Krämiga sillinläggningar
På vårt julbord har vi alltid en underbar sillröra
Det är klart att man kan köpa färdiga inläggningar och så, men där finns en hel del socker. Abbas inläggningssill innehåller 0 g kolhydrater.
Skär sillen i lagom stora munsbitar. Låt den rinna av och lägg den i en skål. Blanda ner något av följande:
- Ishavssill: liten burk crème fraiche + en burk ishavsrom + finstrimlad purjolök + smaka av med salt och svartpeppar
- Maias svensk-provencalska cross-oversill: liten burk crème fraiche + tre finhackade och knivpressade vitlöksklyftor (pressa dem inte i vitlökspress, det kan bli för starkt och beskt, pressa istället med knivbladet när du hackat dem) + någon färsk krydda, t.ex. timjan, mejram, rosmarin (Glöm inte att rosmarin är gott till annan fet fisk, inte minst den inkokta laxen!) + smaka av med salt och svartpeppar
- Currysill: liten burk crème fraiche + en god curry efter smak (ta gärna lite gurkmeja också, det ger en fin gul färg och ingen extra smak) + finstrimlad bladselleri (som ger en trevlig krispighet) + smaka av med salt och svartpeppar
Sillarna bör göras i ordning en dag innan de ska ätas, men det har hänt att jag har gjort dem samma dag. De håller upp till en vecka i kylen, men brukar inte få vara kvar där så länge…
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna

bokmärkt!

Åh, toppen-Maia! Jag bokmärker också!
Bortsett från att jag inte gillar krämiga sillinläggningar såg det ju bra ut… 
Hur gör man en vanlig, hederlig klar inläggning på LCHF-vis ? Funkar Stevia, tro ?
Tjänstehjon åt Bröderna Bus

#3 verkar så: sill med stevia
Det bästa är att jag alltid gjort dem. Utom de jular när jag körde VV och använde…kesella. Den magra kesellan gör att effekten av alla kryddor mångdubblas och gissa om det blev beskt med vitlök.

Bokmärkt. Toppen att man kan äta goda sillröror nu. Det har jag inte gjort på måånga år.

Jag äter den krämiga röran men inte sillen. 
"You just have to belive…"
Någon som vill fylla på tråden med fler recept? Senapssill? Andra spännande såser? Det kanske finns i den långa julmatstråden, men skulle vara förnämligt att ha sillrecepten samlade.
Har också bokmärkt. Har bokmärkt ett par andra inlägg också.
Men hur i helsike hittar jag mina bokmärken?!?! Jag gillar den här sajten jättemycket, men den är minst sagt svårnavigerad!! 
Ingenting är omöjligt. Det "omöjliga" tar bara lite längre tid... 
Hittade det! 
Jag tänkte inte ens på att kolla menyn till vänster, eftersom de andra privata länkarna (till min egen sida, mina inlägg osv) ligger uppe till höger.
Limesill
1 burk inläggningssill
0,5 dl majonäs
1,5 dl creme fraiche
1 limefrukt, rivet skal av
2 msk pressad lime
Blanda alla ingredienserna till såsen. Lägg i sill i bitar. Låt stå ett dygn.
Jättegott!! Jag har gjort succé många gånger med just denna sill. 
Mmmm, Maggan71, detta blir en ny klassiker!

Wasabisill
- 1 burk inläggningssill (jag är alltid sent ute och köper femminutersvarianten)
- ca 0,5 dl majonäs
- ca 1,5 dl creme fraiche
- wasabi så mycket man bara vågar
mmmmm
Mera, mera!!!!!!
Fast femminuterssillen är ingen höjdare - massa socker…