Annons:
Etikettövrigt
Läst 2662 ggr
Siggebus
12/12/18, 12:59 PM

Intressant om läkemedel

Detta har jag och många andra funderat på i många år men riktigt kul att en läkare vågar stå i tv 4:as morgontv och säga det högt!
Tankar om detta?
https://www.tv4.se/nyhetsmorgon/klipp/doktor-mikael-om-läkemedelsbranschen-mygel-för-över-tusen-miljarder-11956822

Annons:
hemul
12/12/18, 1:29 PM
#1

Det var fan. Trodde jag inte om honom.

Siggebus
12/12/18, 2:24 PM
#2

#1 Ha ha exakt vad jag också tänkte! Undrar hur mycket skit han nu får ta?

Sindri
12/12/18, 3:09 PM
#3

Känner inte till läkaren, men han har så oerhört rätt. Sunt om fler och fler börjar ifrågasätta  läkemedelsbranschen. De har fått styra och ställa inom vården alldeles för länge nu.

Siggebus
12/12/18, 4:22 PM
#4

#3 Fast läkemedelsföretagen är ju vinstdrivande så deras agenda är ju förståelig. ☺️ Tycker det är mycket värre med dessa läkare som går i deras koppel och skriver ut en massa skit på löpande band utan närmare eftertanke 🤔 En del läkare verkar… Ja rentav okunniga 😒

Zepp
12/12/18, 11:01 PM
#5

Jösses vad bra, dvs det trodde jag själv inte om honom!

Iallafall så tror jag inte han kommer att dyka upp här på foumet för att svara på frågor.

Såå. det återstår då för oss andra att göra så gott vi kan samt svara såå gott vi kan.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Mooniq
12/13/18, 9:59 AM
#6

Ja, det var riktigt bra gjort av honom. Sen är vi många som har läst om detta i många år via kostdoktorn och andra sidor. Lite skönt att vänner nu säger - va, hur är det möjligt…. å då säger jag att detta har jag ju tuggat om i många år. 😃

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Annons:
hemul
12/13/18, 5:38 PM
#7

#3 Har är en fjant som varit med i en massa TV-program. Tror det började med en vidrig "dokumentärserie" där man fick se riktiga patiender plockas upp av ambulans och skjutsas till Akademiska sjukhuset i Uppsala. Jag tyckte den var över gränsen. Om jag kom in till sjukhus i ambulans och fick en kamera upptryckt i ansiktet skulle jag bli vansinnig. De fick så klart patienternas tillstånd, men i akutfallen kan de ju knappast ha fått det innan de filmade.

Han såg mindre morotsfärgad ut i ansiktet i det här inslaget än han brukar vara.  Är det brist på Brun utan sol?

Siggebus
12/13/18, 7:15 PM
#8

#7
Oavsett om han anses som en fjant eller ej så var detta inslag bra. han har ju i alla fall rätt.

Zepp
12/15/18, 12:11 AM
#9

Fjanteriet och morotsfärgen gör inte en höna av en fjäder!

Är det inte samma en som figurerat i olika tidningar med död fästmö/problem på grund av detta?

Om så är fallet så tenderar det iallafall mot en person som gärna viker ut sig i media.. no prpblems med detta ioförsig.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

hemul
12/15/18, 1:19 AM
#10

Nä, men detta är väl det första seriösa karln har åstadkommit. Men det är ju bra om han utnyttjar sin kändisstatus till något bra.

hemul
12/15/18, 1:26 AM
#11

Han tar upp något mycket viktigt. Nämligen att alla studier inte publiceras. Ofta plockar läkelmedelsbolagen de studier som visar det de vill, men gömmer och glömmer dem som visar något annat.

Finns en petition här som hugade kan skriva på.
http://www.alltrials.net/

hemul
12/15/18, 2:25 AM
#12

Men fasiken, lägger de bara ut senaste programmet i sin helhet? Ville ju se vad han mer hade att säga. 😕

Upp till toppen
Annons: