Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (1) Senaste inläggen

- Allt om lågkolhydratkost - - Medlemmar - - Off topic - (OT) - Om sajten - Frågelåda - MinMat Hälsa Hälsovinster LCHF för nybörjare Mat - Billiga ingredienser Mat - Jag behöver måltidstips Mat - Livsmedel Mat - Livsmedel - Matfett Mat - På stan, hur gör jag? Mat - Recept att laga hemma Mat - Recept på bröd och brödbaserade rätter Mat - Recept på efterrätter och sötsaker Mat - Recept på fisk- & skaldjursrätter Mat - Recept på färsrätter Mat - Recept på fågelrätter Mat - Recept på kötträtter Mat - Recept på osträtter och fett Mat - Recept på soppor & såser Mat - Recept på ägg, ost, grönt, sidorätter & veg Mat - Vitaminer, mineraler, tillsatser mm Övrigt
- Allt om lågkolhydratkost -

Upp i vikt av ost?

2020-07-11 20:46 #0 av: julianne

Jag ökar lätt i vikt av ost har jag märkt. Vanlig hårdost alltså. Ändå har jag hittat ost som det står kolhydrater 0 % på. Och jag älskar verkligen ost i alla former. Skivor, tärningar, smält ost...MUMS liksom. Jag börjar tröttna på ägg. Jag vill ha OST men varför funkar inte det?

Anmäl
2020-07-11 23:19 #1 av: Sindri

"Vanlig" ost är ju gjord på komjölk och vissa är känsliga för mjölksockret (och andra mjölkprodukter som yoghurt, crème fraiche mm. Smör räknas inte dit).
Jag har samma problem och letar alltid efter ost med hög fetthalt och get- och fårost som inte innehåller mjölksocker.

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.