Annons:
Etikettmat-vitaminer-mineraler-tillsatser-mm
Läst 18210 ggr
Jarunka
2014-03-18 20:47

MSM

Hur pass rekomenderas MSM som kosttillskott i LCHF dieten? Finns det någon som använder MSM och i så fall på vilket sett?

Annons:
PeggyD
2014-03-19 08:33
#2

Jag äter 5-6 kapslar per dag i förhoppning om att bli piggare och bli av med lite celluliter :) Detta har jag bara gjort i några veckor så jag är nybörjare. Anledningen är att jag läst om det här och förstått att det verkar väldigt bra.

JPA70
2014-03-19 09:02
#3

Jag har började tre dagar sedan med förhoppning att bli bättre i psoriasisen o äter lchf sedan dryga året tillbaka.

opssk
2014-03-19 09:18
#4

Kul att det kommer en ny tråd om MSM den gamla började bli alltför lååång! Jag har börjat med MSM före jul, var lite för modig i början o fick fruktansvärd huvudvärk så jag fick backa i dosen och börja trappa upp den mycket försiktigt. Nu är jag uppe i drygt en matsked /dag tänker att det kanske räcker som dagsdos? Fick mycket utslag i början och det kanske var en utrensningseffekt-förhoppningsvis! Har inte märkt några resultat än men hoppas på att bli av med eksem och få mjuka och fina leder.

OlgaMaria
2014-03-19 09:51
#5

#4 Oj, det låter som en väldigt hög dos!

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

SpurtAnne
2014-03-19 10:23
#6

Jag tar också en matsked om dagen. Blir jättepigg och slipper knäppningar i lederna.

Annons:
opssk
2014-03-19 14:22
#7

Jag har läst i den andra tråden att många tar mellan 1-3 matskedar / dag!

BirtheX
2014-03-19 19:56
#8

Jag har också nyligen startat med msm. Vet inte riktigt vad jag hoppas på. :) Pigghet? Mindre ont av artrosknän kanske? Vad kan jag mer förvänta sig tror ni? Har inga större problem med hårkvalité etc. Magnesium, zink o nyponpulver konsumeras också här. Prövar dyr collagen också :/

OlgaMaria
2014-03-19 22:23
#9

Hur påverkar detta magen för er? Kan man ta det mot förstoppning?

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

opssk
2014-03-20 08:15
#10