Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

- Allt om lågkolhydratkost - - Medlemmar - - Medlemmar - var bor ni? - Off topic - (OT) - Om sajten - - Utmaningen - - Vi som vill nolla kolhydraterna - Boktips Ej frågelåda - Sten Sture Skaldeman Frågelåda - MinMat Före detta frågelåda - dr Andreas Eenfeldt Hälsa Hälsovinster LCHF för vegeterianer LCHF - Problem LCHF för barn LCHF för bäbisverkstan LCHF för nybörjare Länkar - Föredrag Länkar - Radio/TV Länkar - tidningar/hemsidor Mat - Billiga ingredienser Mat - Jag behöver måltidstips Mat - Livsmedel Mat - Livsmedel - Matfett Mat - På stan, hur gör jag? Mat - Recept att laga hemma Mat - Recept på bröd och brödbaserade rätter Mat - Recept på efterrätter och sötsaker Mat - Recept på fisk- & skaldjursrätter Mat - Recept på färsrätter Mat - Recept på fågelrätter Mat - Recept på kötträtter Mat - Recept på soppor & såser Mat - Recept på ägg, ost, grönt, sidorätter & veg Mat - Vitaminer, mineraler, tillsatser mm Motion & träning Vi som har autoimmuna sjukdomar Vi som har diabetes Vi som har huvudvärk/migrän Vi som har högt/lågt blodtryck Vi som har koncentrationssvårigheter Vi som har mag/tarm-besvär Vi som har/har haft fibromyalgi Vi som röker/har rökt Vi som vill gå ner i vikt Vi som vill gå upp i vikt Vi som är beroende Vi som är gbp-opererade och äter LCHF dr Annika Dahlqvist Övrigt
- Off topic - (OT)

Längesen jag åt Fläskpannkaka

2018-06-16 17:35 #0 av: Mooniq

Idag fick jag sug efter nåt jag inte ätit på flera år. Jag håller mejerier på ett minimum men idag blev det kalas. Skrattar Receptet bör finnas i receptavdelningen. 

Älta inte problem - skapa lösningar!! FunderarSkrattar

Anmäl
2018-06-16 18:18 #1 av: Siggebus

Det är såååå gott! Glad

Anmäl
2018-06-16 22:00 #2 av: LenaK63

Måste man göra oftare.

Anmäl
2018-06-17 13:12 #3 av: Margareta

Mitt nya problem är uppmätt intolerans mot ägg och jag saknar det så

/Margareta, sajtvärd för http://kolhydrater.iFokus.se
Bloggar om LCHF för oss som har svårt att gå ner i vikt på
Vägen till 65

Ger tillsammans med Bo Zackrisson och Sten Sture Skaldeman
ut LCHF-magasinet.
http://www.lchfmagasinet.se

Anmäl
2018-06-17 22:20 #4 av: LenaK63

Åh Margareta det är inte roligt. Jag har länge haft problem med att äta äggvita. Kokt eller stekt. Äggröra smakar heller inte så bra. Förmodligen har jag ätit för mycket ägg. Jag tar bort så mycket av vitan jag kan och ger till ngn som kan äta. Hunden var villig men hon är tyvärr inte längre där. Martina skrev för länge sen att man inte ska äta äggvita. Men jag hittar inte var när jag söker på hennes sida. Det vore intressant att veta varför.

Anmäl
2018-06-21 22:52 #5 av: Margareta

Det är fler med intolerans för äggvita kanske därför?

/Margareta, sajtvärd för http://kolhydrater.iFokus.se
Bloggar om LCHF för oss som har svårt att gå ner i vikt på
Vägen till 65

Ger tillsammans med Bo Zackrisson och Sten Sture Skaldeman
ut LCHF-magasinet.
http://www.lchfmagasinet.se

Anmäl
2018-06-22 09:51 #6 av: Record

Kan det vara tillsatsen av Fipronil hönorna får, för att hålla kvalster på avstånd.

Detta varnar Livsmedelsverket om. Funderar

Anmäl
2018-06-22 22:43 #7 av: LenaK63

Vad jag läst i   Süddeutsche Zeitung är  Fipronil förbjudet att använda på/vid  djur som producerar livsmedel. 

Anmäl
2018-06-23 09:03 #8 av: CasaRamon

Jag hittar inte recept på fläskpannkaka eller Ugnspannkaka, varken på denna sajt eller på Dietdoctors receptsida. Osäker på innehållsfördelning.

Anmäl
2018-06-23 09:07 #9 av: Mooniq

#8 CasaRamon

jag gör så här.

2 pkt bacon - strimlar, steker knaprigt, spar både bacon och fett för det blandar du i smeten.

Rör ihop

8 ägg

1,5 dl grädde

150 gram hackad/riven ost, gärna lagrad = god smak

250- 300 gram keso

häll i bacon + fettet i smeten, häll i smörad form

Ugnsvärme 225 grader 20-25 minuter

Anmäl
2018-06-23 15:32 #10 av: CasaRamon

Tack Mooniq.

Ska testa detta recept. Mitt barnbarn älskar mina tunna pannkakor, så detta lär nog också gå hem. Han är 15 mån och äter bara Lchf-mat. Glad

Anmäl
2018-06-23 22:27 #11 av: LenaK63

Tack Mooniq för det receptet. Låter supergott. Ska pröva i morgon. Det är ju söndag.

Anmäl
2018-07-13 16:40 #12 av: CasaRamon

När jag gör tunna pannkakor så använder jag fiberhusk i smeten. Jag undrar om man kanske kan ha det i ugnspannkakan också för att få den lite tjockare?

Anmäl
2018-07-13 18:55 #13 av: Mooniq

#12 CasaRamon - tjockare? den blir ju tjock som en vanlig fläskpannkaka. jag hade nog testat lite kokosmjöl - eller om man provar väldigt lite fiberhusk kanske. Gör en ½ smet i mindre form o testa. 

Jag gjorde fläskpannkaka i förra veckan och hade ingen grädde hemma så jag uteslöt det och då blev pannkakan lite fastare - smakmässigt helt ok. 

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.