Bra LCHF "shake" till frukost??
Okej jag ställer frågan här i stället vart hänvisad hit från viktminskning:Jag håller på att försöka gå ner i vikt med att äta enligt LCHF men jag hatar frukost. Har ätit ägg och bacon 2 månader och tröttnat som fasen på det, och vem vill steka varje morgon? och bara yougurth blir man ju inte mätt på så kan man blanda nån slags shake till frukost? med tex proteinpulver och nått mer? äter frukost ca kl 07.00 och har möjlighet att få i mig lite till mat vid 09.45 på rasten. Skulle tycka det vore så skönt att bara dricka nånting, gärna med vaniljmsak . Men det måste vara LCHF för jag vill absolut inte minska på viktminskningen, kan ju lägga till att jag tränar ca 2 gånger i veckan. Brukar gå till gymmet och det tar 40 min i rask takt och sen styrketräning kombinerat med pilates boll i ca 45 min.Sen kan det bli nåra extra promenader på det och då går jag allti raskt.

Här är en tråd om proteinpulver.

Kolla in receptet på Äggkaffe/latte längst ner i den här tråden. Funkar bra för mig när jag är less på frukostar.
Kaseinproteinpulver och någon-några matskedar kokosfett.
jag har ett proteinpulver som heter Dalblads Whey Class+, det är lågt i kolhydrater. Tyvärr då sötat med sötningsmedel men har vaniljsmak. Det mixar jag iblandmed i äggmjölken, när ajg tror att det blir lite dåligt med maten under dagen eller på kvällen om jag märker att jag fått alldeles för lite protein

Hej skrutt! Bra att du hittade hit, tror at du kan få mer hjälp här eftersom det är en "ren" LCHF site.
Hatar cancer och älskar vårlökar.