Annons:
Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 4094 ggr
fiskenihavet
2018-11-25 14:54

Nys med honunglukt

Har googlat lite och har upptäckt att folks nysar kan lukta honung. Inte mycket förklaring att få. Någon som vet/har en teori om orsaken? Stod någonstans om att det kunde vara ett tecken på diabetes.

Annons:
LenaK63
2018-11-25 21:57
#1

Vem luktar på nysen? Den nysande eller ngn i närheten?

Lona
2018-11-25 22:19
#2

Det kan "lukta honung" i min näsa när jag själv har nyst, har dock ingen aning om varför. Har faktiskt inte kunnat identifiera doften men den kan nog klassas som liknande honung.
Jag har inte diabetes men möjligen skulle min astma kunna påverka? Äter även en del mediciner som har lite skumma biverkningar även om jag inte läst om just luktande nysningar. 😃
Av och till har jag lite trassel med bihålorna, jag har tänkt att doften kommer därifrån även när det inte är en infektion direkt.


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

hemul
2018-11-26 07:22
#3

Tror på Lonaas tanke. Jag har upplevt något liknande när jag är förkyld och snörvlar kraftigt. Inte när jag nyser dock.

fiskenihavet
2018-11-26 17:36
#4

Äter inte mediciner och är inte sjuk. Läste lite till på nätet och två teorier dyker upp. Den ena är diabetes och den andra är hög andel ketoner och förbränning. Någon känner en honunglukt och någon känner blomsterlukt.

Zepp
2018-11-30 23:33
#5

Nysa ut högt blodsocker tror jag är nys, däremot så kan man i ketos andas/nysa ut acceton, möjligt att någon kan missa det för honung men jag är tveksam.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

hemul
2018-12-01 18:38
#6

Skulle du göra det?😎

Annons:
Zepp
2018-12-03 00:34
#7

Jag är som sagt tveksam!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Upp till toppen
Annons: