Annons:
Etiketthälsa
Läst 2055 ggr
gun92884
2018-06-24 15:58

medicinering

Följer någon Dr Berry? Detta clip är intressant för de som oroar sig för biverkningar av medicinering som de behöver … eller har prackats på.

Annons:
Lona
2018-06-24 16:27
#1

Det där tycker jag ärligt talat är farlig skräckpropaganda. Nej, man ska inte ta mediciner "bara för att", i synnerhet inte beroendeframkallande substanser som benzo - men de kan rädda livet på folk som verkligen behöver det! Att då skrämma de som faktiskt behöver dessa läkemedel från att ta dem kan sluta riktigt, riktigt illa. Är ni som sprider liknande filmer beredda att ta det ansvaret? (Självklart har var och en ansvar för sig själv och de läkemedel man tar eller inte tar, men påverkan via sociala medier är stor!)


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

gun92884
2018-06-24 18:31
#2

Dr Berry använder sig inte av skräckpropaganda. Han är helt med att LCHF är rätta vägen utan att vara rabid hur man följer den. Eftersom hans mottagning är i ett av de fattigaste områdena i sydstaterna, vet han att ibland är det bättre att göra det man kan, än att inte göra något alls.  Han är en av de få läkare som inte är farlig att följa. Han har samma problem som Annika D. hade eftersom han säger sanningar som inte big business vill höra. Han varnar INGEN att sluta ta medicin om de behöver den. Vad han pratar om är att många här (särskilt i södern) luras av tvannonser som säger 'be din doktor om …' och så ges namnet på en medicin som kanske inte alls behövs. Nu har ni ju inte samma påtryck från big pharma i Sverige så just detta clip kanske inte var så intressant.

gun92884
2018-06-24 19:24
#3

#1 - Efter läst och fått en bättre uppfattning om vilket håll du kommer ifrån så måste jag betona att Dr Berry säger INTE att de som behöver medicin ska låta bli att ta den.  Ibland är det ju trots allt sant att ' ändamålet helgar medlen' .

Upp till toppen
Annons: