Annons:
Etikettlchf-för-nybörjare
Läst 2650 ggr
MrsAdams
2019-10-15 16:10

Keto Flu?

Mått illa och haft lätt huvudvärk och även diarré av och till i minst fyra dagar. Är inne på 3;e veckan av relativt sträng LCHF (svårt att verifiera sträng då jag inte mätt eller räknat. Därtill har jag inte gått ner ett gram! Magen är snarare mer svullen! Hjälp! Ätit LCHF för 8 år sedan men mådde inte jså här och gick då dessutom ner i vikt.

Annons:
Zepp
2019-10-16 19:14
#1

Är du säker på att det handlar om just Keto flu och inte någon annan flu?

Iallafall, det kan vara keto flu.. nackdelen med att ha ätit LCHF/Keto för 8 år sedan är att vet vad man skall äta och då går omställningen snabbt.. mera flu-symptom!

Och iomed att det var 8 år sedan förut, så har det hänt en hel del.. tex så är du 8 år äldre.. och varför slutade du med LCHF?

Hur som helst.. LCHF som bantningsmetod fungerar som de flesta andra bantningsmetoder.. dvs det funkar inte lika bra/lätt som de flesta andra bantningsmetoder efter olika av och på!

Inte nog med det.. det som funkade för åtta år sedan även om man sedan dess ätit LCHF/Keto är inte säkert fungerande som bantningsmetod.

Iallafall ju äldre man blir (din ålder?) ju "latare/bekvämare" blir vi, dessutom sjunker ämnesomsättningen!

De tre första veckorna är de hemskaste.. varför slutade du med LCHF/Keto?

Såå.. om det inte är någon annan sorts Flu, så brukar fjärde veckan bli lindrigare!

Diarre är knappast ett symptom på Keto Flu iallafall, där kan man fundera på olika andra orsaker!

"https://sv.wikipedia.org/wiki/Diarr%C3%A9"

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

OlgaMaria
2019-10-17 10:47
#2

Låter som att kroppen har det kämpigt. Testa om du kan få ordning på illamåendet och diareerna genom att ta probiotika. Du kan också dricka citron eller äppelcidervinäger en stund före måltiderna - hjälper dig att bryta ner och tillgodogöra dig fettet i maten.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

gun92884
2019-12-14 13:13
#3

Du behöver kanske mer salt? Det är lätt att man minskar på saltet när man äter Keto. Jag har ätit Keto i många år och måste fortfarande se till att jag saltar.

Upp till toppen
Annons: