skinka

Middag: Fläskfilé, kokt blomkål, het tomatsås

Några ostskivor, några koppar kaffe med äggmjölk och en med grädde

nobban7
0

Frukost: Kokt ägg, kafffe med äggmjölk

Lunch: Kokt ägg, kaffe med äggmjölk

Middag: Smakrik fisk, kokt broccoli

Några skivor ost, ett par kokoskakor och kaffe med äggmjölk

nobban7
0

Ser att jag missade att skriva upp den tredjedels tomat jag åt till middagen igår.

Vikten står stilla, +-0 senaste veckan. Vi har en sån där våg som visar fettprocent. Eftersom jag inte tror att de siffrorna är speciellt rättvisande har jag inte brytt mig så mycket om dem men faktiskt sjunker de också. I ungefär samma takt som vikten. Måste väl betyda att det är fett jag tappar?

nobban7
0

Nu börjar tråden bli trög. På mer än ett sätt. Men jag skriver glatt vidare i nästa: Nobban7 - på andra året, del 2

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.