Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (2) Senaste inläggen

- Allt om lågkolhydratkost - - Medlemmar - - Medlemmar - var bor ni? - Off topic - (OT) - Om sajten - - Utmaningen - - Vi som vill nolla kolhydraterna - Boktips Ej frågelåda - Sten Sture Skaldeman Frågelåda - MinMat Före detta frågelåda - dr Andreas Eenfeldt Hälsa Hälsovinster LCHF för vegeterianer LCHF - Problem LCHF för barn LCHF för bäbisverkstan LCHF för nybörjare Länkar - Föredrag Länkar - Radio/TV Länkar - tidningar/hemsidor Mat - Billiga ingredienser Mat - Jag behöver måltidstips Mat - Livsmedel Mat - Livsmedel - Matfett Mat - På stan, hur gör jag? Mat - Recept att laga hemma Mat - Recept på bröd och brödbaserade rätter Mat - Recept på efterrätter och sötsaker Mat - Recept på fisk- & skaldjursrätter Mat - Recept på färsrätter Mat - Recept på fågelrätter Mat - Recept på kötträtter Mat - Recept på soppor & såser Mat - Recept på ägg, ost, grönt, sidorätter & veg Mat - Vitaminer, mineraler, tillsatser mm Motion & träning Vi som har autoimmuna sjukdomar Vi som har diabetes Vi som har huvudvärk/migrän Vi som har högt/lågt blodtryck Vi som har koncentrationssvårigheter Vi som har mag/tarm-besvär Vi som har/har haft fibromyalgi Vi som röker/har rökt Vi som vill gå ner i vikt Vi som vill gå upp i vikt Vi som är beroende Vi som är gbp-opererade och äter LCHF dr Annika Dahlqvist Övrigt
Hälsa

Smärta matintag

2018-07-18 13:04 #0 av: fiskenihavet

Hej, någon annan som får ont i magen vid matintag? Alltså inte för att man ätit för mycket, allergier, eller att man ätit kolhydrater, men av att tarmarna kommer igång och jobbar. Nått speciellt att tänka på här för att slippa/minska smärtorna?

Anmäl
2018-07-18 13:59 #1 av: Malinolsn

Tänker direkt på IBS eller liknande sjukdom, eller som i mitt fall - problem efter borttagning av gallblåsan, fick gå med problemen i flera år innan jag själv hittade vad det kunde vara och nämnde det till läkarna, men sedan var mina problem lösta Glad

Anmäl
2018-07-18 14:39 #2 av: Wijnja

Låter som ibs finns massor av medel som minska smärtorna

Anmäl
2018-07-18 14:48 #3 av: fiskenihavet

Har liksom haft magsmärtor och uppblåsthet hela livet, men det har varit kopplat till mat. När jag åt kolhydrater - konstant förstoppad. Fick bara, från sjukvården, beskjed om att äta mer kolhydrater och mer fiber iom 'stillastående' tarmar. Men då blev det, självklart bara värre. På LCHF fick jag bara lös mage, men mindre magont. Nu börjar avföringen stabiliseras något, och tarmarna måste faktiskt börja arbeta och fungera. Men iom detta har magsmärtor kommit tillbaka, med krämpor helt till jag har varit på toaletten. Möjligt att smärtorna bara är övergående ifm alla år av skitmat som har förstört en naturlig tarmfunksjonen?

Anmäl
2018-07-18 15:08 #4 av: Wijnja

Jag har ibs och antigen chrons sjukdom eller ulcurös kolit jag kan inte behålla någon mat

Anmäl
2018-07-18 17:02 #5 av: fiskenihavet

#4 det låter tufft. Jag har inte sånna problem, så blir mer övertygad om att jag inte har IBS eller nått av det andra.

Anmäl
2018-07-18 17:49 #6 av: Wijnja

Är du förstoppad har du gaser i magen då gör det ont

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.