Annons:
Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 3876 ggr
ny.här
2018-05-15 09:25

Omega-3 samband med måltid?

Jag har alltid tagit omega 3 direkt jag stiger upp på morgonen. Sedan tar det ofta ca 5 timmar innan jag äter mitt första mål mat. Nu råkade jag se att det står på förpackningen "Tas i samband med måltid"

Spelar det någon roll? Tas det lättare upp av kroppen i samband med mat?

Annons:
Huygens
2018-05-15 09:54
#1

Det låter som en bra fråga. Är det en matsked linfröolja tror jag den kan tas på tom mage.

ny.här
2018-05-15 09:57
#2

nej fiskolja är det

nypisnina
2018-05-15 10:16
#3

Jag tror inte att det spelar någon roll, jag brukar alltid ta det direkt när jag gick upp, under fastedagar eller vad som. Det kan vara för att man rapar fisk efteråt om man tar det på tom mage.

Zepp
2018-05-15 19:01
#4

Um prexis.. tar oxå mina Omega-3 på morgonen, dvs annars så blir det lixom inte av!

Iallafall.. sk fiskeoljekapslar, dvs det man är ute efter är främst hög halt EPA+DHA, dvs det är främst för eikosanoidsystemet.. egentligen borde jag äta mer fisk.. men jag är som de flesta, kompenserar med Omega-3 kapslar lite då och då.

Jag inbillar mig.. dvs jag inbillar mig att det handlar främst om att man skall ta sin fiskolja på jämn basis?

Jag tar mina på morgonen ofta på vintern ihop med D3 och K2, så då är det gjort och det är oftast min frukost förutom kaffe!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Vivisfaxarn
2018-05-28 08:45
#5

Precis! Har fått veta att mineraler ska man ta på kvällen. Har provat det. Jag har kommit fram till att det måste vara bättre att ta dem på morgonen än inte talls! Bl a magnesium och selen.

Upp till toppen
Annons: