Annons:
Etikettövrigt
Läst 6629 ggr
_Fisken
2018-04-30 17:51

Sockerchock?

Har levt med LCHF under 3-4 månader och mår utmärkt. Pigg och vaken.  Idag var jag o dottern till Borlänge för att shoppa lös lite. Jag visste att dottern ville gå  på restaurang med mig så jag föreslog pizzeria och att vi delar på en pizza. Jag accepterade att ha en slarvdag idag. Så"efter pizzan blev det en näve godis också. Allt detta fick jag bittert ångra sen. Bilresan hem på ca. 1h blev en mardröm. Mycket trött och håglös körde jag bilen hemåt. Då hade det gått ca 2h efter att vi ätit pizzan. Kände så väl igen denna förlamande trötthet. Usch!  Aldrig mer jag gör så där!

Annons:
Siggebus
2018-05-01 17:32
#1

Det där känner jag igen. Händer att jag flippar ut på godis…och då blir det ofta MER än det du säger, en näve.
Dagen efter är jag inte människa - supertrött och orkar inte ta mig för någonting.

_Fisken
2018-05-01 18:09
#2

Det blir som en bakfylla. Men bättre att sabba en dag rejält än lite varje dag.

evabirgit
2018-05-02 07:49
#3

om du (och andra som läser detta) drar lärdom av händelsen så är det lättare att tänka rätt i fortsättningen och inte göra så.
Lycka till nästa gång du står inför valet av matställe och matval.
Håller med föregående om att det är bättre med ett enstaka tillfälle än att det blir lite då och då.

BroderShinto
2018-05-02 07:51
#4

Ett tips är att bara äta toppingen och inte degen om man ändå vill njuta av enkelheten av en pizza :) Jag och min sambo brukar dela på en pizza, jag tar toppingen och han tar botten med lite vitlökssås. Haha han är inte så petig med mat.

_Fisken
2018-05-02 10:33
#5

Angående pizza. Försökte hitta nåt vettigt LCHF-recept på pizza men lyckades inte hitta nåt som var enkelt o snabbt. Så jag tog tunnbröd (1/4 kaka) och  laddade på med det jag ville.  Brödskivan är så lätt i sig så det blir inte så mkt kh totalt.

hellah
2018-05-04 09:32
#6

Knäckebröd ( råg ) lär också funka som underlag till pizza

Annons:
_Fisken
2018-05-04 11:55
#7

Fördelen med tunnbrödet är ju att den väger så lite.

Margareta
2018-05-04 21:59
#8

Det finns ett pizzarecept av Birgitta Höglund med bottnar gjort på Haloumi som är riktigt bra och som passar även den som inte äter LCHF. https://birgittahoglundsmat.wordpress.com/2014/11/21/min-godaste-lchf-pizza/

/Margareta

LCHF-magasinets allra sista nummer 2020/3 gavs ut i juni.
Det finns fortfarande lösnummer och gamla årgångar
http://www.lchfmagasinet.se

_Fisken
2018-05-05 00:17
#9

Tack. Jag ska kolla. Har letat febrilt. Ska testa det.

hemul
2018-05-05 16:09
#10

De flesta platta lc-bröd jag har gjort har funkat fint till pizza. Varm macka eller pizza, det beror ju mest på fyllningen vad det liknar och det ju inget fel att att flera små.😉

Amandla
2018-05-12 12:41
#11

Jag struntar i att göra någon pizzabotten, har provat ett antal bottnar och inte gillat dem, så jag tar det jag vill ha på och lägger i en ugnsform, och sen massor med ost på och så in i ugnen.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Upp till toppen
Annons: