Annons:
Etikettmat-livsmedel
Läst 1993 ggr
Sindri
2019-09-24 14:35

Santa Marias kokosmjölk

Jaha, ännu en produkt som ändrar utseende och därmed pris!
Santa Marias kokosmjölk The creamier finns inte längre, utan nu är det en ny förpackning med visserligen fetare kokos (22% ), men 200 ml och nästan samma pris som 400 ml med 18%. (Jag betalar ca 24 kr på Ica för 400 ml, 200 ml kostade kring 20. Någon som orkar räkna ut krona per fett% 😉)

Kommer här och låtsas tänka på miljön, men vad med stålar de tjänar på detta. Grrrrrrr! 

Andra märken kör med plåtburkar vilket jag verkligen vill undvika.

Den enda som deklarerar burk utan bisfenol är Kung Markatta och den är den enda utan förtjockningsmedel tillsatt, men har hört en del gnäll om smaken på deras kokos. Hur kan Ica sälja I Love Eco kokosmjölk i burk (vad är det för Eco med den?) och använda förtjockningsmedel i?
Finns det inte någon mäktig konsumentpåtryckargrupp som handlar om mat?

Annons:
hemul
2019-09-30 00:48
#1

Vet inte. Men är inte alla livsmedelsförpackningar besfenolfria nu? Och allt från Kung Markatta smakar underligt. Allt jag provat eller hört någon annan uttala sig om ivf.

Sindri
2019-09-30 10:28
#2

Oääääh! Säg inte så där! Har just beställt flera burkar därifrån -alla andra har karragenan  eller guarkärnmjöl i sig.  😭
Men jag använder äppelcidervinäger och te från Markatta och det smakar bra. Håll tummarna att kokosen är fin.

Upp till toppen
Annons: