Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (1) Senaste inläggen

- Allt om lågkolhydratkost - - Medlemmar - - Off topic - (OT) - Om sajten - Frågelåda - MinMat Hälsa Hälsovinster LCHF för nybörjare Mat - Billiga ingredienser Mat - Jag behöver måltidstips Mat - Livsmedel Mat - Livsmedel - Matfett Mat - På stan, hur gör jag? Mat - Recept att laga hemma Mat - Recept på bröd och brödbaserade rätter Mat - Recept på efterrätter och sötsaker Mat - Recept på fisk- & skaldjursrätter Mat - Recept på färsrätter Mat - Recept på fågelrätter Mat - Recept på kötträtter Mat - Recept på osträtter och fett Mat - Recept på soppor & såser Mat - Recept på ägg, ost, grönt, sidorätter & veg Mat - Vitaminer, mineraler, tillsatser mm Övrigt
Mat - Recept på ägg, ost, grönt, sidorätter & veg

Blomkålspizza

2020-05-29 16:03 #0 av: Mooniq

Längesen jag skrev här. Har pendlat lite i kolhydraterna men satsar nu på under 30 gram per dag. Testar även periodisk fasta med matfönster 14-18.

Tipsar om blomkålspizza som e riktigt gott. Finns mängder av olika recept på nätet,

jag blandade
250 gr blomkålsmos med 2 Ägg, 120 gr riven ost, 1 msk fiberhusk - rör ihop.
Bred ut på Smörpapper ca 1 cm.
Grädda i ugn 200 grader ca 15 min
Lossa kakan från pappret men låt den ligga på pappret för nästa gräddning,
valfri pizzatopping, grädda 10 min till

Älta inte problem - skapa lösningar!! FunderarSkrattar

Anmäl
2020-06-06 21:18 #1 av: fruktgumman

Nu blev jag sugen på pizza :) Var länge sen

Anmäl
2020-06-06 22:23 #2 av: Herveaux

Det där måste jag prova! Dreglar

// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster, Guldhamster och Hundar
"Your differences make you important and special"

Anmäl
2020-06-07 09:33 #3 av: hemul

Brukar bara göra större kakor av nåt LC bröd av den typen som man gör genom att smeta ut plättar av smeten på plåten och använda som botten.

Enda problemet med LC-pizza är att man sällan kan äta den med händerna.Lipar

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.