Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

- Allt om lågkolhydratkost - - Medlemmar - - Medlemmar - var bor ni? - Off topic - (OT) - Om sajten - - Utmaningen - - Vi som vill nolla kolhydraterna - Boktips Ej frågelåda - Sten Sture Skaldeman Frågelåda - MinMat Före detta frågelåda - dr Andreas Eenfeldt Hälsa Hälsovinster LCHF för vegeterianer LCHF - Problem LCHF för barn LCHF för bäbisverkstan LCHF för nybörjare Länkar - Föredrag Länkar - Radio/TV Länkar - tidningar/hemsidor Mat - Billiga ingredienser Mat - Jag behöver måltidstips Mat - Livsmedel Mat - Livsmedel - Matfett Mat - På stan, hur gör jag? Mat - Recept att laga hemma Mat - Recept på bröd och brödbaserade rätter Mat - Recept på efterrätter och sötsaker Mat - Recept på fisk- & skaldjursrätter Mat - Recept på färsrätter Mat - Recept på fågelrätter Mat - Recept på kötträtter Mat - Recept på soppor & såser Mat - Recept på ägg, ost, grönt, sidorätter & veg Mat - Vitaminer, mineraler, tillsatser mm Motion & träning Vi som har autoimmuna sjukdomar Vi som har diabetes Vi som har huvudvärk/migrän Vi som har högt/lågt blodtryck Vi som har koncentrationssvårigheter Vi som har mag/tarm-besvär Vi som har/har haft fibromyalgi Vi som röker/har rökt Vi som vill gå ner i vikt Vi som vill gå upp i vikt Vi som är beroende Vi som är gbp-opererade och äter LCHF dr Annika Dahlqvist Övrigt
LCHF för nybörjare

Varför funkar det inte?

2018-09-22 08:02 #0 av: Mawe1313

Ser alla som får så grymma resultat!! Jag vill ju också! Varför funkar det inte för mig? Visst så har det inte gått så lång tid men det har det ju inte för andra heller 😂✌🏻

Vanlig dag;
Frukost: ost och Ölkorv
Lunch gårdagens middag eller sallad i skolmatsalen med så mycket sås som möjligt.
Middag; olika recept från kostsoktorn eller liknande. Ofta blomkål, kött, fets såser som är gräddbaserad.

174 Cm lång
92 kg (vägde 95 innan men det var i maj) förra veckan såg det ut att röra sig och vägde 91 men vips 92 igen veckan senare.
26 år gammal
Hjälp? 🙂

Har knappat in i lifesum där det ser ut som stt jag gör rätt.
Under 20 KH per dag är det också!

Anmäl
2018-09-22 11:57 #1 av: Sindri

Det är väldigt olika för hur våra kroppar reagerar på koständring. Om du letar här kan du hitta många trådar som din.

Du kan ex.vis vara väldigt känslig för mejerivaror - då är ost inte så bra.
Vad är det i ölkorven? Man måste lusläsa innehållsförteckningar. Mycket charkuterier innehåller socker i olika former, dextros, maltodextrin, glukossirap etc.

Skolmatsalens sås är väl knappast gjord på smör och grädde? Troligtvis  mjöl eller annat förtjockningsmedel.

Vad det handlar om är också att "lära om" kroppen. Att få en sund bakterieflora i tarmen. Och framförallt att inte stressa. Stress (där ingår för lite sömn) ger kortisolpåslag som uppmanar kroppen att lägga på sig fett.

Du behöver läsa runt här på forumet (det finns en sökfunktion där du kan leta efter olika saker du vill läsa om), och lära dig mer om kost och vikt och hitta ditt sätt.

Viktigt är också att du inte äter för lite, kroppen släpper inte ifrån sig något om den tror det är brist på mat.

Anmäl
2018-09-24 10:51 #2 av: OlgaMaria

Lägg gärna till en pressad citron med vatten på morgonen. Bra för ämnesomsättningen och avgiftningen.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Anmäl
2018-09-26 09:06 #3 av: mafmaria

Det kan vara bra (under förutsättning att man provat seriöst en längre tid) att ha liiiite koll på kalorier också. En del äter helt enkelt för lite för att man är för mätt att äta mer eller för att man inte riktigt litar på att man kan äta ordentligt så att man kombinerar lågkolhydrat med lågkalori. Nu vet jag inte hur mycket ost och ölkorv du äter men de skulle kunna vara en bov. Mejerier är ofta det.

Anmäl
2018-09-26 11:28 #4 av: hemul

Och en del äter för mycket.


Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.