Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (2) Senaste inläggen

- Allt om lågkolhydratkost - - Medlemmar - - Medlemmar - var bor ni? - Off topic - (OT) - Om sajten - - Utmaningen - - Vi som vill nolla kolhydraterna - Boktips Ej frågelåda - Sten Sture Skaldeman Frågelåda - MinMat Före detta frågelåda - dr Andreas Eenfeldt Hälsa Hälsovinster LCHF för vegeterianer LCHF - Problem LCHF för barn LCHF för bäbisverkstan LCHF för nybörjare Länkar - Föredrag Länkar - Radio/TV Länkar - tidningar/hemsidor Mat - Billiga ingredienser Mat - Jag behöver måltidstips Mat - Livsmedel Mat - Livsmedel - Matfett Mat - På stan, hur gör jag? Mat - Recept att laga hemma Mat - Recept på bröd och brödbaserade rätter Mat - Recept på efterrätter och sötsaker Mat - Recept på fisk- & skaldjursrätter Mat - Recept på färsrätter Mat - Recept på fågelrätter Mat - Recept på kötträtter Mat - Recept på soppor & såser Mat - Recept på ägg, ost, grönt, sidorätter & veg Mat - Vitaminer, mineraler, tillsatser mm Motion & träning Vi som har autoimmuna sjukdomar Vi som har diabetes Vi som har huvudvärk/migrän Vi som har högt/lågt blodtryck Vi som har koncentrationssvårigheter Vi som har mag/tarm-besvär Vi som har/har haft fibromyalgi Vi som röker/har rökt Vi som vill gå ner i vikt Vi som vill gå upp i vikt Vi som är beroende Vi som är gbp-opererade och äter LCHF dr Annika Dahlqvist Övrigt
Mat - Livsmedel

Torr redning?

2020-01-27 15:05 #0 av: Hera

Finns det någon torr redning med lågt kolhydratsinnehåll? Trodde arrowrot hade det men det är ju till 99% kolhydrater.

Sugen på att köpa eller sälja något? Klicka här!      
Relationer * HundarBodyart * Kvinna * Fiske * Viktminskning 
Har du frågor som rör iFokus och dess funktioner? -> Support!

Anmäl
2020-01-27 17:43 #1 av: hemul

Det tror jag inte. Hela grejen är ju att "mjölet" tillför stärkelse.

Anmäl
2020-01-28 01:01 #2 av: Zepp

Mnjae.. finessen med Arrowrot trodde jag just att det tiilförde massa stärkelse för sin vikt, tror iallafall det är främsta fördelen.

Så då kommer vi osökt in på Konjammjöl.. dvs det som de flesta utav oss här i sverige oftast känner igen som Shirataki/nudlar/spagetti/ris, det lär oxå säljas som "mjöl", för redning.. ni får f*n Googla det själva!

Hur som helst så har jag flera påsar Shiratakinudlar i mitt skaferi fortfarande.. till stora delar på grund av att min mor ibland vill ha pasta, dvs hon tror att hon får pasta.

Iallaafall Shirataki/konjam tillför en himla massa stärkelse, vi tar i princip inte upp detta.. eventuellt så tillför det våra tarmbakterier några extra RS?

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Anmäl
2020-01-28 10:16 #3 av: Hera

Jag har nudlar gjorda på konjaksrot. Men hittar inget konjaksmjöl att köpa.

Anmäl
2020-01-28 10:41 #4 av: Vivisfaxarn

Jag har köpt konkacrot som pulver från recomarket.se. Otroligt drygt, man kan bara ta lite.

Anmäl
2020-01-28 10:48 #5 av: Hera

#4 Tack :)

Anmäl
2020-01-28 14:43 #6 av: hemul

Trodde det blev slajmigt av konjacrot?

Anmäl
2020-01-28 17:09 #7 av: Vivisfaxarn

Nej, då  har du tagit för mycket!  Det behövs superlite! Mycket mindre är man kan tro! 

Min gamla mamma sa alltid ”det ser du”, när jag frågade. Nej ta bara superlite!

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.