Enligt vad jag har läst så fungerar LCHF ofta viktnormaliserande, alltså att man får en bra vikt. Så om man väger för lite kan LCHF hjälpa en att gå upp i vikt, och väger man för mycket kan det hjälpa en att gå ner i vikt. Personligen har jag bara erfarenhet av det sistnämnda, och det är väl även vanligare att man vill gå ner i vikt och därför finns mer att läsa om det. Du vill gå upp i vikt, om jag förstår rätt? :)
Sen är det såklart individuellt, och även om två personer båda äter LCHF kan ju deras kost vara ganska olika. Så man kan behöva experimentera även inom LCHF för att få den effekt man vill ha.
#5 Jag kan rekommendera sidan DietDoctor, där finns mycket information om man vill börja med LCHF. Det är ganska mycket fokus på viktnedgång men det finns också info om man vill gå upp i vikt, tex: https://www.dietdoctor.com/se/lchf/upp-i-vikt
Personligen skulle jag absolut säga att det är värt att prova :)
Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.