Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen - Allt om lågkolhydratkost - - Medlemmar - - Medlemmar - var bor ni? - Off topic - (OT) - Om sajten - - Utmaningen - - Vi som vill nolla kolhydraterna - Boktips Ej frågelåda - Sten Sture Skaldeman Frågelåda - MinMat Före detta frågelåda - dr Andreas Eenfeldt Hälsa Hälsovinster LCHF för vegeterianer LCHF - Problem LCHF för barn LCHF för bäbisverkstan LCHF för nybörjare Länkar - Föredrag Länkar - Radio/TV Länkar - tidningar/hemsidor Mat - Billiga ingredienser Mat - Jag behöver måltidstips Mat - Livsmedel Mat - Livsmedel - Matfett Mat - På stan, hur gör jag?

Mat - Recept att laga hemma Mat - Recept på bröd och brödbaserade rätter Mat - Recept på efterrätter och sötsaker Mat - Recept på fisk- & skaldjursrätter Mat - Recept på färsrätter Mat - Recept på fågelrätter Mat - Recept på kötträtter Mat - Recept på soppor & såser Mat - Recept på ägg, ost, grönt, sidorätter & veg Mat - Vitaminer, mineraler, tillsatser mm Motion & träning Vi som har autoimmuna sjukdomar Vi som har diabetes Vi som har huvudvärk/migrän Vi som har högt/lågt blodtryck Vi som har koncentrationssvårigheter Vi som har mag/tarm-besvär Vi som har/har haft fibromyalgi Vi som röker/har rökt Vi som vill gå ner i vikt Vi som vill gå upp i vikt Vi som är beroende Vi som är gbp-opererade och äter LCHF dr Annika Dahlqvist Övrigt
Mat - På stan, hur gör jag?

Vapiano

2014-02-05 21:43 #0 av: Jessell

Jag ska till sthlm på fredag och vi ska äta på ett ställe som heter vapiano, någon som varit där och kan rekommendera vad man kan äta som är lchf-vänligt.

Tack!

Anmäl
2014-02-05 21:48 #1 av: Beate

Deras Ceasar-sallad är nog bästa alternativet isf.

Anmäl
2014-02-05 21:48 #2 av: Ellenor123

Har varit där två gånger och minns att det var massor av pizza och pasta på menyn, deras specialité. Tror dock att dem har goda sallader också :)

Anmäl
2014-02-05 22:05 #3 av: Jessell

Funderade på carpassion som finns med på deras meny på nätet men kanske är en förrätt?

Anmäl
2014-02-06 09:23 #4 av: Beate

Ja, det är nog en förrätt men du kan ju alltid kombinera med en förrätt till, till exempel tomat-och mozzarellasalladen, så blir det kanske tillräckligt.

Anmäl
2014-02-06 20:32 #5 av: Orakletidelfi

# 1 Lustigt, jag tyckte just Caesarsalladen var den enda som INTE funkade så bra. Av salladena alltså. Pga krutongerna (som man förvisso kan skippa) de andra var väl ok om jag minns rätt... Men förutom somliga av förrätterna var ju resten av menyn rena katastrofen...

Anmäl
2014-02-06 21:23 #6 av: hemul

Det som står där under extra tillbehör på antipastisidan låter ju lovande. Risken är väl att du behöver minst 3 för att bli mätt.

Anmäl
2014-02-08 09:42 #7 av: Anneli Carlson

Deras tonfisk sallad funkar! Trevlig restaurang men inte den bästa för en Lchf:are! ;-)

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.