Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

- Allt om lågkolhydratkost - - Medlemmar - - Medlemmar - var bor ni? - Off topic - (OT) - Om sajten - - Utmaningen - - Vi som vill nolla kolhydraterna - Boktips Ej frågelåda - Sten Sture Skaldeman Frågelåda - MinMat Före detta frågelåda - dr Andreas Eenfeldt Hälsa Hälsovinster LCHF för vegeterianer LCHF - Problem LCHF för barn LCHF för bäbisverkstan LCHF för nybörjare Länkar - Föredrag Länkar - Radio/TV Länkar - tidningar/hemsidor Mat - Billiga ingredienser Mat - Jag behöver måltidstips Mat - Livsmedel Mat - Livsmedel - Matfett Mat - På stan, hur gör jag? Mat - Recept att laga hemma Mat - Recept på bröd och brödbaserade rätter Mat - Recept på efterrätter och sötsaker Mat - Recept på fisk- & skaldjursrätter Mat - Recept på färsrätter Mat - Recept på fågelrätter Mat - Recept på kötträtter Mat - Recept på soppor & såser Mat - Recept på ägg, ost, grönt, sidorätter & veg Mat - Vitaminer, mineraler, tillsatser mm Motion & träning Vi som har autoimmuna sjukdomar Vi som har diabetes Vi som har huvudvärk/migrän Vi som har högt/lågt blodtryck Vi som har koncentrationssvårigheter Vi som har mag/tarm-besvär Vi som har/har haft fibromyalgi Vi som röker/har rökt Vi som vill gå ner i vikt Vi som vill gå upp i vikt Vi som är beroende Vi som är gbp-opererade och äter LCHF dr Annika Dahlqvist Övrigt
- Allt om lågkolhydratkost -

Vilket är värst?

2008-12-14 18:58 #0 av: marie123

När jag blir trött vill jag äta eller snarare kan jag inte låta bli att äta. När jag ska låta bli frukt, så hyvlar jag i mig ost när jag kommer hem från jobbet. Finns det jordnötter stoppar jag i mig det också fast jag egentligen inte vill.

För att komma bort från den vanan la jag till en apelsin och ett äpple som mellanmål under dagen. Då kan jag hålla mig borta från osten och jordnötterna.

Vilket är värst? Frukten eller jordnötterna?

Anmäl
2008-12-14 19:03 #1 av: MimLan

Frukten så klart?

Hur tänker du nu? Du vill undvika att äta ost och nötter, men frukt går bra? Är det inte bättre att äta mer till frukost och lunch så att du står dig på maten, eller ha ost och nötter som just mellanmål?

Anmäl
2008-12-14 19:14 #2 av: marie123

Det är det jag har så himla svårt att fatta. Jag har försökt äta LCHF-kost hela hösten, men jag står tvärstill i vikt. Men okej, nu släpper jag allt och prövar fullt ut. Det känns så konstigt bara.

Anmäl
2008-12-15 01:06 #3 av: magma

Men halloj, hugg in på osten förstås! Och kasta ut frukten och jordnötterna.Skrattande 

Varför inte ha lite paprika och brie eller annan god ost hemma (eller med dig) och äta paprikastavar (eller gurka) och ost till mellanmål? Rökt skinka är också gott att ha till osten.

Anmäl
2013-09-06 07:08 #4 av: cherra

Jag känner igen mig Skämtar. Magmas förslag är utmärkta. Annars rulla in en ostskiva och  en klick smör i en skinkskiva.

För lite fett skulle jag gissa på när du är hungrig när du kommer hem men innan du hunnit laga middag. Så är det för mig. För lite fett till lunchen och jag är hungrig när jag kommer från jobbet. Mer fett vid lunchen och jag är mätt till middagen står på bordet och längre än så ...

En kopp kaffe med ett par teskedar kokosfett brukar rädda mig om inget annat finns till hands Glad

Anmäl
2013-09-06 07:49 #5 av: nyborjare08

#4 Tråden är nästan 5 år gammal Skämtar Men tipsen är förstås bra!

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.