Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

- Allt om lågkolhydratkost - - Medlemmar - - Medlemmar - var bor ni? - Off topic - (OT) - Om sajten - - Utmaningen - - Vi som vill nolla kolhydraterna - Boktips Ej frågelåda - Sten Sture Skaldeman Frågelåda - MinMat Före detta frågelåda - dr Andreas Eenfeldt Hälsa Hälsovinster LCHF för vegeterianer LCHF - Problem LCHF för barn LCHF för bäbisverkstan LCHF för nybörjare Länkar - Föredrag Länkar - Radio/TV Länkar - tidningar/hemsidor Mat - Billiga ingredienser Mat - Jag behöver måltidstips Mat - Livsmedel Mat - Livsmedel - Matfett Mat - På stan, hur gör jag? Mat - Recept att laga hemma Mat - Recept på bröd och brödbaserade rätter Mat - Recept på efterrätter och sötsaker Mat - Recept på fisk- & skaldjursrätter Mat - Recept på färsrätter Mat - Recept på fågelrätter Mat - Recept på kötträtter Mat - Recept på soppor & såser Mat - Recept på ägg, ost, grönt, sidorätter & veg Mat - Vitaminer, mineraler, tillsatser mm Motion & träning Vi som har autoimmuna sjukdomar Vi som har diabetes Vi som har huvudvärk/migrän Vi som har högt/lågt blodtryck Vi som har koncentrationssvårigheter Vi som har mag/tarm-besvär Vi som har/har haft fibromyalgi Vi som röker/har rökt Vi som vill gå ner i vikt Vi som vill gå upp i vikt Vi som är beroende Vi som är gbp-opererade och äter LCHF dr Annika Dahlqvist Övrigt
- Allt om lågkolhydratkost -

LCHf till katt

2019-05-17 08:53 #0 av: Piesel

LCHf till katt eller låg kolhydrater finner utmärkt. Min gammal katt 14 år, blev friskare och smalare. Ledproblem försvann. Men det är jobbig ,jag lagar mat själv. Koka kokhöna ta bort ben och mixar allt. Lite kattvitamin, pulver man kann köpa när man laga kattmat själv. Han älskar det och är piggare.

Anmäl
2019-05-17 09:05 #1 av: Sindri

Härligt att höra om din katt. Det gäller oss alla. Glad

Anmäl
2019-05-17 09:17 #2 av: MonicaLagerquist

Varför kokar du köttet?

S*Blå Katten Cornish Rex och La Permuppfödning.

Anmäl
2019-05-17 09:26 #3 av: Sarah

Läs på lite om Barf till katt... Maten ska inte vara uppvärmd, du ska inte ta bort benen, de behöver inälvor och taurin som finns i hjärta. Din katt kanske verkar må bra nu, men fortsätter du ge sådär kommer den bli sjuk. Torrfoder med spannmål är såklart inte bra till rovdjur, men bara kokta muskler är inte en bra kost.

Anmäl
2019-05-17 09:30 #4 av: kattöga

Förtydligande till #3: Tillagat kött ska inte serveras med ben, d v s tillagade ben. Rått kött, däremot, kan serveras med ben, d v s råa ben. 
Ben som är tillagade på något sätt, kan vara livsfarliga att äta. 

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Anmäl
2019-05-17 09:53 #5 av: OlgaMaria

Det finns ju bra foder att köpa också ifall du tycker det är jobbigt att hålla på själv. Mush.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Anmäl
2019-05-20 07:42 #6 av: evabirgit

men 'blötmat'  som finns att köpa i portionspåse/burk är väl tillagad, så det kan väl inte vara skadligt? 

Anmäl
2019-05-20 07:46 #7 av: MonicaLagerquist

#6 nej den är inte skadlig men katter är gjorda för att äta rått kött så det är ju det bästa för de flesta katter,

S*Blå Katten Cornish Rex och La Permuppfödning.

Anmäl
2019-05-20 08:33 #8 av: CasaRamon

Jag har haft katt i många år, tyvärr ingen nu. Men ingen av mina katter har velat äta rått kött, men däremot tillagat, och burkmat. Jag brukade koka hjärta som dom älskade. Som jag frös in i portioner. Min sista katt var en riktig jägare. Tog ofta möss som den åt upp hela, tyvärr tog den in några som hon ville att vi skulle få. Det var det enda råa kött den ville ha.

Anmäl
2019-05-20 11:39 #9 av: Siggebus

Min katt älskar rått så jag varvar med Mjau burkmat som inte innehåller tillsatt socker eller spannmål och råfoder. Det kan vara Mush och/eller rå köttfärs när jag själv ska laga mat, råa kycklinghjärtan eller kycklingmage, råa kamben där han får slita i det råa köttet, senor, märg och brosk. 

Anmäl
2019-05-20 11:43 #10 av: Siggebus

#6 Många påsar och burkar innehåller socker och spannmål. Enligt mig är det för närvarande (och har varit länge) Mjau eller Bozita blötmat som är den allra bästa.
Mjau kör jag med eftersom den finns i de flesta vanliga affärer medan Bozita enbart finns i zooaffärerna (tror jag Lipar)

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.