Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen - Allt om lågkolhydratkost - - Medlemmar - - Medlemmar - var bor ni? - Off topic - (OT) - Om sajten - - Utmaningen - - Vi som vill nolla kolhydraterna - Boktips Ej frågelåda - Sten Sture Skaldeman Frågelåda - MinMat Före detta frågelåda - dr Andreas Eenfeldt Hälsa Hälsovinster LCHF för vegeterianer LCHF - Problem LCHF för barn LCHF för bäbisverkstan LCHF för nybörjare Länkar - Föredrag Länkar - Radio/TV Länkar - tidningar/hemsidor Mat - Billiga ingredienser Mat - Jag behöver måltidstips Mat - Livsmedel Mat - Livsmedel - Matfett Mat - På stan, hur gör jag? Mat - Recept att laga hemma Mat - Recept på bröd och brödbaserade rätter Mat - Recept på efterrätter och sötsaker Mat - Recept på fisk- & skaldjursrätter Mat - Recept på färsrätter Mat - Recept på fågelrätter Mat - Recept på kötträtter Mat - Recept på soppor & såser Mat - Recept på ägg, ost, grönt, sidorätter & veg Mat - Vitaminer, mineraler, tillsatser mm Motion & träning Vi som har autoimmuna sjukdomar Vi som har diabetes Vi som har huvudvärk/migrän Vi som har högt/lågt blodtryck Vi som har koncentrationssvårigheter Vi som har mag/tarm-besvär Vi som har/har haft fibromyalgi Vi som röker/har rökt Vi som vill gå ner i vikt Vi som vill gå upp i vikt Vi som är beroende

Vi som är gbp-opererade och äter LCHF dr Annika Dahlqvist Övrigt
- Allt om lågkolhydratkost -

Lågt blodsocker

2019-02-11 23:58 #0 av: fiskenihavet

Är det skadligt att ha lågt blodsocker? Jag får lågt blodsocker varje dag. I stort sett till alla måltider. Iaf till de måltider som jag tillför xtra fett. Det känns liksom som om jag har druckit alkohol. Det är det bästa sättet att beskriva det. Det känns inte som att vara full, men som när du når gränsen av att precis ha druckit ett glas för många. Det kan ju omöjligt vara bra...?

Anmäl
2019-02-12 00:21 #1 av: VoxBauers

Nej, inte om du blir för låg. Då kan du hamna i koma och behöva läkarvård omgående.
Har du kollat om du är diabetiker?

www.voxbauers.weebly.com                                                                  www.cornishrex.se

Anmäl
2019-02-12 00:30 #2 av: fiskenihavet

Det var en stund sedan jag kollade, har diabetiker i familjen, men har alltid haft fina värden. Jag har alltid fått lågt blodsocker av för mycket fett i kombination med lite kolhydrater.

Anmäl
2019-02-12 01:39 #3 av: fiskenihavet

Kan det inte bero på någonting annat än diabetes? Ingen andra som upplever lågt blodsocker utan att det är nått?

Anmäl
2019-02-12 07:27 #4 av: hemul

Konstaterat lågt blodsocker? Eller är det bara det du tror att känslan beror på? Går det över om du äter något litet med kolhydrater, t.ex. tar en druvsockertablett, äter en banan eller dricker ett glas sockersötad saft?

Anmäl
2019-02-12 13:23 #5 av: fiskenihavet

Ingenting konstaterat. Baserat på känslan. Har inte tagit kolhydrater ifm händelsen. Tar aldrig den typen av kolhydrater iom sockerberoende.

Anmäl
2019-02-12 14:04 #6 av: Gredelin

Är du säker på att det är lågt blodsocker? För mig låter det som blodtrycksfall i samband med måltid. "Allt blod till matsmältningen" och inget blir över för att hålla blodtrycket på en bra nivå. Det är ganska vanligt.

Anmäl
2019-02-12 14:07 #7 av: fiskenihavet

#6, det kan det kanske vara? Men är det vanligt att få när fett tillsättes? Får det aldrig annars. Är det skadligt? Jag får nog ta att googla lite nu :)

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.