Annons:
Etiketthälsovinster
Läst 7940 ggr
joohannna
5/7/18, 5:01 PM

Antiinflammatorisk mat? Ägg?

Har googlat lite om vilken mat som är antiinflammatorisk. Jag ser ingen information om ägg vad gäller den saken. Vet ni?

Annons:
[Wijnja]
5/7/18, 5:20 PM
#1

Ägg är inte antiflammatoriskt det är fett

[Wijnja]
5/7/18, 5:23 PM
#2

Grönsaker frukt fett fisk nötter fullkorn

hemul
5/7/18, 6:02 PM
#3

Fullkorn?

[Wijnja]
5/7/18, 6:19 PM
#4

Japp det står att man ska äta sånt med fullkorn i som pasta

joohannna
5/8/18, 9:12 AM
#6

Det var synd.

Jag har länge trott att ägg är en av de bästa livsmedel man kan äta.

Annons:
Sindri
5/8/18, 9:44 AM
#7

Ja, ägg är ju själva livet.
Men du kanske bara behöver vara riktigt strikt ett tag för att sedan kunna lägga till ägg och annat som inte är så väldigt inflammationsdrivande.

Ofta är ju inflammationer ett övergående tillstånd om man skärper till sig med kosten.

Om du orkar läsa igenom alla länkar kanske du hittar ett bra sätt att snabbt komma dit.

[Wijnja]
5/8/18, 11:28 AM
#8

Ägg är super nyttigt dessutom

hemul
5/8/18, 11:30 AM
#9

Voj voj. Inga ägg och inget smör. Undrar hur kostdoktorn ska lyckas inkorporera det här också. 😃

Margareta
5/8/18, 9:16 PM
#10

Sen jag tog mitt IgG-test i höstas vet jag att jag tål varken ägg eller komjölk. Sen jag slutade med det och lite annat har jag gått ner 12 kg. Det är inflammatoriskt på mig.

/Margareta

LCHF-magasinets allra sista nummer 2020/3 gavs ut i juni.
Det finns fortfarande lösnummer och gamla årgångar
http://www.lchfmagasinet.se

hemul
5/8/18, 11:35 PM
#11

Nämen grattis! Vad skönt att det har lossnat. 👍

joohannna
5/12/18, 10:49 AM
#12

Undrar om jag kan få ställa en fråga till i samma tråd eller om jag borde starta en ny.

Om man bör äta en antiinflammatorisk kost, hur viktigt är det då att inte göra avsteg från det? Jag pratar då inte om att minska i vikt utan om man har andra inflammationer i kroppen. "Förstörs" allt om någon fyller år och man äter prinsesstårta osv.

Ang viktminskning så vet jag att jag fixar den biten trots avsteg. Jag har gått ner  12 kg på 15 v. trots avsteg med något  kolhydratrikt ca var 5e vecka. Nu har jag "bara" 10 kg kvar att gå ner

Sindri
5/12/18, 11:24 AM
#13

Ja, det vore verkligen dumt att köra AIP och sabba det med sånt som triggar inflammationer. Då är det liksom ingen idé att köra alls.

Man har inflammationer eller inte.

Annons:
Margareta
5/22/18, 10:18 AM
#14

Jag tror att Sindri har rätt. Jag försöker undvika allt som finns på min lista på mat som triggar inflammation (IgG-test). När jag äter borta går det inte att hålla till 100% och då försämras resultatet direkt. Jag samlar vätska i kroppen och blodsockret stiger. Båda fenomenen förhindrar viktminskning

/Margareta

LCHF-magasinets allra sista nummer 2020/3 gavs ut i juni.
Det finns fortfarande lösnummer och gamla årgångar
http://www.lchfmagasinet.se

Upp till toppen
Annons: