Annons:
Etikettlchf-för-nybörjare
Läst 3456 ggr
Mawe1313
2018-09-22 08:02

Varför funkar det inte?

Ser alla som får så grymma resultat!! Jag vill ju också! Varför funkar det inte för mig? Visst så har det inte gått så lång tid men det har det ju inte för andra heller 😂✌🏻 Vanlig dag; Frukost: ost och Ölkorv Lunch gårdagens middag eller sallad i skolmatsalen med så mycket sås som möjligt. Middag; olika recept från kostsoktorn eller liknande. Ofta blomkål, kött, fets såser som är gräddbaserad. 174 Cm lång 92 kg (vägde 95 innan men det var i maj) förra veckan såg det ut att röra sig och vägde 91 men vips 92 igen veckan senare. 26 år gammal Hjälp? 🙂 Har knappat in i lifesum där det ser ut som stt jag gör rätt. Under 20 KH per dag är det också!

Annons:
Sindri
2018-09-22 11:57
#1

Det är väldigt olika för hur våra kroppar reagerar på koständring. Om du letar här kan du hitta många trådar som din.

Du kan ex.vis vara väldigt känslig för mejerivaror - då är ost inte så bra.
Vad är det i ölkorven? Man måste lusläsa innehållsförteckningar. Mycket charkuterier innehåller socker i olika former, dextros, maltodextrin, glukossirap etc.

Skolmatsalens sås är väl knappast gjord på smör och grädde? Troligtvis  mjöl eller annat förtjockningsmedel.

Vad det handlar om är också att "lära om" kroppen. Att få en sund bakterieflora i tarmen. Och framförallt att inte stressa. Stress (där ingår för lite sömn) ger kortisolpåslag som uppmanar kroppen att lägga på sig fett.

Du behöver läsa runt här på forumet (det finns en sökfunktion där du kan leta efter olika saker du vill läsa om), och lära dig mer om kost och vikt och hitta ditt sätt.

Viktigt är också att du inte äter för lite, kroppen släpper inte ifrån sig något om den tror det är brist på mat.

OlgaMaria
2018-09-24 10:51
#2

Lägg gärna till en pressad citron med vatten på morgonen. Bra för ämnesomsättningen och avgiftningen.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

mafmaria
2018-09-26 09:06
#3

Det kan vara bra (under förutsättning att man provat seriöst en längre tid) att ha liiiite koll på kalorier också. En del äter helt enkelt för lite för att man är för mätt att äta mer eller för att man inte riktigt litar på att man kan äta ordentligt så att man kombinerar lågkolhydrat med lågkalori. Nu vet jag inte hur mycket ost och ölkorv du äter men de skulle kunna vara en bov. Mejerier är ofta det.

hemul
2018-09-26 11:28
#4

Och en del äter för mycket.

Upp till toppen
Annons: