Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

- Allt om lågkolhydratkost - - Medlemmar - - Medlemmar - var bor ni? - Off topic - (OT) - Om sajten - - Utmaningen - - Vi som vill nolla kolhydraterna - Boktips Ej frågelåda - Sten Sture Skaldeman Frågelåda - MinMat Före detta frågelåda - dr Andreas Eenfeldt Hälsa Hälsovinster LCHF för vegeterianer LCHF - Problem LCHF för barn LCHF för bäbisverkstan LCHF för nybörjare Länkar - Föredrag Länkar - Radio/TV Länkar - tidningar/hemsidor Mat - Billiga ingredienser Mat - Jag behöver måltidstips Mat - Livsmedel Mat - Livsmedel - Matfett Mat - På stan, hur gör jag? Mat - Recept att laga hemma Mat - Recept på bröd och brödbaserade rätter Mat - Recept på efterrätter och sötsaker Mat - Recept på fisk- & skaldjursrätter Mat - Recept på färsrätter Mat - Recept på fågelrätter Mat - Recept på kötträtter Mat - Recept på soppor & såser Mat - Recept på ägg, ost, grönt, sidorätter & veg Mat - Vitaminer, mineraler, tillsatser mm Motion & träning Vi som har autoimmuna sjukdomar Vi som har diabetes Vi som har huvudvärk/migrän Vi som har högt/lågt blodtryck Vi som har koncentrationssvårigheter Vi som har mag/tarm-besvär Vi som har/har haft fibromyalgi Vi som röker/har rökt Vi som vill gå ner i vikt Vi som vill gå upp i vikt Vi som är beroende Vi som är gbp-opererade och äter LCHF dr Annika Dahlqvist Övrigt
Övrigt

Intressant om läkemedel

2018-12-12 12:59 #0 av: Siggebus

Detta har jag och många andra funderat på i många år men riktigt kul att en läkare vågar stå i tv 4:as morgontv och säga det högt!
Tankar om detta?
https://www.tv4.se/nyhetsmorgon/klipp/doktor-mikael-om-läkemedelsbranschen-mygel-för-över-tusen-miljarder-11956822

Anmäl
2018-12-12 13:29 #1 av: hemul

Det var fan. Trodde jag inte om honom.

Anmäl
2018-12-12 14:24 #2 av: Siggebus

Ha ha exakt vad jag också tänkte!
Undrar hur mycket skit han nu får ta?

Anmäl
2018-12-12 15:09 #3 av: Sindri

Känner inte till läkaren, men han har så oerhört rätt. Sunt om fler och fler börjar ifrågasätta  läkemedelsbranschen. De har fått styra och ställa inom vården alldeles för länge nu.

Anmäl
2018-12-12 16:22 #4 av: Siggebus

Fast läkemedelsföretagen är ju vinstdrivande så deras agenda är ju förståelig. ☺️
Tycker det är mycket värre med dessa läkare som går i deras koppel och skriver ut en massa skit på löpande band utan närmare eftertanke 🤔
En del läkare verkar... Ja rentav okunniga 😒

Anmäl
2018-12-12 23:01 #5 av: Zepp

Jösses vad bra, dvs det trodde jag själv inte om honom!

Iallafall så tror jag inte han kommer att dyka upp här på foumet för att svara på frågor.

Såå. det återstår då för oss andra att göra så gott vi kan samt svara såå gott vi kan.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Anmäl
2018-12-13 09:59 #6 av: Mooniq

Ja, det var riktigt bra gjort av honom. Sen är vi många som har läst om detta i många år via kostdoktorn och andra sidor. Lite skönt att vänner nu säger - va, hur är det möjligt.... å då säger jag att detta har jag ju tuggat om i många år. Skrattar

Älta inte problem - skapa lösningar!! FunderarSkrattar

Anmäl
2018-12-13 17:38 #7 av: hemul

#3 Har är en fjant som varit med i en massa TV-program. Tror det började med en vidrig "dokumentärserie" där man fick se riktiga patiender plockas upp av ambulans och skjutsas till Akademiska sjukhuset i Uppsala. Jag tyckte den var över gränsen. Om jag kom in till sjukhus i ambulans och fick en kamera upptryckt i ansiktet skulle jag bli vansinnig. De fick så klart patienternas tillstånd, men i akutfallen kan de ju knappast ha fått det innan de filmade.

Han såg mindre morotsfärgad ut i ansiktet i det här inslaget än han brukar vara.  Är det brist på Brun utan sol?

Anmäl
2018-12-13 19:15 #8 av: Siggebus

Oavsett om han anses som en fjant eller ej så var detta inslag bra. han har ju i alla fall rätt.

Anmäl
2018-12-15 00:11 #9 av: Zepp

Fjanteriet och morotsfärgen gör inte en höna av en fjäder!

Är det inte samma en som figurerat i olika tidningar med död fästmö/problem på grund av detta?

Om så är fallet så tenderar det iallafall mot en person som gärna viker ut sig i media.. no prpblems med detta ioförsig.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Anmäl
2018-12-15 01:19 #10 av: hemul

Nä, men detta är väl det första seriösa karln har åstadkommit. Men det är ju bra om han utnyttjar sin kändisstatus till något bra.

Anmäl
2018-12-15 01:26 #11 av: hemul

Han tar upp något mycket viktigt. Nämligen att alla studier inte publiceras. Ofta plockar läkelmedelsbolagen de studier som visar det de vill, men gömmer och glömmer dem som visar något annat.

Finns en petition här som hugade kan skriva på.
http://www.alltrials.net/

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.