Annons:
Etikettmat-vitaminer-mineraler-tillsatser-mm
Läst 2088 ggr
Sindri
2020-05-07 23:13

Proteinpulver i pannkakor?

Proteinpulver verkar vara en djungel, men jag tror jag fattat att vassleprotein är bäst? Jag vill hitta ett utan en massa onödiga tillsatser förstås och utan sötning. Ser att en del innehåller xantangummi, sojalecitin och kan ha spår av vete!
Maken börjar tappa muskler och tror han behöver lite extra tillskott, tänkte ha det i pannkakor, omeletter etc. Funkar det?
Eller skall jag torka ärtor och bönor coh göra mjöl av?
Gräshoppsprotein kommer inte på fråga, tyvärr.

Annons:
Sindri
2020-05-08 07:37
#1

Nu har jag hittat rent ärtprotein och rent hampaprotein, vilket av dem är bäst?

hemul
2020-05-08 15:57
#2

Bästa proteintillskottet i pannkakor är ett extra ägg. Eller fläsk. 😛

Varför måste det vara i form av tillskott? Något speciellt problem som din make har? Nåt han inte kan äta eller så?

Sindri
2020-05-08 15:59
#3

Det är mycket ägg i mina pannkakor. 😉 Han tappar vikt och jag ser att deet är musklerna som försvinner. Inte ovanligt när man blir äldre, och han vill inte äta så mycket kött. Han tror han skall äta gröt och andra kolhydrater för att gå upp i vikt och jag vill förhindra det.

hemul
2020-05-08 18:06
#4

Aha, han är normalkostare? Så du vill lura i honom protein och han tror det är mjöl. 😃

Sindri
2020-05-08 18:28
#5

Nej, han är blandkostare. Jag lagar LCHF, bakar 6-7 sorters bröd, gör pannkakor utan mjöl och egen müsli, allt LCHF,  till honom, men han äter både ris och potatis och gärna kakor, glass och godis när det finns tillfälle 🤢

Han är den sorten som kan äta hur mycket som helst och inte gå upp i vikt, själv behöver jag bara titta på hans glass……
Nu har han dock blivit lite för smal (precis som hans mamma blev med åldern) och han gillar kött, men vill inte äta för mycket så jag tänkte att extra protein i pannkakor eller omelett skulle kunna funka. Han vet vad jag håller på med. Nu har jag ändå beställt en hampaprotein, bara hoppas det blir bra. 🙂

Zepp
2020-05-09 16:08
#6

Mnjae.. skicka din gubbe på någon läkarkontroll, se till att de tar alla möjliga blodprover och därmed oxå Testosteron!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Annons:
Sindri
2020-05-09 17:26
#7

Har gjort stort hälsotest båda två. Supervärden. Jag skulle inte göra detta om jag inte visste att det inte är något annat fel.

Zepp
2020-05-09 22:27
#8

Glöm hampaproteinet iallafall, det gör i princip ingen mänska glad eller frisk förutom en del veganer!

Iallafall om du kikat på hans testovärden och de är okej, så återstår då  att han blir äldre?

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Sindri
2020-05-09 22:52
#9

Ja, visst är han äldre, men använder sin kropp och tränar en del på hemmagymmet, gör armhävningar mm. Vissa får jobba mer för muskler, vi testar detta också.

davidia
2020-05-10 15:50
#10

#0 jag gör proteinpannkakor på supreme casein 🙂

Sindri
2020-05-10 20:13
#11

Tack för tips, det verkar intressant. Jag får väl göra av med hampapulvret innan jag testar det.

Upp till toppen
Annons: