Annons:
Etikettoff-topic-ot
Läst 1462 ggr
student33
4/19/18, 11:16 AM

Hjälp! Studie om köttkonsumtion

Hej,

Vi är två studenter vid Göteborgs universitet som behöver deltagare till vår enkätstudie. Vi skriver om köttätande ut ett kognitivt perspektiv.

Vi söker främst svarande i åldern 40+ men uppskattar alla svar! 

https://goo.gl/forms/r7s8gAtoCynjIiuB3

Tack!

Annons:
Gronstedt
4/19/18, 11:24 AM
#1

Det var en extremt vinklad "enkät", som knappast kommer att ge er svar kring "köttätande ut ett kognitivt perspektiv". "Enkäten" är ju utformad för att sprida Djurens rätts predikningar och kolla om de går hem - vad har det med "kognitivt perspektiv" att göra? 

Om jag var handledare för er skulle jag för det första se till att ni plockade bort reklaminslaget och för det andra rekommendera er att byta rubrik på arbetet.

hemul
4/19/18, 12:41 PM
#2

Börjar ledsna på alla "studenter" som ska vill ha svar på enkäter.

De presenterar sig sällan. Enkäterna ligger oftast på en gratistjänst någonstans och inte på en server tillhörande den institution där de säger sig vara verksamma, vilket skulle ge viss trovärdighet. De här säger inte ens vad de studerar (fast det står i enkäten ser jag nu) och emailadressen de anger tillhör inte Göteborgs universitet. Det kan vara precis vem som helt som lägger ut nåt sånt här. Vad vi vet kan det vara Gronstedt. Eller kanske jag. 😉

Dessutom tycker jag det är ett märkligt att söka deltagare via nätforum som detta. Inte direkt random. Söker man svar från en specifik grupp, vilken man upplysningsvis faktiskt inte kan vara säker på att få på det här sättet, bör man ange det.

hemul
4/19/18, 12:56 PM
#3

Seda två var märklig. Man ska t.ex. jämföra intelligensen hos ko och gris som grupp men den hos hund och katt som grupp. Om jag skulle jämföra  gris och hund så skulle jag säga att deras intelligens är ivf jämförbar. Ko och hund - knappast. Vad sjutton ska man svara på ens sån fråga? Inte för att jag tänker göra det.

Upp till toppen
Annons: