Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

- Allt om lågkolhydratkost - - Medlemmar - - Medlemmar - var bor ni? - Off topic - (OT) - Om sajten - - Utmaningen - - Vi som vill nolla kolhydraterna - Boktips Ej frågelåda - Sten Sture Skaldeman Frågelåda - MinMat Före detta frågelåda - dr Andreas Eenfeldt Hälsa Hälsovinster LCHF för vegeterianer LCHF - Problem LCHF för barn LCHF för bäbisverkstan LCHF för nybörjare Länkar - Föredrag Länkar - Radio/TV Länkar - tidningar/hemsidor Mat - Billiga ingredienser Mat - Jag behöver måltidstips Mat - Livsmedel Mat - Livsmedel - Matfett Mat - På stan, hur gör jag? Mat - Recept att laga hemma Mat - Recept på bröd och brödbaserade rätter Mat - Recept på efterrätter och sötsaker Mat - Recept på fisk- & skaldjursrätter Mat - Recept på färsrätter Mat - Recept på fågelrätter Mat - Recept på kötträtter Mat - Recept på soppor & såser Mat - Recept på ägg, ost, grönt, sidorätter & veg Mat - Vitaminer, mineraler, tillsatser mm Motion & träning Vi som har autoimmuna sjukdomar Vi som har diabetes Vi som har huvudvärk/migrän Vi som har högt/lågt blodtryck Vi som har koncentrationssvårigheter Vi som har mag/tarm-besvär Vi som har/har haft fibromyalgi Vi som röker/har rökt Vi som vill gå ner i vikt Vi som vill gå upp i vikt Vi som är beroende Vi som är gbp-opererade och äter LCHF dr Annika Dahlqvist Övrigt
Mat - Livsmedel

Eran matkasse!

2013-08-28 15:06 #0 av: [MajaWrangstadh]

När ni är och handlar mat en helt vanlig dag... vad brukar vanligtvis ligga i eran matkasse då? :)

Själv kom jag precis hem från Coop här i Schweiz och fick med mig bland annat: grönsaker (avokado, tomat, aubergine, blomkål etc.), ruccola, grädde, creme fraiche, te, mandelmjöl, ägg och lite annat smått och gott. 

Anmäl
2013-08-28 15:45 #1 av: Lilltilda

Grädde, ost, ägg, majonnäs, salami, fläskkarré, smör, broccoli, vitkål, kryddig korv, bacon, kyckling, kaffe, lök och kolsyrat vatten stod med på ett kvitto jag precis hittade i plånboken och det är ungefär så det brukar se ut

Anmäl
2013-08-28 16:30 #2 av: lizzzie86

Handlade på Irland, färsk krabba,färsk makrill,spenat, cf,smör, ägg,sirloinsteak,sparris

Anmäl
2013-08-28 16:59 #3 av: Halvdansken

Ägg, ost, smör, skinka, rökt korv, öl, vin, kolsyrat vatten, kattmat, kotletter, blomkål och tomater. Eller liknande.  Typisk matkasse från Netto i Danmark.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Anmäl
2013-08-28 17:04 #4 av: Ary

Kattmat? Är det lchf? SkämtarSkrattar

Anmäl
2013-08-28 17:16 #5 av: Effie

Lök, vitkål, paprika, zucchini, nötfärs (gräsbetat), ungnötslever, getost, gravad lax, smör, ägg, vispgrädde (fast jag försöker sluta, och ta kokosmjölk istället). 

Kattmat? Påminner om den gången jag gick in i en Seveneleven för att hitta något snabbt ätbart, och tyckte det enda ätbara som fanns var just kattmat..fast sedan hittade jag en påse nötter Glad

Visst går det. Om inte annat, så går det galet

Anmäl
2013-09-12 08:36 #6 av: KarinJ46

Bacon, Ägg, Högrev, Fläskfärs, Blandfärs, Lövbiff, kycklinglever, tonfisk på burk, rökt makrill, makrill på burk, rökt/gravad lax, Smör, Ekologisk Rapsolja (till dressing), Vispgrädde, fullfet Creme Fraiche, Dijonsenap, Lök, Vitlök, Vitkål, Savojkål, nån tomat, broccoli, spenat, cocosfett, Goudaost, fetaost, mozzarellaost, blomkål.

Anmäl
2013-09-12 08:43 #7 av: Mooniq

Idag åker jag till KustCharken Askum då blir det kött för hela slanten, sen hem, dela upp och frysa in . Glad

gräsbetat kött, djuren slaktade på Varekil (max 2 timmar körtid) Några få djur slaktas åt gången. Självklart stress men ändå minimalt med stress. Hängmörat.

I affären blir det ett varv i grönsaksdisken och katten - ja han får kattmat. Han barfar sig själv duktigt men huset har alltid en skål ståendes ifall den "magre" stackaren skulle gå bet på fågel, mus o sork. 

Älta inte problem - skapa lösningar!! FunderarSkrattar

Anmäl
2013-09-12 10:27 #8 av: odjuren

Smör, ägg, bacon o ost finns ALLTID hemma! får panik om de skulle ta slut!

Men annars  är de väl grädde, creme fraische, creme cheese, köttfärs, köttbitar, kycklingfärs/soyafärs, kryddor o annat smått o gott, lite choklad ibland :D

Anmäl
2013-09-12 11:51 #9 av: CasaRamon

Något som jag gärna rek. är fläsklägg. Köpte på Ica Maxi för 29:90 kg.

Kokar 1 1/2 tim med hel kryddpeppar, lagerblad och lök. Jättegott tillsammans med blomkålsmos. Och nästan ännu godare att äta kallt dagen efter. Speciellt  dom fetaste bitarna. Så jag kokar alltid så att det räcker 2-3 dagar.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.