Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (2) Senaste inläggen - Allt om lågkolhydratkost - - Medlemmar - - Medlemmar - var bor ni? - Off topic - (OT) - Om sajten - - Utmaningen - - Vi som vill nolla kolhydraterna - Boktips Ej frågelåda - Sten Sture Skaldeman Frågelåda - MinMat Före detta frågelåda - dr Andreas Eenfeldt Hälsa Hälsovinster LCHF för vegeterianer LCHF - Problem LCHF för barn LCHF för bäbisverkstan LCHF för nybörjare Länkar - Föredrag Länkar - Radio/TV Länkar - tidningar/hemsidor Mat - Billiga ingredienser Mat - Jag behöver måltidstips Mat - Livsmedel Mat - Livsmedel - Matfett Mat - På stan, hur gör jag? Mat - Recept att laga hemma Mat - Recept på bröd och brödbaserade rätter Mat - Recept på efterrätter och sötsaker Mat - Recept på fisk- & skaldjursrätter Mat - Recept på färsrätter Mat - Recept på fågelrätter Mat - Recept på kötträtter Mat - Recept på soppor & såser Mat - Recept på ägg, ost, grönt, sidorätter & veg Mat - Vitaminer, mineraler, tillsatser mm Motion & träning Vi som har autoimmuna sjukdomar Vi som har diabetes Vi som har huvudvärk/migrän

Vi som har högt/lågt blodtryck Vi som har koncentrationssvårigheter Vi som har mag/tarm-besvär Vi som har/har haft fibromyalgi Vi som röker/har rökt Vi som vill gå ner i vikt Vi som vill gå upp i vikt Vi som är beroende Vi som är gbp-opererade och äter LCHF dr Annika Dahlqvist Övrigt
LCHF för nybörjare

Viktuppgång av LCHF

2019-12-02 18:46 #0 av: Li.nda

Hej!

Undrar av ren nyfikenhet om man går upp i vikt av LCHF? Har 6kg kvar till min målvikt och har funderat på att gå över till LCHF. :-)

//Linda
Anmäl
2019-12-02 19:00 #1 av: MonicaLagerquist

Jag går sakta ner på LCHF.
Jag har ingen direkt övervikt men planen är att gå ner ett par kilo till. Här gått ner tre kilo på en månad.

S*Blå Katten Cornish Rex och La Permuppfödning.

Anmäl
2019-12-02 19:41 #2 av: Li.nda

Okej, har du nån aning om hur det är åt andra hållet? Dvs om man går upp?☺️

//Linda
Anmäl
2019-12-02 19:41 #3 av: Li.nda

#1 och bra jobbat!! Grattis!

//Linda
Anmäl
2019-12-02 20:10 #4 av: Scorpio97

Enligt vad jag har läst så fungerar LCHF ofta viktnormaliserande, alltså att man får en bra vikt. Så om man väger för lite kan LCHF hjälpa en att gå upp i vikt, och väger man för mycket kan det hjälpa en att gå ner i vikt. Personligen har jag bara erfarenhet av det sistnämnda, och det är väl även vanligare att man vill gå ner i vikt och därför finns mer att läsa om det.
Du vill gå upp i vikt, om jag förstår rätt? :)

Sen är det såklart individuellt, och även om två personer båda äter LCHF kan ju deras kost vara ganska olika. Så man kan behöva experimentera även inom LCHF för att få den effekt man vill ha. 

//Jessie

Anmäl
2019-12-02 20:11 #5 av: Li.nda

#4 ja, jag vill gå upp. Tack för svar :-)

//Linda
Anmäl
2019-12-02 20:15 #6 av: Scorpio97

#5 Jag kan rekommendera sidan DietDoctor, där finns mycket information om man vill börja med LCHF. Det är ganska mycket fokus på viktnedgång men det finns också info om man vill gå upp i vikt, tex: https://www.dietdoctor.com/se/lchf/upp-i-vikt

Personligen skulle jag absolut säga att det är värt att prova :) 

//Jessie

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.